Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wanneer je altijd over hetzelfde onderwerp een punt wilt maken, zelfs als dat er helemaal niet toe doet. Zeer nutteloze discussie die geen discussie had hoeven zijn.Holy crap, wat een discussie omdat iemand ocharme hoofddoek vermeld.
Ik mis toch altijd een vorm van emotionele intelligentie bij dit soort discussies.
Gohja, het is een discussieforum uiteindelijk. De metadiscussie over het nut en allerlei waardeoordelen zijn zo mogelijk nog afgezaagderWanneer je altijd over hetzelfde onderwerp een punt wilt maken, zelfs als dat er helemaal niet toe doet. Zeer nutteloze discussie die geen discussie had hoeven zijn.
ik ga akkoord dat personen van allochtone afkomst oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteitscijfers en wordt niet ontkent. Maar de groep mannen zijn ook oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers, maar we gaan niet elke man wantrouwen hierdoor. Echter gaan we wel elke allochtoon wantrouwen op basis van een statistiek en zoals je zegt kansberekening.Niemand zegt toch dat je elke allochtoon of elke man moet wantrouwen? De grote meerderheid van de allochtonen deugen wél.
Dat neemt niet weg dat allochtonen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteitscijfers. Dat ontkennen, is struisvogelpolitiek.
Als er veel inbraken gebeuren in een woonwijk, dan vraagt de politie om uit te kijken voor auto's met buitenlandse nummerplaten. Dat is toch op geen enkele manier racistisch? Maar wel pure kansberekening.
Dat gezegd zijnde, vond ik het hier nu ook geen meerwaarde om te vermelden dat de chauffeur een hoofddoek droeg.
O N M O G E L I J K! Dit moet en zal overgeanalyseerd worden!Soms moet je er is niet een achterliggende reden voor zoeken.
Ok, de mannelijke allochtoon vanaf nu wantrouwen.ik ga akkoord dat personen van allochtone afkomst oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteitscijfers en wordt niet ontkent. Maar de groep mannen zijn ook oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers, maar we gaan niet elke man wantrouwen hierdoor. Echter gaan we wel elke allochtoon wantrouwen op basis van een statistiek en zoals je zegt kansberekening.
We zitten nu al even te discussiëren over die hoofddoek, terwijl we ons beter afvragen welke malloot ooit bedacht heeft dat "is" en "eens" synoniemen zijn. Er is duidelijk niet alleen iets misgegaan in de rijschool!Vandaag weer naar het ziekenhuis gemoeten voor testen.
Bij het oprijden vd parking voor ons ineens een klein volkswagentje, vrouw met hoofddoek achter het stuur. Ze was aan het trachten achteruit parkeren.
Lukte niet, kan gebeuren dacht ik. Soms parkeren mensen vreselijk.
Ze rijdt verder en probeert de volgende parking. Duidelijk plaats genoeg.
Ze probeert vooruit in te rijden deze maal maar zit helemaal niet goed.
Allé, nog is achteruit en ge ziet ze zo proberen inschatten hoeveel plaats er is door zich zo groot mogelijk achter dat stuur te maken. Nogmaals, plaats genoeg voor een camion tss te zetten bij wijze van spreken.
Ze probeert nog is en ze is 1/4 ver en "nope" denkt ze ineens, ik pas er niet tss. Terug eruit en elders proberen.
Uiteraard laat ze de motor stil vallen...
Terug gestart en zie ik die ruitenwissers hevig op en neer gaan ineens.
En al schokkend met de auto was ze weg.
Ik zit daar met een Boomer langs mij die zijn geduld al 5x had verloren en dan vraag ik mij toch ook wel af, waar haalt zo'n mens haar rijbewijs ergens...![]()
Ja, waarom niet? Ik lach met iedereen, maakt me allemaal niks uit hoor. Jij legt andere linken als ik dat is duidelijk.@Arades waarom viel het je op dat ze een hoofddoek droeg. Indien ze geen hoofddoek droeg maar een pet had je het dan ook vermeld of als rood haar had? Ik betwijfel het.
Niet te luid. Ben al uitgemaakt voor racist, straks ben ik ook vrouwenhater!Ow het gaat hier over de hoofddoek ?? En ik maar denken dat het een vooroordeel was voor de cliche van vrouwen kunnen niet rijden![]()
mijn excuses het was mij niet duidelijk dat het om te lachen wasJa, waarom niet? Ik lach met iedereen, maakt me allemaal niks uit hoor. Jij legt andere linken als ik dat is duidelijk.
Mag ik wel aanstoot nemen aan uw laatste opmerking: dat je mijn studies en beroep klasseert als "Humo" onderzoek. Ik voel mij zeker niet beter of slimmer, maar bezit wel kennis om bepaalde zaken vanuit een ander perspectief te zien.Niet te luid. Ben al uitgemaakt voor racist, straks ben ik ook vrouwenhater!
Ik heb al lang spijt dat ik nog is iets gepost heb hier. Teveel mensen die alles overcompliceren en analyseren om dan met allerlei wijsheden en onderzoeken dat ze ooit is in de Humo hebben zien staan naar uw hoofd te gooien omdat ze zich beter en slimmer willen voelen als een ander. Ik heb andere hobby's.
