Wanneer iemand je zegt dat je je palliatieve vriendin in een ander land toch maar snel moet bezoeken want bij een palliatieve opname zullen mensen gemiddeld toch nog maar drie weken leven...
Ten eerste - Ik was zelf afgelopen week, waarin de beslissing is gevallen om behandelingen definitief te stoppen en op te nemen in een hospice, ziek en ze mag geen zieke mensen ontvangen. Dat gaat haar leven mogelijk pas echt verkorten.
Ten tweede - Haar bezoeken staat bovenaan mijn wishlist, really, maar door de afstand ga je niet zomaar even langs, en de vorige keer is ze net op spoed beland toen ik zou gaan... Ik ben zelf ook niet supergezond, dus ik moet dat slim aanpakken.
Ten derde - Ze geven haar drie tot zes maanden, dus welk gevoel probeer je me te bezorgen door te suggereren dat ze allicht snel gaat sterven?!?
Ten vierde - Je kent haar niet. Je volgt haar op Instagram. Newsflash: mensen zetten niet alles op social media, dus probeer niet te doen alsof je haar en haar situatie kent. Back the f*** off.
Oh ik ben effe pissed.