Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

gaat nu over eten, maar wat als ge uw gsm vergeet, laptop, of andere goederen? kuismadam komt dan langs "ah da's achter gelaten, ik zal't voor mijn eigen mee pakken"...

da's diefstal hoor.
mensen (en zeker toeristen) zijn gewoon nogal "vergeetachtig".
Ahum, een kinderstoel van 1,5 meter hoog , "vergeet" je toch niet zomaar hé.

Bovendien wordt er steeds nog eens gebeld naar de "gasten" of ze die echt nog willen hebben of niet.
Kregen ze botweg het antwoord "Aangezien we die hebben laten staan, is het toch teken dat wij die niet meer willen!".

Dus dan mag je nog eens voor die pippo's rondrijden naar een containerpark of een kringloop winkel.

Nee dan heb ik liever dat ze ongeopende voeding achter laten :p

edit: hier lees je toch wat. Velen lijken echt wel wereldvreemd hoor:
Geld achterlaten als fooi voor de poetsdame. Precies nog nooit van gehoord?

Denk je nu echt dat wij telkens gaan bellen "Excuseer meneer Santiago Cordoba van Spanje. U liet hier 2 euro en 10 cent achter. Das toch echt wel een fooi hé, of heb je die hier per abuis laten liggen, en kom je daar nog es gauw om vanuit Madrid" :sop:

De verspil zucht van sommige mensen.

Mijn vrouw gaat de zondag vaak bijklussen in hotel. Dan moet zij de kamer schoonmaken, bij uit checken.
Niet normaal wat sommigen daar allemaal achterlaten.
Vaak brengt ze eens een volle doos ijscrème mee, een diepvriespizza nog in het plastiek.... Die spelen wij dan lekker naar binnen.

Zondag was het toch wel niet normaal. Een kinderstoel, 3 diepvriespizza's, 4 rollen prince koeken, 8 eieren, 12 yoghurts (!!) , 2 sixpacks carlsberg (zero denk ik) , 14 flesjes leeggoed (met statiegeld), 3 dozen soep en nog wat kleingeld op de tafel. wellicht vergeet ik nog enkele zaken die ze zelf al heeft naar binnen gespeeld.

Ik heb met mijn auto mogen gaan om alles in te laden.
Wij zijn zeker geen armoedzaaiers hoor, maar om dat allemaal zomaar in de vuilbak te gooien.... Nee daarvoor heb ik wel meer respect voor voeding :)
Misschien moest ze de keuken en de ontbijtzaal deze keer ook poetsen?

Misschien moest ze de keuken en de ontbijtzaal deze keer ook poetsen?
Neenee, het zijn echt eerder appartementen, zonder ontbijt zaal.
Ik heb het misschien wat verkeerd verwoord, maar een echt hotel is het niet. Eerder appartementen. Iedereen heeft zijn eigen keuken in zijn app.

Dus ja, het is de bedoeling dat je je eigen eten mee brengt, het op eet. En alles wat niet op is, terug mee neemt.
Maar ja, in werkelijkheid zijn dat vaak mensen op doortocht, en zitten dan nog enkele uren in de auto of vliegtuig, en kopen gewoon hier het eten in een supermarkt wat ze denken op te gaan eten tijdens hun verblijf.

En als ze terug vertrekken, vinden ze het simpelweg makkelijker het achter te laten, dan weer mee te nemen op vliegtuig, auto.... tegen thuiskomst vaak toch rijp voor de vuilnisbak. (vlees, diepvries, zuivel, ijs....)

Hier stond een tijd terug ook een volle doos met goed verpakte producten à la choco, koeken, thee, ... een hele tijd op een plein in het dorp. Ik heb daar na een week ook enkele zaken uit meegenomen omdat mij toen duidelijk leek te zijn dat de oorspronkelijke eigenaar deze spullen niet meer zou komen ophalen.

Zolang de werkgever in het geval van Trump er geen probleem van maakt, lijkt het mij ook wel oké. Met het meenemen van éénmalige gebruiksvoorwerpen en voedingswaren zie ik geen probleem, daar komt normaal niemand voor terug. Een kinderstoel zou ik eerlijk gezegd wel aan de receptie/verantwoordelijke gaan afgeven. 😅

Hier stond een tijd terug ook een volle doos met goed verpakte producten à la choco, koeken, thee, ... een hele tijd op een plein in het dorp. Ik heb daar na een week ook enkele zaken uit meegenomen omdat mij toen duidelijk leek te zijn dat de oorspronkelijke eigenaar deze spullen niet meer zou komen ophalen.

