Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Daarnet echt iets raar meegemaakt.
Ik zit wat op mijn gemakje te gamen aan de straatkant en heb vrij grote glaspartijen.
Ik woon in een zijstraat met amper verkeer. Komt er een witte bestelwagen traag door de straat gereden al kijkend alsof hij iets zocht.
Stopt die ineens voor mijn oprit en wandelt die op zijn gemakje naar vanachter.
Ik besefte maar half wat er gebeurde en kwam ineens van vanachter naar voor met een bundel koperkabels die daar lagen.
Van wat ik verstaan heb vroeg die of hij die kon meenemen :wtf:.
Ik heb dan gebaard dat hij ze moest terugleggen en die deed dat ook gewoon zonder aarzelen.

Stapte dan op zijn gemakje terug naar zijn bestelwagen en reed weg op zijn gemakje.
Stak al passeren ook nog vriendelijk zijn hand op.

Ben er eigenlijk niet echt goed van en weet niet goed wat er van te denken.
Ben nu bang dat hij mij als weerloos slachtoffer ziet door mijn handicap.

Heb zijn nummerplaat al doorgegeven aan de lokale politie hier. Geen idee of ze daar iets mee doen.

Zit hier nu met de schrik dat ze een dees dagen komen inbreken.

Ik zit wat op mijn gemakje te gamen aan de straatkant en heb vrij grote glaspartijen.
Ik woon in een zijstraat met amper verkeer. Komt er een witte bestelwagen traag door de straat gereden al kijkend alsof hij iets zocht.
Ik besefte maar half wat er gebeurde en kwam ineens van vanachter naar voor met een bundel koperkabels die daar lagen.
Ik heb dan gebaard dat hij ze moest terugleggen en die deed dat ook gewoon zonder aarzelen.

Stapte dan op zijn gemakje terug naar zijn bestelwagen en reed weg op zijn gemakje.

Heb zijn nummerplaat al doorgegeven aan de lokale politie hier. Geen idee of ze daar iets mee doen.

zijn die dingen van goud???😮
49830-C13-EE3-D-4-A3-F-9239-700334-A64249.png

Nee, van koper :oi22:

Voila, Vteclover zal aan het knutselen gegaan zijn. Probleem opgelost.

Je hebt ook wel gewoon van die mensen die rondgaan in de hoop dat ze allerhande koper of oud ijzer mogen meenemen om er nog wat aan te verdienen. Het is dan nogal gek om dat zomaar te gaan halen om daarna toelating te vragen (dat lijkt me eerder alsof de bedoeling was het gewoon mee te nemen, of hopen dat die opdringerigheid werkt), maar ik zou alleszins niet direct aan inbrekers denken.

Ik snap de schrik, maar dieje mens weet niet of gij alleen woont of niet he. (Op mijn brievenbus staat ook om die reden niet mijn voornaam maar "Familie X" zodat ze niet kunnen afleiden of ik er alleen woon)

Zo een plaatje van een alarm, een alarm van AliExpress of een goedkoop van Amazon, een bordje met "hier waak ik",... zijn allemaal goede afschrikmiddelen.

Gelegenheid maakt de dief zeker?

Ik zit ook met glas vanvoor, en in het begin keek iedereen gewoon los binnen, ambetant gewoon. Nu een spiegelfolie er voor en niemand heeft feitelijk door dat ik er zit. Wat ge zo soms ziet. Ooit eens iemand een heel kwartier naar mijne gevel staan zien. En boven tot onder bekijken. Tot ik op mijn glas tikte en lawaai maakte. Ook buren gezien die hun groenafval (enfin hele zakken bladeren van de bomen) bij onze andere buur komen dumpen :tongue:. Betrapt!

Zo een plaatje van een alarm, een alarm van AliExpress of een goedkoop van Amazon, een bordje met "hier waak ik",... zijn allemaal goede afschrikmiddelen.
Naar't schijnt is een plakaatje met: secured by verisure of 't een of t andere firma al genoeg.

Zijn ze niet echt happig op. Persoonlijk ben ik daar ook niet echt happig op op die zaken want heb bij iemand gewoon de video camera's van zo'n firma zien hangen tot op de nachthal. What the fuck, als daar ooit iemand ongeauthorizeerd toegang tot krijgt, ik wil het niet weten. Maar die manne kennen dat natuurlijk ook dat die firma's potentieel u huis vol met camera's hangen en nemen het risico niet om voorbij x aantal camera's te moeten lopen voor een armbandje van 20g goud en enkele oranje briefkes in de kast.

