Jouw 5 favoriete games ooit?

Dat voelt zo hard aan als een gat in mijn cultuur :) Is het realistisch om daar nog, puur als casual om het eens te hebben beleefd, mee te beginnen? De gewone of OldSchool?
Ik heb voornamelijk gespeeld van +- eind RS classic tot iets na het verdwijnen van de wilderness. Volgens mij is OldSchool tot aan dat laatste punt ongeveer? Niet zo lang geleden nog eens bekeken en er was echt wel veel bijgekomen en veranderd. Geen idee of het dezelfde sfeer nog heeft, ik vermoed van niet, mede door dat veel mensen op een hyper-optimized manier het spel spelen? En omdat je ook gewoon ouder bent 😋 Maar you never know!

Maar wel heel veel goede herinneringen aan ook 😄

Scheisse...

• World of Warcraft (PC)
  • Hitman : Blood Money (PS2)
  • Resident Evil 3: Nemesis (PSone)
  • Medal of Honor: Allied Assault - zowel MP als SP - (PC)
  • DayZ - mod back in the day en nu de SA - (PC)
En alle andere gouden pareltjes, namelijk: Alle klassieke RE's, Silent Hill reeks, Syphon Filter 1&2, Mario Kart N64, Zelda reeks, L4D2, COD:BO, Terarria, ESO 4&5, BF 1942&3, The Binding of Isaac: Rebirth, Dead by Daylight, GTA reeks, Project Zomboid, Streets of Rage 2, Golden Axe 2, Fallout 2, LA Noire, Killing Floor, Age of Empires 2 en ga zo nog maar even door :)

Laatst bewerkt:
Elke keer bij het openen van deze topic moet ik er nog aan een paar denken

- Alex Kidd, mss wel 1 van men eerste games op de sega (8 bit of 16 bit, sla me dood)
- Oblivion, eerste spel waar ik meer dan 100 uur aan heb gezeten (mp's buiten beschouwing gelaten) al komt AC Odyssey momenteel aardig in de buurt
- Metal Gear Solid
- Pandemonium, ooit gewonnen tijdens een teletekst wedstrijd van de VTM in de jaren 90
- Splinter Cell met badass Sam Fisher
- Syphon Filter, ging daar ooit is geen remake van komen?
- Serious Sam

En mss nog wel het beste stealth/ninja game tot op heden : TENCHU !

Belachelijk moeilijk eigenlijk, uiteindelijk gewoon diegene getypt die het eerste in mij opkwamen

- Star Wars: Knights of the Old Republic (beste RPG die ik ooit gespeeld heb)
- Turtles in Time
- Tony Hawk 2
- Pokemon blue
- Uncharted 2

Streets of Rage 3, Golden Axe 2, Fallout 2
? voor SOR3, waarom niet 2?

? voor Golden Axe... dat komt hier zoveel terug. Leuke games enal, ma ZO goed?

(y) voor Fallout 2, veel te weinig liefde voor dat topspel.
- Alex Kidd, mss wel 1 van men eerste games op de sega (8 bit of 16 bit, sla me dood)
- Pandemonium, ooit gewonnen tijdens een

En mss nog wel het beste stealth/ninja game tot op heden : TENCHU !
Alex = master system

Pandemonium... amaaaaaaaai dat spel was ik volledig vergeten. Ik denk dat de big box hier ergens op zolder licht.

En jeeeeej voor Tenchu love, ik heb de indruk dat weinigen dat spel hebben gespeeld.

? voor SOR3, waarom niet 2?

? voor Golden Axe... dat komt hier zoveel terug. Leuke games enal, ma ZO goed?

(y) voor Fallout 2, veel te weinig liefde voor dat topspel.
SOR3 moest 2 zijn, al gecorrigeerd.
Trouwens, de 4 is ook heel plezant spelen.

Golden Axe was zo leuk en in stijl ala Conan the Barbarian. Waarschijnlijk spreekt hier ook een groot deel nostalgie voor de meeste onder ons.

Verdere titels die nu mij in de kop schieten zijn Mortal Kombat 2, Street Fighter 2, House of the Dead, Virtua Cop en dergelijke arcade klassiekers.
Kan nie tellen hoeveel stukskes van 20 BEF er daaraan verschwunden zijn!

Syphon Filter, ging daar ooit is geen remake van komen?
Ik dacht dat ook, maar ik denk dat er nooit meer iets uit de bus zal komen.
Persoonlijk ook niet echt het gevoel dat er een echte sterke titel zou uitkomen, twas vooral een PS1 game, maar wie weet?!

