Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Ik heb daarnet de luidste donderknal van mijn leven gehoord. Echt een enorme patat, en dan begin het te regenen. Niet normaal. Ik ben er wakker van geworden.
Aangezien we op het zelfde uur wakker waren, zal het die zelfde bui zijn vermoed ik rond Kortrijk.
Minuut of 3 later hebben wij hier dan hagel gehad.

Was enorm vies geluid, eerst dat krakend geluid en dan die luide knal.

Zelfde hier uurtje geleden. En op de knal 10 sec derna heeft de differentieel gereageerd, dus plots PC en TV uit. Toch maar kwartiertje gewacht om die terug te gaan aanzetten tot het wat overwaaide. Stevige onweertjes tegenwoordig!
Hier zit het er ook aan te komen. De lucht is echt raar en onheilspellend atm…

Finale van The Floor op VTM daarnet... F1 piloten. De laatste 2 kandidaten moesten de namen van de foto's raden.
Verstappen, Hamilton, Schumacher, ... zie ik daar ineens Anthony Kumpen verschijnen. Dat is toch een billenkletser van jewelste :scream: GT en Euro Nascar rijder wel, maar F1? Hilarisch. Dan hadden ze Koen Wauters er ook nog kunnen tussen steken. Research mannekes.... anno 2026.

Wanneer iemand je zegt dat je je palliatieve vriendin in een ander land toch maar snel moet bezoeken want bij een palliatieve opname zullen mensen gemiddeld toch nog maar drie weken leven...

Ten eerste - Ik was zelf afgelopen week, waarin de beslissing is gevallen om behandelingen definitief te stoppen en op te nemen in een hospice, ziek en ze mag geen zieke mensen ontvangen. Dat gaat haar leven mogelijk pas echt verkorten.
Ten tweede - Haar bezoeken staat bovenaan mijn wishlist, really, maar door de afstand ga je niet zomaar even langs, en de vorige keer is ze net op spoed beland toen ik zou gaan... Ik ben zelf ook niet supergezond, dus ik moet dat slim aanpakken.
Ten derde - Ze geven haar drie tot zes maanden, dus welk gevoel probeer je me te bezorgen door te suggereren dat ze allicht snel gaat sterven?!?
Ten vierde - Je kent haar niet. Je volgt haar op Instagram. Newsflash: mensen zetten niet alles op social media, dus probeer niet te doen alsof je haar en haar situatie kent. Back the f*** off.

Oh ik ben effe pissed.

42 graden is volledig naar de kloten gaan
Vrouwlief heeft op een gegeven moment ook een lichte hitteberoerte gekregen. Dat loog aan de plaatselijke gids.
We waren te laat aan de ingang van een museum (vast tijdstip) en ineens trekt de gids een sprintje (bij die helse temperaturen) om daar alsnog tijdig te arriveren.

Ik volg maar ineens was ik mijn vrouw kwijt. Ik ben haar dan gaan zoeken en ik vond haar iets verder verward aan.
Ik zag asap dat er iets niet klopte, ik heb toen meteen een taxi geroepen en nadien met natte handdoeken haar afgekoeld in het hotel.
Ze herinnert zich er nog steeds een paar uur niks meer van.

Ik was het al een beetje vergeten maar eigenlijk was dat achteraf bezien nog een grotere WTF.

Dat was echt veel te warm.

Laatst bewerkt:
naar zo'n plaatsen ga ik toch ook nooit moeten gaan. Ik kan hier al niet tegen de +30°. Ook al gehad dat ik met zo'n temperaturen na een paar buiten te zijn geweest, dringend naar huis moest omdat ik mottig/draaierig werd. Ik kan daar echt niet tegen.

Ten derde - Ze geven haar drie tot zes maanden, dus welk gevoel probeer je me te bezorgen door te suggereren dat ze allicht snel gaat sterven?!?

Je spreekt over het buitenland en daar kan het anders zijn. Maar die persoon extrapoleert misschien wat hij weet over Belgische palliatieve afdelingen.

In België kom je niet binnen in een palliatieve instelling als je levensverwachting nog 3 tot 6 maanden is.
Wat niet wil zeggen dat er geen mensen zijn die er 6 maand verblijven. Maar dat zijn dan gevallen die veel langer blijven leven dan ingeschat.

Zij is zelf geen Belg... Maar het is met alles zo dat zij héél erg veel invult. Ik post iets op Instagram dus ik moet wel vakantie hebben van het werk. Het is maandag dus ik zal wel op de trein naar Brussel zitten. Ik stuur wat minder dus er moet wel wat aan de hand zijn. Iemand post ergens dit of dat online dus die persoon moet wel een psychisch zieke ouder hebben want....

Terug
Bovenaan