Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

1698704247687.gif

Hoeveel gaat dat eigenlijk max, totdat ge zou neervallen? Ik denk dat hier toch al een serieuze grens is opgezocht, ni ?
Bwa ik denk dat je je ook niet mag blind staren op "aantal pintjes".

Een dikke mens kan bv meer alcohol verdragen dan een magere mens, iets met het vetgehalte moet dit te maken hebben denk ik...

Bovendien, ze zijn van"adelijke familie" . Dus zal wel wat anders zijn dan gewone pintjes denk ik

ja, ge rekent dat uit in pintjes, maar misschien was het gewoon een fles goeie whiskey of 2. dan zit ge daar rapper.
en plus, ik heb in de luchthaven security al Russen geweten die hun fles vodka ad fundum dronken omdat ze niet mee mocht. dus ja, "36 pintjes in 4 uur", ge geraakt daar op andere manieren wel sneller.

Het wtf voor mij aan dat artikel is toch dit :
Man (48) uit adellijke familie gaat partner, die 6,44 promille in het bloed heeft, met hakbijl te lijf:We willen wel nog met elkaar trouwen

:unsure:

ja, ge rekent dat uit in pintjes, maar misschien was het gewoon een fles goeie whiskey of 2. dan zit ge daar rapper.
en plus, ik heb in de luchthaven security al Russen geweten die hun fles vodka ad fundum dronken omdat ze niet mee mocht. dus ja, "36 pintjes in 4 uur", ge geraakt daar op andere manieren wel sneller.
Ge rekent in eenheden alcohol, voor het gemak uitgedrukt in pinten. Als ge de schenkhoeveelheden aanhoudt zit in een pint, glas wijn, cava, zelfs een glas sterke drank nagenoeg evenveel alcohol.
Dus een fles Vodka bvb : 70cl/4cl = 17,5 eenheden alcohol. Pak nog 6cl schenken ("een grote") is dat nog altijd 11 pinten.

Net dat artikel gelezen (in HLN, maar soit) over ‘benzo’s’ en tot de conclusie gekomen dat ze óf nogal dramatisch zijn óf dat ik echt veel te veel pillen slik. Damn.

Net dat artikel gelezen (in HLN, maar soit) over ‘benzo’s’ en tot de conclusie gekomen dat ze óf nogal dramatisch zijn óf dat ik echt veel te veel pillen slik. Damn.
Hier zijn ze heel streng met benzo’s.

In België nam ik regelmatig 0,5 mg Xanax. Maar hier heeft men de oorzaak van mijn GAD aangepakt in plaats van de symptomen te behandelen.

Heeft veel langer geduurd natuurlijk. En soms was het niet tof als in ik val hier binnen 5 minuten morsdood. Feelings of impeding doom.

Maar nu ben ik in staat benzo vrij normaal de dag door te komen.

Dochter beloofd dat ik netjes om 16u aan de opvang ging staan om haar op te halen. Om kwart voor 4 stap ik samen met de hond de auto in, op enkele honderd meter van de bestemming hoor ik het radionieuws van drie uur...
Drie uur? FUCK! Ik moest zelfs niet dubbelchecken want 50meter verder herken ik een moni die met een kudde fluo jasjes aan het trick or treaten is... *Facepalm*
Gelukkig heeft de dochter me niet gezien, de hond heeft al een fijne wandeling gehad ondertussen en eerste werk straks thuis zal zijn... De analoge klok verzetten, wat ik bewust niet had gedaan om de dochter wat te misleiden op tijd naar bed te gaan met de uurwisseling. 😭

Hier zijn ze heel streng met benzo’s.

In België nam ik regelmatig 0,5 mg Xanax. Maar hier heeft men de oorzaak van mijn GAD aangepakt in plaats van de symptomen te behandelen.

Heeft veel langer geduurd natuurlijk. En soms was het niet tof als in ik val hier binnen 5 minuten morsdood. Feelings of impeding doom.

Maar nu ben ik in staat benzo vrij normaal de dag door te komen.
Ik neem elke dag 2 Xanax en had een hele poos ook nog Zolpidem als slaapmiddel. Nu is het slaapmiddel Quetiapine maar zit ik aan 8 tot 10 Tramadol per dag, dat is dan opioïde (wat niet hetzelfde is als opiaat, heb ik pas dit jaar geleerd!) Nu, ik nam sowieso altijd al een pijnstiller in grotere dosis dan aangewezen, Spidifen nooit minder dan 4 per keer, Dafalgan forte minstens 2 per keer. Kon (kan) drie of vier keer per dag zijn bij momenten (niet elke dag of zelfs week, maar bij pijn dus wel in die hoeveelheid). Als ik het zo lees heb ik weliswaar niet het alcoholgebruik van mijn ouders maar wel de neiging om een beetje te overdrijven met bepaalde dingen. Nooit echt bij stilgestaan. Maar ik zit ook vaak zodanig diep mentaal dat ik gewoon niet functioneer zonder er *iets* tegen te gooien.