Time Crisis, and Super Off Road & Daytona USA... hoeveel 20 franken ik daar heb in gestoken wil ik zelfs niet weten :cry:
Zot he...
Mijn vrouw en ik proberen toch minstens 1 keer jaar eens naar de Reflex in Oostende te gaan.
Maar tis hetzelfde nie meer.

Hoe noemde da met die moto's nu weer? Die waar ge op moest gaan zitten?

1. The Witness (2016)
  2. RollerCoaster Tycoon (1999)
  3. Red Dead Redemption II (2018)
  4. Grand Theft Auto IV (2008)
  5. Lumines (2004)

ME3050627597_2__930_250__0-129-1280-473.jpg

Zot he...
Mijn vrouw en ik proberen toch minstens 1 keer jaar eens naar de Reflex in Oostende te gaan.
Maar tis hetzelfde nie meer.

Hoe noemde da met die moto's nu weer? Die waar ge op moest gaan zitten?

Er waren er best veel, wat mij te binnen schiet:
Manx TT
MotoGp
iets met Hartley Davidson
iets Enduro Racing ofzo

Ik ga trouwens ook naar de Reflex. Ik gemiddeld 2 keer per jaar daar zijn voor werk, toevallig kost mij dat dan de hele dag 😇.

Laatst bewerkt:
Moeilijk om er maar 5 uit te halen maar omdat ik deze meest herspeeld/gespeeld heb:
-Xenoblade - Shulk is nog steeds mijn meest favoriete/like-able personage in games en verhaal imo top.
-Tloz Twilight princess - TP is qua stijl gewoon veel meer mijn ding, de aankondiging op E3 toen :love: geen oot dus, voor mij was die toen te complex. Na TP in de zelda reeks zou ik a link between worlds kiezen, vind die echt onderschat.
-Guild Wars 1+2, gewoon zeer veel tijd in gestoken en nog geen spijt van, gameplay van 2 vind ik top al is er wel meer en meer lagg/laggspikes.
-Half Life 2 - Valve kwaliteit is ongeëvenaard, bij Portal 1/2 bijv kan je stukken beluisteren van makers, ieder detail echt proberen perfectioneren.
-Rose online, ook eindeloos veel uren in gestoken, Seven Hearts & Arkam server toen oa

Dan daarna willekeurig: The Walking Dead 1 (game waar je paar dagen later nog niet goed van bent) - Call of Duty - Dragon quest reeks (Miss cheesy maar gewoon steeds leuke games, 7 heeft mijn voorkeur) - Horizon zero dawn (zalig verhaal, volledig mijn ding) - zero escape (je moet er voor zijn maar wat een verhaal) - Mass Effect 1+2 (maar 3 heeft die verpest) - Bioshock 1+2 - AC alles met Ezio en BF - Mario's (favo: odys+galaxy) - Ace attorney reeks.
Ik zou nog andere games kunnen noemen (Banjo-Kazooie, Crash, pokemon, Golden eye) maar dat zou te veel uit nostalgie zijn ipv dat echt favorieten zijn nu nog.

Scheisse...

• World of Warcraft (PC)
  • Hitman : Blood Money (PS2)
  • Resident Evil 3: Nemesis (PSone)
  • Medal of Honor: Allied Assault - zowel MP als SP - (PC)
  • DayZ - mod back in the day en nu de SA - (PC)
En alle andere gouden pareltjes, namelijk: Alle klassieke RE's, Silent Hill reeks, Syphon Filter 1&2, Mario Kart N64, Zelda reeks, L4D2, COD:BO, Terarria, ESO 4&5, BF 1942&3, The Binding of Isaac: Rebirth, Dead by Daylight, GTA reeks, Project Zomboid, Streets of Rage 2, Golden Axe 2, Fallout 2, LA Noire, Killing Floor, Age of Empires 2 en ga zo nog maar even door :)

Awel van WoW ben ik eigenlijk blij dat ik 't nooit gespeeld heb.
Kende een deel mensen die echt too much into dat spel waren en dat heeft mij wat afgeschrikt om er zelf zoveel tijd aan te "verliezen". (for lack of a better word)

Kende een deel mensen die echt too much into dat spel waren en dat heeft mij wat afgeschrikt om er zelf zoveel tijd aan te "verliezen". (for lack of a better word)

Dat heeft mij er ook heel hard van afgehouden. Net zoals RuneScape etc.

Ge hebt daar chance mee gehad. Ik kan nu, 15 jaar later, gerust toegeven dat ik daardoor in't middelbaar een jaar heb moeten dubbelen.

