Wij woonden vroeger in een doodlopende straat met echt oude keiharde beton die allesbehalve "smooth" was. Wij fietsten daar geregeld met enkele buurkinderen.
Op een dag moest mijn buurjongen naar de turnles, en het was zo een "bring your friend" dag. Ik fietste snel naar huis om te vragen of ik meemocht, en op terugweg naar hem na het positieve antwoord was ik zo blij dat ik even zonder handen en zonder voeten fietste. (dus handen los van het stuur en voeten in de lucht). Dat lukte voor toch wel 2 meter waarna ik in volle vaart op die beton vloog.
Mijn linkerknie volledig open en ritje naar het spoed. Moest uiteraard genaaid worden. Nu 21 jaar later zijn de littekens nog steeds te zien.
Op m'n 16-17 ongeveer in Moerbeke naar een verjaardagsfuif geweest. Maar na een paar uur waren we het daar wat beu (slechte muziek, niet echt sfeer) en beslisten we om naar Lokeren te gaan om wat op café te gaan.
Ik was de enige met de fiets, de rest was met een brommertje (klasse B), dus op de oude
tramroute hield ik me vast aan iemand om zo te kunnen volgen.
Tot we in Eksaarde aan een
kruispunt kwamen, de brommertjes mooi remden maar ik aan 45km/h rechtdoor vloog. Gelukkig dat daar niet net een auto af kwam of ik was morsdood geweest. Ik had mijn stuur links vast, dus aan de voorrem. En ik had niet de reflex om te lossen en te remmen omdat ik totaal niet doorhad dat we daar al waren.
Op kot had ik een kamer net naast de keuken. Op een avond na wat pintelieren en gamen nog een pizza ingestoken (zo een met olijf uit een zilveren "'bordje").
Een nieuwe sessie gestart (ik dacht COD:UO) en dat compleet vergeten. Tot m'n kotgenoot waarmee ik samen gamede na enkele uren ook honger kreeg en naar beneden kwam. Die klopte ineens in volle paniek op mijn deur. Toen ik die open deed kwam de rookwolk me tegemoet. Gans de keuken dus volledig onder de rook en de pizza was een blokje kool.
De voordeur en de keukendeur (stonden quasi recht tegenover elkaar) een uurtje open gezet en dan de keukendeur een ganse nacht laten openstaan. Kotbazin heeft er nooit iets van geweten.
Dan wel ontdekt dat de batterijen van de rookmelder al een tijde plat waren en die direct vervangen.
2 jaar geleden was ik met een onkruidbrander het onkruid vanop onze oprit aan het wegbranden.
We hebben een oud huis waar een nieuwe gevelsteen (+ isolatie) tegen gezet geweest is door de vorige onhandige eigenaar. Het deksel van onze beerput lag tegen de oorspronkelijke muur en dus werd de nieuwe muur er wat over gezet.
Toen ik daar bezig was riep onze dochter die aan het spelen was plots "papa, ik zie daar precies vuur, hoe komt dat?"
De isolatie zat daar bloot, en was blijkbaar heel licht ontvlambaar. Ik heb er 5 brandblustoestellen uit auto's (die ik gelukkig ooit had bijgehouden) op leeggespoten en dan nog door dat gat in het rond zitten spuiten met onze tuinslang.
Had de dochter dat niet gezien toen, we waren waarschijnlijk ons huis kwijt geweest.
Tot slot eentje van mijn mama. Vroeger als kind hadden zij en haar broers/zussen een fietswedstrijd, "Om ter tweedes".
Dus koersen tot net voor de finish en dan boel toekloppen. Na enkele zware schaafwonden en een breuk mochten ze dat niet meer doen