Geeft me deze vibesmijn excuses het was mij niet duidelijk dat het om te lachen was
Mag ik wel aanstoot nemen aan uw laatste opmerking: dat je mijn studies en beroep klasseert als "Humo" onderzoek. Ik voel mij zeker niet beter of slimmer, maar bezit wel kennis om bepaalde zaken vanuit een ander perspectief te zien.
Oprechte vraag: maken je studies en beroep je juist niet vatbaarder voor struisvogelpolitiek? Dat je je juist afzet tegen vooroordelen zelfs al zijn ze gestaafd door cijfers omdat je weet dat deze ook een stigma werpen op de meerderheid die gewoon een goede burger wilt zijn?mijn excuses het was mij niet duidelijk dat het om te lachen was
Mag ik wel aanstoot nemen aan uw laatste opmerking: dat je mijn studies en beroep klasseert als "Humo" onderzoek. Ik voel mij zeker niet beter of slimmer, maar bezit wel kennis om bepaalde zaken vanuit een ander perspectief te zien.
Je afzetten tegen vooroordelen en het staven met cijfers gaat net in tegen vatbaarheid voor struisvogelpolitiek.Oprechte vraag: maken je studies en beroep je juist niet vatbaarder voor struisvogelpolitiek? Dat je je juist afzet tegen vooroordelen zelfs al zijn ze gestaafd door cijfers omdat je weet dat deze ook een stigma werpen op de meerderheid die gewoon een goede burger wilt zijn?
nee mijn studies beroep zoeken juist naar andere mogelijke verklaringen voor bijvoorbeeld crimineel bedrag.Oprechte vraag: maken je studies en beroep je juist niet vatbaarder voor struisvogelpolitiek? Dat je je juist afzet tegen vooroordelen zelfs al zijn ze gestaafd door cijfers omdat je weet dat deze ook een stigma werpen op de meerderheid die gewoon een goede burger wilt zijn?
Uw cijfers houden wel alleen rekening met wat er gepakt wordt.nee mijn studies beroep zoeken juist naar andere mogelijke verklaringen voor bijvoorbeeld crimineel bedrag.
Je kan de conclusie trekken dat de meeste personen in de criminaliteit allochtone roots hebben. Echter merk ik in mijn werk dat de meerderheid van de allochtone (waar ik zelf contact mee heb professioneel) niet in de criminaliteit zitten. Waardoor de factor allochtone afkomst niet kan gezien worden als doorslaggevende factor. Je kan moeilijk het gedrag van een marginaal procent van een groep doortrekken op heel de groep.
Wat wel blijkt uit onderzoek/ eigen ervaring is dat er nog onderliggende factoren zijn die crimineel gedrag in de hand werken: namelijk de sociaal-economische status van de persoon. Bij een groot aantal criminelen is de sociaal-economische status een veel groter gemene deler dan afkomst.
Een andere factor die daarbij meespeelt is de verbonden die zij hebben met de gemeenschap/ Vlaanderen/ België. Is deze er niet, is de remming om crimineel gedrag te stellen veel lager dan wanneer iemand zich verbonden voelt met de maatschappij.
Een grootstad heeft natuurlijk een grote aanzuigeffect dan de boerenbuiten. Meer kans op (zwart)werk, meer bekenden die er wonen, meer huurwoningen beschikbaar. Maar ook meer voorzieningen, organisaties waar mensen terecht kunnen.Uw cijfers houden wel alleen rekening met wat er gepakt wordt.
Wandel eens door een grootstad op een bezeten uur en vertel me wie jou lastig valt.
De rest van je post ben ik mee akkoord en ik denk dat veel mensen met minstens een noot als brein ook wel weten dat criminaliteit uit iets moet voorkomen. Ipv gewoon out of the womb komen met handboeien aan.
Hoewel je locatie ook wel belang heeft. Kan me inbeelden dat het in Ieper beter meevalt dan in Berchem.
ik vind het ook wel een wtf dat ge met een groep van 11 overeenkomt om een zaak op te lichten. Daar moet ge toch wel ballen voor hebben. Als ge alleen of met twee zijt, glipt ge nog wel de deur uit, maar om daar gewoon met 11 man op te staan en het af te bollen. Crazy. (en ik bedoel zeker niet dat ik hun 'moed' respecteer of naar opkijk. Dit zijn mensen waar ze voor mij gerust terug de schandpaal in het leven mogen voor roepen.)Wtf uitgebreid gaan eten en drinken voor 30 euro de man??
Groep van 11 personen vertrekt zonder te betalen in restaurant in Blankenberge: “Rekening van meer dan 300 euro”
![]()
Groep van 11 personen vertrekt zonder te betalen in restaurant in Blankenberge: “Rekening van meer dan 300 euro”
Restaurant Picardie van Arno en Axana Dickburt (allebei 26) kreeg afgelopen zaterdagavond een groep van 11 personen over de vloer. Er leek geen vuiltje aan de lucht: de groep had gereserveerd, en heeft uitgebreid gegeten en gedronken. Maar na de maaltijd vertrokken ze uit het restaurant op de...www.hln.be
Ik moest ook direct aan die aflevering denkenfans van That 70s Show, misschien.