Ge hebt daar chance mee gehad. Ik kan nu, 15 jaar later, gerust toegeven dat ik daardoor in't middelbaar een jaar heb moeten dubbelen.
Ik door de originele Gran Turismo. Ging kost wat kost als eerste alles vrijspelen. 23jaar later spreken ze er nog over in game mania deurne.
WoW heb ik 5 of 6 keer geprobeerd. Wasn't for me. Civ 4 wil ik niet weten hoeveel uur ik heb gespeeld. Ik heb Factorio, maar ik durf er niet aan te beginnen.

Super om eens door te lezen wat andere mensen hun topgames zijn. Heb zelf eens een lijstje proberen samen te stellen van games die ik het leukst vond en die het meest invloed gehad hebben op het moment dat ik ze speelde, sommige ervan zijn niet mooi ouder geworden en zou ik nu wel als amper speelbaar beschouwen. En net zoals anderen ook al opmerkten, moest ik morgen de lijst opnieuw maken staan er waarschijnlijk andere games in.

1. Dune 2: wordt een beetje als de starter van het RTS -genre beschouwd, als is het niet de eerste game die je RTS kan noemen. Al was ik me daarvan totaal niet bewust toen ik het speelde, zonder internet en zonder zelf games te kunnen kopen of game magazines waren schoolvriendjes het enige kanaal om nieuwe games en gamenieuws tegen te komen. Heb deze game zeker tientallen keren uitgespeeld, ik legde mezelf op den duur beperkingen op om het moeilijker te maken.

2. Prince of Persia: Was denk ik mijn eerste pc game dat ik gespeeld heb, dit of Shinobi. Je kon het spel niet saven en je moest door de (12?) levels raken binnen de 60 minuten. Herinner me nog ik dat extatisch was de eerste keer dat ik daarin geslaagd was en dat ik zo enthousiast mijn ouders geroepen heb dat ze moesten komen kijken naar het eindscherm dat ze dachten dat er iets ergs gebeurd was. Is wel niet echt het genre games dat ik daarna nog veel gespeeld heb.

3. Europa Universalis (de hele serie). Al van het begin verknocht aan deze reeks en het merendeel van de andere Paradox grand strategy games. De eerste uit de reeks heeft een nieuwe genre strategy games voortgebracht.

4. Papers, Please: relatief korte game waarin je een douanebeambte speelt aan de grens van een fictief oostblokland, een game die je waarschijnlijk maar 1 keer uitspeelt maar het is een origineel concept en zonder teveel te willen spoilen voor mensen die het ooit nog willen proberen: Waarschijnlijk het spel dat mij op een slimme manier tot het meest introspectie geleid van alle games die ik ooit gespeeld heb. Beseffen dat die game volledig gemaakt is door 1 persoon, inclusief de muziek maakt het alleen maar straffer. (Dezelfde persoon is ook de ontwikkelaar achter The return of the Obra Dinn, een heel ander soort game dat opnieuw heel origineel is en moeilijk in een bestaand genre geduwd kan worden)

5. Sea of Thieves: Dit is zowat de enige game die ik momenteel speel, waarschijnlijk is het wel wat recency bias dat die in mijn lijst terecht komt. Lang geleden dat ik nog een game gespeeld heb waar ik echt schrik had om dood te gaan, zelfs als er niets gebeurt is voel je met een schip vol loot de constante dreiging van eventuele vijandelijke spelers die je willen doen zinken om je loot te stelen. Je zit continu de horizon af te turen en bij elke rots die je door je verrekijker ziet bekruipt je eerst de angst dat je een schip gezien hebt dat jouw richting uitvaart. Zalige game maar ik denk wel dat je het vooral leuk is als je het met vrienden speelt, ik zie het me niet singleplayer of met random groups spelen (wat natuurlijk niet helemaal eerlijk is want met vrienden samen spelen kan zelfs de slechtste games leuk maken)

Mijn vrouw en ik spelen tot op de dag van vandaag nog steeds samen WoW. We zijn begonnen in vanilla en ik durf ook toegeven dat we soms ook wel ziektedagen op het werk pakten voor te gamen of als we niet uit ons bed raakten door de vele all-nighters en vrienden en familie afpoeierden voor allerlei sociale gelegenheden.

Gelukkig wel met verouderen meer leren matigen en tijd maken voor andere dingen. Soms als we erop terugkijken hebben we wel wat spijt, maar aan de andere kant ook weer niet.

Terug
Bovenaan