Ik neem elke dag 2 Xanax en had een hele poos ook nog Zolpidem als slaapmiddel. Nu is het slaapmiddel Quetiapine maar zit ik aan 8 tot 10 Tramadol per dag, dat is dan opioïde (wat niet hetzelfde is als opiaat, heb ik pas dit jaar geleerd!) Nu, ik nam sowieso altijd al een pijnstiller in grotere dosis dan aangewezen, Spidifen nooit minder dan 4 per keer, Dafalgan forte minstens 2 per keer. Kon (kan) drie of vier keer per dag zijn bij momenten (niet elke dag of zelfs week, maar bij pijn dus wel in die hoeveelheid). Als ik het zo lees heb ik weliswaar niet het alcoholgebruik van mijn ouders maar wel de neiging om een beetje te overdrijven met bepaalde dingen. Nooit echt bij stilgestaan. Maar ik zit ook vaak zodanig diep mentaal dat ik gewoon niet functioneer zonder er *iets* tegen te gooien.
8-10 tramadol per dag? Das stevig
Of bedoel je 8 tot 10mg?

8 tot 10 keer 37,5mg, het is wel de tramadol met paracetamol.
Ik zou misschien toch nog eens overleggen met de voorschrijvende arts. Het feit dat je er 10 per dag nodig hebt, is waarschijnlijk een teken dat ze niet meer zo goed werken, ook al geven ze even verlichting. De maximale dosis per dag is normaal 8 tabletten per dag, verdeeld over 4 innames. Ideaal gezien houd je er best 6u tussen maar 4u is het absolute minimum. En ook zeker geen Dafalgan of andere vorm van paracetamol tussendoor nemen.

Het lijkt me beter om dan gewoon eens met de arts op zoek te gaan naar een andere pijnstiller. Tramadol bestaat bijvoorbeeld ook in vormen met verlengde afgifte die een meer consistente werking hebben en je maar 2 keer per dag moet nemen. Pijn is alvast een heel moeilijk verhaal, pijnstilling pakt het symptoom tijdelijk weg maar veel pijnstillers geven na een tijd gewenning waardoor ze zelden het probleem alleen kunnen oplossen en dan is het gevaarlijk om telkens een stapje hoger te gaan.

8 tot 10 keer 37,5mg, het is wel de tramadol met paracetamol.
Wtf? Ik moest er 1 pakken toen ik van mijn heup geopereerd was en ik ging daar zodanig slecht op dat ik ermee moest stoppen. Zweten, rare dromen,... Geef mij 8 van die dingen en ze mogen me via spoed naar het gekkenhuis brengen.

@Squidward heeft wel fibromyalgie, wat het veel moeilijker maakt om de pijn correct te bestrijden. Zowel mijn zus als ik zijn absoluut niets met tramadol, zelden iets met dafalgan,... Dus naast het soort pijn/oorzaak heb je dan ook nog eens de (on)gevoeligheid voor bepaalde typische pijnstillers.

Dit moet de VS zijn.
"The Heart Attack Grill", een restaurant waar je echt ongezond kan eten: geen sla op de burgers, er worden ook geen light drankjes geserveerd.
Mensen die > 160 kg wegen eten gratis
Ze serveren onder meer een burger met net geen 10000 kcal en ééntje van 18000kcal

Er zijn meerdere mensen die ter plaatse een hartaanval hebben gekregen

zoals eerder gemeld:

mijn adblock werkt niet meer in zowel chrome als edge !!

Al van alles geprobeerd, niets lijkt te werken: behalve uitloggen.
Dus het zou te maken hebben met mijn account.

Dus het is kiezen tussen uitloggen en geen reclame (maar dan ook mijn playlists niet en favorieten)
ofwel inloggen met alles er op en er aan, maar dan wel reclame.

Nog mensen die dit voor hebben? any solutions?

zoals eerder gemeld:

mijn adblock werkt niet meer in zowel chrome als edge !!

Al van alles geprobeerd, niets lijkt te werken: behalve uitloggen.
Dus het zou te maken hebben met mijn account.

Dus het is kiezen tussen uitloggen en geen reclame (maar dan ook mijn playlists niet en favorieten)
ofwel inloggen met alles er op en er aan, maar dan wel reclame.

Nog mensen die dit voor hebben? any solutions?

Uitloggen uit wat? Uit chrome en edge? Of uit een soort adblock account?

Chrome en edge accounts staan compleet los van elkaar. Lijkt me eerder een cookieprobleem. Cache al es gewist?

Adblock zou ook niet meer werken op youtube. (Van horen zeggen, ik heb premium dus geen nood aan adblocking )

Uitloggen uit wat? Uit chrome en edge? Of uit een soort adblock account?

Chrome en edge accounts staan compleet los van elkaar. Lijkt me eerder een cookieprobleem. Cache al es gewist?

Adblock zou ook niet meer werken op youtube. (Van horen zeggen, ik heb premium dus geen nood aan adblocking )
Nee gewoon uitloggen uit mijn youtube account is voldoende.

Tis toch raar hé, dat zowel dit truukje werkt in chrome alsook edge.

Cookies en cache al gewist ja.

Adblock werkt dus wel nog perfect op youtube, maar niet als ik ingelogd ben met mijn youtube account.

EDIT/ ik moest dus wel mijn youtube account loskoppelen van mijn gmail account. Want anders als ik uitlogde in youtube, logde hij automatisch heel mijn chrome uit.

Nee gewoon uitloggen uit mijn youtube account is voldoende.

Tis toch raar hé, dat zowel dit truukje werkt in chrome alsook edge.

Cookies en cache al gewist ja.

Adblock werkt dus wel nog perfect op youtube, maar niet als ik ingelogd ben met mijn youtube account.

EDIT/ ik moest dus wel mijn youtube account loskoppelen van mijn gmail account. Want anders als ik uitlogde in youtube, logde hij automatisch heel mijn chrome uit.

Youtube omzeilt de adblockers (hier elders op het forum al gelezen)

Terug
Bovenaan