Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

mijn overburen zijn op groot scherm (projector) naar naked attraction aan't kijken. gordijnen open.
jammer genoeg was het op het moment dat ik thuis kwam aan de vrouw om een man te kiezen.

Food trucks.
Wat een ongelofelijke cash grab.

11.5 euro voor een cheese burger.
18 voor een kleine dunne pizza.
3.5 voor een 20cl pint

Mexican food standje had enkel nacho s met een dipsaus.

En dan verwonderd zijn dat daar meer personeel rondliep dan klanten...

Het was vlakbij mn deur dus was wat nieuwsgierig. Maar voor de food moet je het toch echt niet doen hoor.

21 man in zo'n ballon begot, ik wist niet dat die dingen zo groot waren. Ik zou denken 6 man max ofzo.
Nee hoor. Afgelopen vakantie in turkije ook in zo n ding geweest.
Da zijn 8 compartimenten met telkens 2 a 3 personen in.

Wat ik wel vreemd vind dat daar niet 1 brandblusser in zit.
Zou toch al iets kunnen doen.

Je zou denken aan de hand van de reactie van die drie mensen op 't einde van het filmpje dat het dagelijks kost is daar, die blijven daar gewoon doodleuk staan :unsure:
Wat verwacht jij juist? Dat die hun jet pack op binden en hen gaan helpen in de lucht?

Food trucks.
Wat een ongelofelijke cash grab.

11.5 euro voor een cheese burger.
18 voor een kleine dunne pizza.
3.5 voor een 20cl pint

Mexican food standje had enkel nacho s met een dipsaus.

En dan verwonderd zijn dat daar meer personeel rondliep dan klanten...

Het was vlakbij mn deur dus was wat nieuwsgierig. Maar voor de food moet je het toch echt niet doen hoor.
hier is dat toch altijd een groot succes 🤷‍♂️

Nee hoor. Afgelopen vakantie in turkije ook in zo n ding geweest.
Da zijn 8 compartimenten met telkens 2 a 3 personen in.

Wat ik wel vreemd vind dat daar niet 1 brandblusser in zit.
Zou toch al iets kunnen doen.
Meh, brandblusser - het zal niet zijn dat iemand een sigaret in die mand heeft laten vallen. Er zal iets kapot of slecht aangesloten geweest zijn aan die propaantank / brander. Als daar propaan begint te lekken en in de fik vliegt krijg je dat niet geblust met een simpele hand blusser.

Hopelijk krijgt ze wel (professionele) begeleiding? Met gewoon van school houden en "messen verstoppen" gaat het niet verbeteren mi. (niet dat je verder in detail moet treden als je dat niet wilt)
Inderdaad, professionele hulp.
En moest men mijn dochter dan op een wachtlijst zetten, zou ik direct enkele weken congee nemen voor een vakantie samen zo propvol actie dat er geen tijd is voor nadenken of socials. Als het via het nekvel nemen is de eerste dagen het zij zo. Goal: een hard reset van de gewoontes qua doen en denken. (En voor wie zou zeggen “ge kent niks van psychologie” : ik voed mijn hypothetische dochters op zoals ik wil 😆)
Alles beter dan van school blijven en heel dagen thuis zitten zoals je zegt, daar ga ik compleet mee akkoord.

:unsure:

Benieuwd wat het resultaat van de doorlichting zal zijn.

:unsure:

Benieuwd wat het resultaat van de doorlichting zal zijn.
Toch bijzonder dat de oplossing dan maar is om wiskunde niet te laten meetellen... Zo ondergraaf je de waarde van een diploma toch?

Toch bijzonder dat de oplossing dan maar is om wiskunde niet te laten meetellen... Zo ondergraaf je de waarde van een diploma toch?

Eerlijk gezegd, de kinderen die daar afstuderen zullen op een andere manier in België gediscrimineerd worden dan op het feit dat ze geen wiskunde kennen.

Hangt van de context af.

Heb ooit ook een examen gehad in het middelbaar waar de resultaten algemeen zo slecht waren dat het geschrapt werd. De reden daar was echter overduidelijk dat de leerkracht in kwestie niks in een klaslokaal te zoeken had (eerste jaar dat ze voor de school werkte). Elke les was het een circus, we hebben denk ik niet eens de helft van de leerstof gezien. Door het jaar heen probeerde ze dit te verbergen door de testen dan maar versimpelen/te positief beoordelen tot de gewenste curve bereikt werd, maar tegen het einde van het jaar was het zo erg dat er iemand van de directie kwam 'assisteren' (lees: toezicht houden). Hierdoor was het examen wel op niveau, en was dus quasi iedereen gebuisd (niet moeilijk als je de helft van de leerstof niet gezien hebt).

Gevolg: aangezien het pas het 3de middelbaar was, werd de examenuitslag genegeerd en iedereen beoordeeld op basis van evaluatie gedurende het jaar (want ze kunnen moeilijk een hele klas tegenhouden). Wie wou kon tijdens de zomer extra bijles krijgen, en het jaar nadien kregen we een van de 'anciens' in het 4de jaar, die op een paar maand tijd de achterstand zo goed mogelijk heeft weggewerkt.
De leerkracht van het derde jaar werd in alle stilte de laan uitgestuurd, naar wat ik later gehoord heb met de boodschap dat ze misschien beter een functie zocht waar ze niet voor de klas moest staan, en een negatief advies aan iedereen binnen de scholengroep. Er is toen ook een doorlichting geweest, maar buiten betere opvolging nieuwe leerkrachten is daar nooit enig gevolg aan geweest.

Just think about it, 55 mins, met snelheden aan 3000 toeren/min

Echt crazy

Just think about it, 55 mins, met snelheden aan 3000 toeren/min

Echt crazy
Je leest het verkeerd. De kat overleefde 3000 toeren (spins), niet 3000 toeren/min. 3000 toeren/min is ruw geschat 2000g, dat overleeft geen kat. Als dat gebeurd was, kon je alleen nog een soort kattenmat uit die machine halen.

Meer in detail: het was geen wasprogramma, maar een cleaning cycle van de wasmachine. Er zat dus ook geen was in de machine, alleen de kat. Op 55 minuten maakte de machine zo'n 3000 toeren, da's gemiddeld dus minder dan 1 toer/seconde.

Je leest het verkeerd. De kat overleefde 3000 toeren (spins), niet 3000 toeren/min. 3000 toeren/min is ruw geschat 2000g, dat overleeft geen kat. Als dat gebeurd was, kon je alleen nog een soort kattenmat uit die machine halen.

Meer in detail: het was geen wasprogramma, maar een cleaning cycle van de wasmachine. Er zat dus ook geen was in de machine, alleen de kat. Op 55 minuten maakte de machine zo'n 3000 toeren, da's gemiddeld dus minder dan 1 toer/seconde.
Thx, klopt maar die kat zal toch tegen de trommel geplakt hebben mijn gedacht

Terug
Bovenaan