En update over de post: post couldn't care less, was blij dat het pakket er was en dat was het dan... oké nu snap hoe ge op HLN komt.

Laatst bewerkt:
Ik snap de schrik, maar dieje mens weet niet of gij alleen woont of niet he. (Op mijn brievenbus staat ook om die reden niet mijn voornaam maar "Familie X" zodat ze niet kunnen afleiden of ik er alleen woon)

Hier staat gewoon niks op de brievenbus. Daar wordt toch niet naar gekeken ;)

Gelegenheid maakt de dief zeker?

Ik zit ook met glas vanvoor, en in het begin keek iedereen gewoon los binnen, ambetant gewoon. Nu een spiegelfolie er voor en niemand heeft feitelijk door dat ik er zit. Wat ge zo soms ziet. Ooit eens iemand een heel kwartier naar mijne gevel staan zien. En boven tot onder bekijken. Tot ik op mijn glas tikte en lawaai maakte. Ook buren gezien die hun groenafval (enfin hele zakken bladeren van de bomen) bij onze andere buur komen dumpen :tongue:. Betrapt!
Ja heb daar al aan gedacht, maar stoort mij niet echt eigenlijk. Was ook niet vanvoor dat hij aan het gapen was, maar op mijn oprit.
Je hebt ook wel gewoon van die mensen die rondgaan in de hoop dat ze allerhande koper of oud ijzer mogen meenemen om er nog wat aan te verdienen. Het is dan nogal gek om dat zomaar te gaan halen om daarna toelating te vragen (dat lijkt me eerder alsof de bedoeling was het gewoon mee te nemen, of hopen dat die opdringerigheid werkt), maar ik zou alleszins niet direct aan inbrekers denken.
Ja klopt wel.
We zullen zien, heb het alleszinds laten weten aan de politie. Is er toch iets mee gedaan.
Zou uiteindelijk niet het slimste plan zijn om dan eerst met je nummerplaat in volle dag te komen rondshowen.

Staat geen familienaam op mijn bus.

dynamic pricing van een pintje, tijdens de drukke uren betaal je meer
Ik zag zo onlangs ergens online een café waarbij de prijzen van den drank continu schommelen zoals op de beurs. Drinkt iedereen een pint van den tap, zal die prijs stijgen. Drinkt er niemand Duvel, dan zal die zakken.

Alles kan worden bekeken op een groot scherm (zoals op de beurs) waarbij alle prijzen in real time, in sneltempo stijgen of zakken.

Zalig.

Op weg met de fiets naar huis waarbij ik gewoon het fietspad langs de spoorlijn volg. Kom ik aan een straat die ik moet oversteken. Een kerel die daar te voet gaat op het voetpad stopt gewoon in het midden van mijn baan en mompelt wat. Twee keer zeg 'ik versta u niet'. Dan hoor ik hem toch tegoei in het Engels met Oost-Europees accent: 'do you know the way ....?' Zag er vrij sjofel uit en met een blikje vortig Gordon bier in zijn ene hand en een zak in de andere. Leg hem uit dat hij op de goeie weg zit en hij moet volgen maar dat het toch nog een goeie 10 km is en hij 2km verder de trein kan pakken die ook naar daar rijdt. 'I don't have money for train' en dan haalt hij het volgend blikje bier uit zijn sixpack die in de zak zit. :wtf:

Komt er daar een fietser van rechts af en begint hij daar tegen te mompelen 'do you know the way to....?'

Dan ben ik maar verder gereden. Sjonge jonge.

Ik zag zo onlangs ergens online een café waarbij de prijzen van den drank continu schommelen zoals op de beurs. Drinkt iedereen een pint van den tap, zal die prijs stijgen. Drinkt er niemand Duvel, dan zal die zakken.

Alles kan worden bekeken op een groot scherm (zoals op de beurs) waarbij alle prijzen in real time, in sneltempo stijgen of zakken.

Zalig.
Zijn hier in de buurt ook fuiven met zo'n concept.
Wel eens plezant.

Collega die een afspraak bij de oogarts wil maken voor routine controle en pas in mei 2024 kan langskomen. :oink:
Verschiet ik niet van. Ik moet elk jaar gaan en elk jaar krijg ik een briefje mee als geheugen steun om in de loop van mei te bellen voor een afspraak eind december te krijgen.

Terug
Bovenaan