Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Sorry maar dit is bs. Geef die mannen 2x hun loon en het is niet dat die beter gaan werken.
Je neemt de job aan van bezorger, je weet wat het loon is, je weet wat de taak is, je krijgt het loon voor de taak correct uit te voeren. Met mensen hun pakketjes gaan smijten is gewoon not-done. Ook niet als je van mening bent dat het loon te laag is.
Ik denk dat als dit niet het soort job zou zijn waar een grote vlag "uitbuiting" boven wappert:
- Dezelfde mensen iets nauwgezetter zullen werken. Zo stond hier eens op een avond rond 22u zo'n witte bestelwagen zonder markeringen. Kwam die man iets afleveren, waarna hij nog naar het depot in Luik moest rijden (sowieso dik uur) om de dag erna weer om 6u aan de slag te gaan. Die mens zal zich zeker geapprecieerd voelen en een "sense of ownership" hebben.
- Men ook gewoon betrouwbaardere mensen zal vinden.

Het is toch geen geheim dat door allerhande constructies met onderaanneming dat bij momenten moderne slavernij is, waar er (te) veel paketten moeten afgeleverd worden binnen een dag. En dat alles zodat grote bedrijven kunnen uitpakken met "vandaag voor 22u besteld, morgen geleverd".

Ik denk dat als dit niet het soort job zou zijn waar een grote vlag "uitbuiting" boven wappert:
- Dezelfde mensen iets nauwgezetter zullen werken. Zo stond hier eens op een avond rond 22u zo'n witte bestelwagen zonder markeringen. Kwam die man iets afleveren, waarna hij nog naar het depot in Luik moest rijden (sowieso dik uur) om de dag erna weer om 6u aan de slag te gaan. Die mens zal zich zeker geapprecieerd voelen en een "sense of ownership" hebben.
- Men ook gewoon betrouwbaardere mensen zal vinden.

Het is toch geen geheim dat door allerhande constructies met onderaanneming dat bij momenten moderne slavernij is, waar er (te) veel paketten moeten afgeleverd worden binnen een dag. En dat alles zodat grote bedrijven kunnen uitpakken met "vandaag voor 22u besteld, morgen geleverd".
Akkoord, maar dat gaan ze niet oplossen met meer loon. Dat zijn werkomstandigheden etc. + Dat is nu het voordeel aan de vrije markt, ze zoeken voldoende personeel in enorm veel sectoren. Als je de job als postbode niet correct wil uitvoeren voor het loon zijn er hopen andere jobs die je een beter loon en betere voorwaarden geven, en ook zonder diploma.

Akkoord, maar dat gaan ze niet oplossen met meer loon. Dat zijn werkomstandigheden etc. + Dat is nu het voordeel aan de vrije markt, ze zoeken voldoende personeel in enorm veel sectoren. Als je de job als postbode niet correct wil uitvoeren voor het loon zijn er hopen andere jobs die je een beter loon en betere voorwaarden geven, en ook zonder diploma.
Ik denk dat bij die pakketdiensten, zeker de onderaannemers, ze gewoon alles en iedereen aannemen met een rijbewijs, omdat het zo'n rotte job is. Dus of die mensen veel alternatieven hebben weet ik niet.

Voor mij is dat een beetje hetzelfde, maar dan net legaal, als al het zwartwerk in de horeca, waar ook genoeg mensen werken zonder bv. een verblijfsvergunning. Geen alternatief dus makkelijk uit te buiten.

Ik denk dat bij die pakketdiensten, zeker de onderaannemers, ze gewoon alles en iedereen aannemen met een rijbewijs, omdat het zo'n rotte job is. Dus of die mensen veel alternatieven hebben weet ik niet.

Voor mij is dat een beetje hetzelfde, maar dan net legaal, als al het zwartwerk in de horeca, waar ook genoeg mensen werken zonder bv. een verblijfsvergunning. Geen alternatief dus makkelijk uit te buiten.
Fair. Zeker na het hele PostNL schandaal zijn er wel vraagtekens te stellen. Maar ik ben gewoon van mening dat een lage verloning geen excuus moet zijn om je job slecht te doen. Zeker niet als je in het process andere mensen shit gaat bezorgen.

het is niet de lage verloning die daar voor zorgt , het is de werkdruk. ze moeten gewoon te veel pakjes leveren in te weinig tijd. ik dacht dat ze ook nog beboet werden per ongeleverd pakje.

job done is waar ze voor gaan, kwaliteit is niet belangrijk

het is niet de lage verloning die daar voor zorgt , het is de werkdruk. ze moeten gewoon te veel pakjes leveren in te weinig tijd. ik dacht dat ze ook nog beboet werden per ongeleverd pakje.

job done is waar ze voor gaan, kwaliteit is niet belangrijk
Wat uiteindelijk ook gewoon aan de werkgever ligt, die waarschijnlijk liever een zeker % klachten hebben dan een groter % laattijdige levering.

Ik heb dit artikel niet gelezen:

Maar waarom heeft Gert Verhulst paars haar?
Bekijk bijlage 1695384749168.webp

Ik heb dit artikel niet gelezen:

Maar waarom heeft Gert Verhulst paars haar?
Bekijk bijlage 23152
Gert heeft grijs haar en gebruikt een zilvershampoo?

Wanneer ze deftig loon naar werken krijgen? 🤷‍♂️
Wat voor zever is dat nu?

Als ze vinden dat ze niet deftig betaald worden, moeten ze maar ander werk zoeken!

Dus iedereen die vind dat ze onderbetaald worden, moet maar z'n botten aan z'n job vegen, tot zelfs andermans huisdieren doden aan toe?

Als ze vinden dat ze niet deftig betaald worden, moeten ze maar ander werk zoeken!