Zolang de werkgever in het geval van Trump er geen probleem van maakt, lijkt het mij ook wel oké. Met het meenemen van éénmalige gebruiksvoorwerpen en voedingswaren zie ik geen probleem, daar komt normaal niemand voor terug. Een kinderstoel zou ik eerlijk gezegd wel aan de receptie/verantwoordelijke gaan afgeven. 😅
Herlees de posts even :) De kinderstoel werd aangeboden aan de eigenaars, en die hebben die express laten staan. Ze wouden hem niet meer terug.

Wij kregen dan van de werkgever de opdracht die maar naar het containerpark te doen (hebben die wel naar de kringloop gedaan in de plaats). Ook kostenloos, maar wel met een herbruik mogelijkheid.

Vinden wij toch wel straf hoor. Ze wordt betaald om de kamer schoon te maken, maar om nog es 5 km na het werk rond te rijden om zo'n grote spullen weg te doen, toch niet?

Soit, ik maak er niet echt van. Als ik weet dat die bij iemand anders terecht komt ipv op het stort....

Over gratis dingen...we hadden wat onnodige spullen buitengezet met een bordje 'gratis'. Gisterenavond was het meeste weg...maar had er iemand ook iets bijgezet. Dus nu zal ik met zo'n brol plastic duveltje naar het containerpark mogen zeker :cautious:

Over gratis dingen...we hadden wat onnodige spullen buitengezet met een bordje 'gratis'. Gisterenavond was het meeste weg...maar had er iemand ook iets bijgezet. Dus nu zal ik met zo'n brol plastic duveltje naar het containerpark mogen zeker :cautious:
Gewoon in uw PMD zak rammen. Onlangs is dat toch veel soepeler/minder strict geworden?

En ik denk dat ik ontmaskerd ben met crap dvd's rond te strooien.
één van mijn hobby's is rommelmarkten afschuimen en dvd's kopen voor mijn verzameling . Maar af en toe zit daar toch een minder goeie film bij dan gedacht, en ipv die weg te gooien, steek ik die in de buurt hier, random huizen, hun brievenbus.

Maar onlangs kreeg ik mijn weg gegeven dvd's aan huisnummer 15 terug in mijn eigen bus. Ik vermoed dat ze het na al de jaren weten wie de "mysterieuze dvd weldoener is". :wallbash: .

Zelfs in mijn locale bibliotheek willen ze ze niet meer aanvaarden. Ze mogen geen giften aan nemen zeggen ze.
Ja ik vrees gewoon dat het einde van het dvd tijdperk is aangebroken, maar dat ik het zelf nog niet goed wil beseffen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Gewoon in uw PMD zak rammen. Onlangs is dat toch veel soepeler/minder strict geworden?

één van mijn hobby's is rommelmarkten afschuimen en dvd's kopen voor mijn verzameling . Maar af en toe zit daar toch een minder goeie film bij dan gedacht, en ipv die weg te gooien, steek ik die in de buurt hier, random huizen, hun brievenbus.

Maar onlangs kreeg ik mijn weg gegeven dvd's aan huisnummer 15 terug in mijn eigen bus. Ik vermoed dat ze het na al de jaren weten wie de "mysterieuze dvd weldoener is". :wallbash: .

Zelfs in mijn locale bibliotheek willen ze ze niet meer aanvaarden. Ze mogen geen giften aan nemen zeggen ze.
Ja ik vrees gewoon dat het einde van het dvd tijdperk is aangebroken, maar dat ik het zelf nog niet goed wil beseffen.
DVD begot. Ik heb dat in geen 15 jaar gekocht. Blu-Ray all the way.

DVD begot. Ik heb dat in geen 15 jaar gekocht. Blu-Ray all the way.
Ja is natuurlijk veel beter. Maar ik ben al overgeschakeld van al mijn VHS tapes indertijd naar DVD.
Heeft me veel tijd en geld gekost. Zie het niet zitten om opnieuw over te schakelen.

Bovendien is de kwaliteit van VHS naar DVD wel awesome beter,
maar voor oudere films van DVD naar BLUERAY eerder verwaarloosbaar.

