Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Allééhop, ik ben verzekerd zie vanaf zondag 1 oktober :)

Mijn vrouw moet vanavond zichzelf maar verzekeren, want ik zie dat het toch gewoon premie maal 2 is, als ik voor 2 personen ging kiezen.
Dus dan kan ze evengoed beter zichzelf verzekeren. Met haar IBAN :p dan moet ik niet elk jaar de rekening presenteren aan haar.

Ik kan enkel maar beamen dat een hospitalisatieverzekering zeer nuttig is.

Als ik terugdenk aan de facturen van 2 jaar geleden van mijn verblijf van 2 weken en de 10 weken neonato van de dochter. Een prematuurtje is eentje uit de duizenden, wordt gezegd. Awel in euro's, al de facturen samen, zal het eentje uit de honderdduizenden zijn. Die wij, door de verzekeringen, gelukkig niet helemaal zelf hebben moeten betalen. Dochterlief gaat in haar gans leven, waarschijnlijk, niet genoeg kunnen bijdragen om al dat geld terug te betalen. Hopelijk hebben we het nooit meer van doen.

Hoofddoeken op school. Mijn klassen zitten er geen, maar collega's die gewoon een in your face 'nee, ik doe die niet af' krijgen zijn massa gefrustreerd. Allemaal goed en wel van de gemeenschap uit te zeggen 'geen religieuze symbolen op school' maar er is wel in feite geen platform met maatregelen. Ze buitenkegelen is riskant, die meisjes verdwijnen dan gewoon achter de muren van hun eigen bevolking. En dan krijg je een groepje blanke meisjes die luidop claimt 'uit solidariteit' ook een hoofddoek aan te doen maar in feite gewoon amok willen schoppen in lessen.

Hoofddoeken op school. Mijn klassen zitten er geen, maar collega's die gewoon een in your face 'nee, ik doe die niet af' krijgen zijn massa gefrustreerd. Allemaal goed en wel van de gemeenschap uit te zeggen 'geen religieuze symbolen op school' maar er is wel in feite geen platform met maatregelen. Ze buitenkegelen is riskant, die meisjes verdwijnen dan gewoon achter de muren van hun eigen bevolking. En dan krijg je een groepje blanke meisjes die luidop claimt 'uit solidariteit' ook een hoofddoek aan te doen maar in feite gewoon amok willen schoppen in lessen.
Ik ken een lerares en haar collega heeft sinds dit jaar een Afghaanse jongen in het 5de leerjaar die weigert naast meisjes te zitten en die leerkracht gaat niet eens in discussie uit schrik voor de vader die zich al redelijk gesteld had bij de inschrijving.
Dan voel je u als maatschappij toch ook 60jaar terug gaan in de tijd.

Ik ken een lerares en haar collega heeft sinds dit jaar een Afghaanse jongen in het 5de leerjaar die weigert naast meisjes te zitten en die leerkracht gaat niet eens in discussie uit schrik voor de vader die zich al redelijk gesteld had bij de inschrijving.
Hij kan buiten de klas zitten? Dat is ook niet naast meisjes. Stelletje pussy's man :)

Hij kan buiten de klas zitten? Dat is ook niet naast meisjes. Stelletje pussy's man :)
Maar is het probleem niet wat Squidward infeite aangeeft: hoeveel steun krijg je vanuit de directie, en in welke vorm, nu eigenlijk als je daar terecht tegenin gaat?

Voor mij is dat een beetje een breder probleem in de maatschappij, voor echte (zware) misdrijven heb je de politie, maar mensen die gewoon de asociale of achtergestelde uithangen en daarin niet te ver gaan, die kunnen dat in onze nogal softe, conflictmijdende maatschappij gewoon doen. Wat als die leerkracht een briesende vader voor zich heeft die dreigt met geweld uiteindelijk, gaat er iemand naast die leerkracht zitten bij het oudercontact die daar iets tegen kan of wil doen? Misschien na wat incidenten en de daaropvolgende brieven.

Maar is het probleem niet wat Squidward infeite aangeeft: hoeveel steun krijg je vanuit de directie, en in welke vorm, nu eigenlijk als je daar terecht tegenin gaat?

Voor mij is dat een beetje een breder probleem in de maatschappij, voor echte (zware) misdrijven heb je de politie, maar mensen die gewoon de asociale of achtergestelde uithangen en daarin niet te ver gaan, die kunnen dat in onze nogal softe, conflictmijdende maatschappij gewoon doen. Wat als die leerkracht een briesende vader voor zich heeft die dreigt met geweld uiteindelijk, gaat er iemand naast die leerkracht zitten bij het oudercontact die daar iets tegen kan of wil doen? Misschien na wat incidenten en de daaropvolgende brieven.
Dat is zo'n beetje het probleem natuurlijk. Er gaat niets gebeuren voor er eens wat voorvalt. Ik denk dan aan een leerkracht die volledig bijeen gemept wordt door zo'n marginaal 🤷‍♂️ Want er is natuurlijk niets strafbaars gebeurd vooraf.