Dus iedereen die vind dat ze onderbetaald worden, moet maar z'n botten aan z'n job vegen, tot zelfs andermans huisdieren doden aan toe?
Wanneer je illegaal bent of zwartwerkt, is het redelijk lastig om ander werk te zoeken. 😬

Het is wel opvallend dat de avondleveringen van Bpost (tot 22u) hier steevast gedaan worden door erg witte jongere gasten, nette polo etc. Hebben ook precies meer dan dertig seconden om te wachten. Dat zal binnen een proper afgelijnd wettelijk kader zijn. Als ik dan de witte bestelwagens van onderonderonderaannemers zie of de locaties van zogeheten ‘depots’ (een schuur naast een boerderij?) dan vind ik toch ook dat er geen ander woord voor is dan uitbuiting. Behalve andere soorten ‘gig-economy’ worden die nergens anders binnengenomen en dat weten pakjesdiensten ook. Als ik dan plots denk ‘fck turnsloffen’ na 20u en ik wil ze de dag erna, maak ik mij ook schuldig aan het propageren daarvan en ik ben mij daar - velen met mij - ook wel van bewust. Ik probeer ook aan te geven dat ik 9/10 keer tijd heb om op mijn order te wachten maar die uurroosters/regelingen zijn daar zelden mee bezig.

da's zo'n houding die geen steek houdt he.
ze worden niet deftig betaald. da's geen mening, da's een feit.
maw: als iedereen daar gewoon opstapt omdat ze niet deftig betaald worden, ga je nog meer zagen, want uw pakje wordt niet geleverd. ah ja, er zijn geen leveranciers meer.

en ook: als deze gasten opstappen, door wie gaan ze vervangen worden? het is nu niet alsof het werk en de pree veel mensen gaat aantrekken die aan hoge kwaliteitseisen gaan voldoen. pay peanuts, get monkeys, gaat het gezegde.

nee, het is gemakkelijk om van op onze goed betaalde job waar we tijd hebben om op internet-forums te zitten, ons beklag te doen over dit soort jobs waar de omstandigheden toch anders zijn.

da's zo'n houding die geen steek houdt he.
ze worden niet deftig betaald. da's geen mening, da's een feit.
maw: als iedereen daar gewoon opstapt omdat ze niet deftig betaald worden, ga je nog meer zagen, want uw pakje wordt niet geleverd. ah ja, er zijn geen leveranciers meer.
Ik zaag niet. En als ze niet genoeg betaald worden? Waarom grijpt onze o zo immer aanwezige vakbonden niet in?
Juist ja omdat ze allemaal kiezen om int illegale circuit te werken!
en ook: als deze gasten opstappen, door wie gaan ze vervangen worden? het is nu niet alsof het werk en de pree veel mensen gaat aantrekken die aan hoge kwaliteitseisen gaan voldoen. pay peanuts, get monkeys, gaat het gezegde.
Als ze, de bedrijven, niemand vinden, gaan ze wel moeten hogere onen aanbieden! Om volk aan te trekken.
nee, het is gemakkelijk om van op onze goed betaalde job waar we tijd hebben om op internet-forums te zitten, ons beklag te doen over dit soort jobs waar de omstandigheden toch anders zijn.
Dat ze dan ook zo n job zoeken he. Genoeg laaggeschoolde e-commerce en helpdesk jobs te vinden.

Tis da, de man die hier een Bol doos brengt en amper mijn naam met vier klassieke letters begrijpt, laat staan getikt krijgt, gaat helpdesk spelen…
Das weer een ander probleem. Genoeg taalcursussen te vinden. Er worden er zelfs gratis aangeboden gesubsidieerd door Vlaamse overheid.
Niet mijn probleem als ze kiezen die links te laten liggen, en louche laagbetaalde contractjes aangaan als koerierdienst.

Das weer een ander probleem. Genoeg taalcursussen te vinden. Er worden er zelfs gratis aangeboden gesubsidieerd door Vlaamse overheid.
Niet mijn probleem als ze kiezen die links te laten liggen, en louche laagbetaalde contractjes aangaan als koerierdienst.
Geen algemene kennis dit, maar wachtlijsten om te leren lezen en schrijven bij basiseducatie kunnen oplopen tot 1j. Dus 1 jaar wachten eer je het westerse alfabet kan leren kennen. Mensen die geen scholing hebben gehad in hun eigen land kunnen dat moeilijk op eigen houtje leren.
Stel dat ze 2j bezig zijn eer ze een volwaardige cursus Nederlands kunnen aanvangen.
Tussendoor zullen ze wel hun plan leren trekken met basiszaken, al was het maar via Google translate.
Maar voor een deel van de mensen is het dus geen kwestie van "niet willen" maar effectief van "Ik ben aan het wachten tot ik kan leren lezen zodat ik Nederlands kan leren via die gratis CVO's"...

En typisch BG stijl, iemand doet duidelijk absoluut iets fout. En toch verzinnen we er elk mogelijk excuus voor. Pakketjes bezorgen is de enige job die je kan uitvoeren want je bent illegaal in het land, spreekt de taal niet, bent opgesloten, je tong is afgesneden dus helpdesk kan niet...

Die mense krijgen een laag loon omdat het gewoon een enorm laagdrempelige job is. Rijbewijs? Ja? Aangenomen.
Als die mensen met zo een attitude die job doen, dan gaat daar weinig aan veranderen in andere jobs.

Vrachtwagens kuisen aan 7 euro per uur in de volle zon deed ik ook met inzet. Was ook te weinig voor het werk, en de omstandigheden waren kut, maar als je iets doet doe het gewoon meteen goed. En anders stap je op. Once again, voldoende andere jobs. En voor iedereen die geen papieren heeft, daar zijn ook processen voor.

Terug
Bovenaan