Da's waar, maar ik prefereer de kwaliteit van Blu-Ray wel, ook al kijk ik niet vaak naar ene. Zelfs een 1080p BR ziet er beter uit dan de doorsnee streaming service in 4k.
streaming in 4k man.
Bluray is ook een verouderde "way" tegenwoordig hoor.

I concur: Onlangs zag ik nog een foto verschijnen op social media:

iemand die aan het wenen was van "oh no. movie .... has dissappeared from netflix".
en dan zag je daaronder een glimlachende kerel met een hele kast films in zijn dvd/bluraycollectie "i dont have this problem" :D

Ik ben ook één van die laatste soort :)

I concur: Onlangs zag ik nog een foto verschijnen op social media:

iemand die aan het wenen was van "oh no. movie .... has dissappeared from netflix".
en dan zag je daaronder een glimlachende kerel met een hele kast films in zijn dvd/bluraycollectie "i dont have this problem" :D

Ik ben ook één van die laatste soort :)
Haha mijn beste kameraad (die ene mega verzameling heeft) stuurde mij die deze week ook door :)
Ja is natuurlijk veel beter. Maar ik ben al overgeschakeld van al mijn VHS tapes indertijd naar DVD.
Heeft me veel tijd en geld gekost. Zie het niet zitten om opnieuw over te schakelen.

Bovendien is de kwaliteit van VHS naar DVD wel awesome beter,
maar voor oudere films van DVD naar BLUERAY eerder verwaarloosbaar.
Blu-Ray kan net een enorme verbetering zijn voor oude films. Ik heb bv The Sound of Music op BR, de details zijn fantastisch.

ja, je bent bij streaming natuurlijk niet alleen afhankelijk van het medium en je afspeelmateriaal. soms lijkt 4k ook gewoon 720p, wat dan jammer is.

maar meestal toch geen klachten bij.

streaming laat vaak toch te wensen over, ook al heb je het beste thuisnetwerk, die worden op een andere manier gecomprimeerd en dat is op sommige vlakken te merken vooral voor high-bitrate-in-master movies. bijna onmerkbaar wel, in de meeste woonkamer setups

Denk je nu echt dat wij telkens gaan bellen "Excuseer meneer Santiago Cordoba van Spanje. U liet hier 2 euro en 10 cent achter. Das toch echt wel een fooi hé, of heb je die hier per abuis laten liggen, en kom je daar nog es gauw om vanuit Madrid" :sop:
Ja maar dan kan ik begrijpen dat meneer Santiago Cordoba van Spanje geen goesting heeft om 3 diepvriespizza's, 4 rollen prince koeken, 8 eieren, 12 yoghurts, 2 sixpacks carlsberg, 14 flesjes leeggoed en 3 dozen soep mee te zeulen helemaal tot in Spanje. In dergelijk weer is de helft voor de vuilbak na één dag.

Geen idee meer waar ik het heb gelezen. Er was iemand die de oude fiets van z'n zoontje op de oprit had gezet met een bordje 'gratis'. Die bleef daar enkele dagen gewoon staan. Dan heeft hij een bordje aan gehangen met TE KOOP: €100 (geen idee meer welk bedrag het precies was).

Diezelfde dag was de fiets weg.

Edit: gestolen voor alle duidelijkheid.

Gewoon bij een andere buur steken dan, misschien was het hun genre ook niet deze keer.

Geen idee meer waar ik het heb gelezen. Er was iemand die de oude fiets van z'n zoontje op de oprit had gezet met een bordje 'gratis'. Die bleef daar enkele dagen gewoon staan. Dan heeft hij een bordje aan gehangen met TE KOOP: €100 (geen idee meer welk bedrag het precies was).

Diezelfde dag was de fiets weg.

Edit: gestolen voor alle duidelijkheid.
Bij een vorige werkgever:
Halve pallet vuurvaste bakstenen, heeft toen 3 weken aan straat gestaan met "gratis mee te nemen". Toen hebben ze op mijn aanraden een bordje "Te Koop, informeer binnen voor prijs" gezet. Binnen de 4 dagen (nachten) was het weg. Als mensen maar denken dat iets waarde heeft zeker....

Wtf momentje dat ik de laatste jaren al een paar keer heb gehad.
Dat ze na afbraakwerken van een oud gebouw grond aanvoeren ol alles te nivelleren om dat een paar weken of maanden later terug beginnen te graven om er iets nieuw op te bouwen en dan die grond dus weer te gaan afvoeren 🤦‍♂️

Terug
Bovenaan