Idd, je gaat toch niet gaan meewerken aan het niet willen integreren van bepaalde individuen?
Als die vader zich bij de inschrijving al zo stelde dan ging ik hem vriendelijk verzoeken een andere school te zoeken.

Idd, je gaat toch niet gaan meewerken aan het niet willen integreren van bepaalde individuen?
Als die vader zich bij de inschrijving al zo stelde dan ging ik hem vriendelijk verzoeken een andere school te zoeken.
Hoeveel macht heb je uiteindelijk om iemand te weigeren bij het inschrijven? Kan zoiets zelfs?

Wat uiteindelijk ook gewoon aan de werkgever ligt, die waarschijnlijk liever een zeker % klachten hebben dan een groter % laattijdige levering.
In hoeverre stromen de klachten door is de vraag.
Als er een probleem is met mijn levering, dan klaag ik bij de verkoper, die moet dat dan doorgeven aan de pakjesdienst.
Mijn probleem is niet het probleem van de pakjesdienst, dat is het probleem van de verzender.
En bij de bepaling welke pakjesdienst gekozen wordt kijkt de verkoper niet naar de tevredenheid over de pakjesdienst maar wel naar hoed goedkoop ze zijn.

Het feit ook dat je vaak pas te weten komt (tenzij je het opzoekt) met welke dienst er verstuurd wordt op het moment dat je al hebt beslist wat en waar te kopen, je zegt dan al snel foert, ik bestel toch.

Ik heb de indruk dat men, toen ik naar school ging, toch een pak strenger was. Hier en daar werd er toch eens ene buitengesmeten en mocht een andere school gaan zoeken. Komen aandraven met uw ouders omdat je niet akkoord was met de straf van de leerkracht pakte niet.

Ik heb de indruk dat men, toen ik naar school ging, toch een pak strenger was. Hier en daar werd er toch eens ene buitengesmeten en mocht een andere school gaan zoeken. Komen aandraven met uw ouders omdat je niet akkoord was met de straf van de leerkracht pakte niet.
Maar het gaat hier over een vader die zich aanstelt bij het inschrijven, dat is nog iets anders dan iemand buitengooien die het zelf op school al bont heeft gemaakt (er zijn dan al zaken gebeurd). Allezja, ik heb geen idee over hoe makkelijk dat nu feitelijk is. Toen ik zelf naar school ging was de mogelijk verkeerde uitleg altijd dat gemeentescholen veel moeilijker iemand konden weigeren of buitengooien dan katholieke.

What the....

Nu vraag ik me wel af waarom je die telefoon na 30 seconden niet gewoon afgooit. Zeker als je hoort dat die medewerkster daar staat te huilen.
mens stelt zich int begin voor als de stille venoot van de zaakvoerder (als haren baas dus) en met zo'n jong kind, die is gewoon in paniek

Maar het gaat hier over een vader die zich aanstelt bij het inschrijven, dat is nog iets anders dan iemand buitengooien die het zelf op school al bont heeft gemaakt (er zijn dan al zaken gebeurd). Allezja, ik heb geen idee over hoe makkelijk dat nu feitelijk is. Toen ik zelf naar school ging was de mogelijk verkeerde uitleg altijd dat gemeentescholen veel moeilijker iemand konden weigeren of buitengooien dan katholieke.
Je hebt gelijk. Ik denk nu ook niet dat men een leerling kan weigeren omdat de ouders wat 'lastig' doen bij inschrijving. Wel is het belangrijk te weten wat 'zich redelijk stellen bij inschrijving' precies inhoudt. Als die vader eisen begon te stellen en redelijk direct was, tja. Als die vader effectief begint te dreigen, is dat weer een ander verhaal natuurlijk.

teh fuk?
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230926_94032242

De 51-jarige Adam Britton, die als zoöloog verbonden was aan de BBC en National Geographic en in 1996 naar Australië verhuisde om er met krokodillen te kunnen werken, vertelde in het hooggerechtshof dat hij zichzelf filmde terwijl hij honden – of “fuck toys”, zoals hij ze zelf noemde – seksueel misbruikte en martelde tot ze stierven. Volgens de rechter waren de details van de “groteske en perverse wreedheden” zelfs zo weerzinwekkend dat ze “het potentieel hebben om een zenuwschok te veroorzaken”. Daarom gaf hij het aanwezige publiek, de pers en het veiligheidspersoneel de kans om de rechtszaal te verlaten voordat de gedetailleerde aanklacht werd voorgelezen.

Terug
Bovenaan