Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Ge kunt u inderdaad afvragen waarom dat kind zonder toezicht rondloopt. Zeker als ge Toon zijn tekst erbij neemt.

Echter vind ik wel dat we te weinig context hebben om het alleen op de opvoeding en ouders te steken. De jongen was de zoon van een vrouw die ook in het ziekenhuis lag en zou er dagelijks om 7h worden afgezet.

Kon zijn dat de vader geen verlof had/kreeg/nam en geen (betaalbare) opvang voor zijn zoon. Moeder zelf bezig met de baby, eventueel nog herstellend van de bevalling?

De jongen had misschien een onderliggende problematiek, ik vind het niet normaal dat een kind zomaar bij vreemden in een kamer gaat. Het kan zijn dat de ouders pedagogisch zwak zijn (maar kunnen de ouders daar iets aan doen, als ge het zelf niet meekrijgt?)

Anderzijds als het al zo vaak is voorgekomen dat hij daar rondliep, stel ik mij toch de vraag waarom het personeel daar niets mee heeft gedaan? In een ziekenhuis is er een sociale dienst, zijn deze ingeschakeld?

Dus nee zeker niet 100% de schuld van de ouders van de jongen, hebben ze er een aandeel in? Jazeker.
Tijd voor een diploma 'ik mag kindjes maken'.

Uw redenering is het enige wat hier krom is.

Als je weet dat uw kind om gelijk welke reden niet kan stilzitten, dan is dat net een extra reden om ze in de gaten te houden, zeker in een omgeving zoals een ziekenhuis.

Ik schrijf dit dan ook 100% toe aan de ouders.
Ahja en da lukt vooral constant me een kind da nie kan stilzitten. Gij hebt uw kind ook nooit 100% int oog ze
Echt wereldvreemde reply, nog nooit kinderen gezien met ADHD?

Ahja en da lukt vooral constant me een kind da nie kan stilzitten. Gij hebt uw kind ook nooit 100% int oog ze
Imo moet je ook als ouder wel enige verantwoordelijkheid nemen. Een kind met ADHD in bedwang houden in de speeltuin is inderdaad een overdreven reactie. Een kind met ADHD in bedwang houden op een materniteit (en gezien het een prematuur kind was zal het dan ook wel nog een intensive care materniteit geweest zijn) lijkt mij echt geen overdreven vraag. Read de room, ook als ouder.

Imo moet je ook als ouder wel enige verantwoordelijkheid nemen. Een kind met ADHD in bedwang houden in de speeltuin is inderdaad een overdreven reactie. Een kind met ADHD in bedwang houden op een materniteit (en gezien het een prematuur kind was zal het dan ook wel nog een intensive care materniteit geweest zijn) lijkt mij echt geen overdreven vraag. Read de room, ook als ouder.
Vanzelfsprekend, maar er wordt hier gedaan alsof dat altijd lukt en dat is niet zo. Droge theorie vs praktijk.

Vanzelfsprekend, maar er wordt hier gedaan alsof dat altijd lukt en dat is niet zo. Droge theorie vs praktijk.
Zelfs als het niet lukt draag je als ouder gewoon een verpletterende verantwoordelijkheid. Je kan zo een kind met een aansteker een vuurwerkfabriek laten binnen wandelen om dan als ouder te roepen dat wanneer dat kot de lucht in gaat: "jamaar, ik heb gezegd dat hij hem niet mocht aansteken".
Als je weet dat uw kind ADHD heeft en je zijn gedrag niet onder controle kan houden hou je die gewoon uit de buurt van een neonatale afdeling. Dat is gewoon uw verantwoordelijkheid nemen als ouder.

Burgemeester van Linter dient klacht in nadat inwoner via Facebook oproept “om hem een kogel door de kop te jagen”

De blur-functie van HLN beschermt Alfons precies niet zo goed.

Laatst bewerkt:
Onze jongste zoon (nu 11j) is een typevoorbeeld van iemand met ADHD.
Toen we voor het eerst met hem bij de neuroloog toekwamen zei die na 2 minuten al dat de reeks testen eigenlijk niet nodig waren omdat het toen al overduidelijk was. Puur op zijn gedrag op die 2 minuten.

Maar ik ben er 100% zeker van dat onze zoon nooit nog maar de kans zou krijgen om zoiets uit te steken. Ok, nu is hij al ouder en heeft hij al meer besef (+neemt medicatie). Maar zelfs toen hij zo jong was hebben wij altijd 10x extra opgelet met hem tov onze 2 andere kinderen. (Oudste zoon heeft ASS en ADD, ikzelf heb ook ADD)
Als je als ouder weet hoe je kind is, zorg je er voor dat die de kans niet krijgt om zoiets uit te steken.

Burgemeester van Linter dient klacht in nadat inwoner via Facebook oproept “om hem een kogel door de kop te jagen”

De blur-functie van HLN beschermt Alfons precies niet zo goed.
Die mens heeft ze niet meer op een rei.

Band v d ninebot G30le was niet meer te herstellen door een scheurtje in de zijkant.
Na +3 jaar en 3600 km
Het is de achterband op de motor dus moet je hem bijn gans strippen om het wiel eraf te krijgen.
2
Connectors v d motor waren al redelijk "gaar" en wat een dunne isolatie die al op 2 stukken bloot lag.
Eens herstellen met deftigge krimpkous.
Batterijgedeelte en controller en bms zijn wel degelijk v kwaliteit en nog niets aan te zien.
Aansluiting motorgedeelte 😳
IMG-7066.jpg

plots een derde minder (1000 euro).

Dus je krijgt als gehandicapte (95%) zomaar even 3000 netto tot je 65, als ik dit artikel zo lees.

jamannekes, nie slecht betaald toch. En nu klaagt ie...

Pas op, zeker nie jaloers op iemand met een ernstige beperking, maar ik vind het bedrag toch eerder erg "royaal"

Dus je krijgt als gehandicapte (95%) zomaar even 3000 netto tot je 65, als ik dit artikel zo lees.

Pas op, zeker nie jaloers op iemand met een ernstige beperking, maar ik vind het bedrag toch eerder erg "royaal"
niet honderd percent zeker hoe het gaat, maar hij geeft aan van nog gewerkt te hebben en ik dacht dat invaliditeit berekend werd op uw laatste loon en percentage van uw invaliditeit , dus als je een mooi loon had en dan 95% invaliditeit, dan krijg je een mooie uitkering. In sommige gevallen terecht, terwijl andere mits omscholing toch misschien nog wel zouden kunnen werken.
Mijn vader was ook mindervalide en die kon zogezegd ook niet meer werken en dat was waar voor zijn job als automechanieker, maar die had zich gerust kunnen omscholen en ergens op een bureau gaan werken, imo.
Ik denk wel dat er een max. op staat qua uitkering.
Anyway, Geert (65) had zich met die uitkering wel kunnen voorbereiden op wat ging komen. Het is niet dat ge niet op voorhand kunt zien hoeveel uw pensioen gaat zijn. Mijn vader wist dat ook goed genoeg en die is 20 jaar ouder dan Geert, dus als ge u toen al kon informeren dan kan je dat nu zeker.
Met 95% invaliditeit weet je natuurlijk niet wat die mens zijn kosten zijn qua verzorging, dus het kan goed zijn dat die met die 3000 net toekwam. Maar het is idd. een beetje wereldvreemd om daarover in de krant te gaan klagen, want genoeg mensen die minder verdienen terwijl ze fulltime werken.

Geloof je dat zelf? Eerst en vooral is dat afhankelijk van 10-tallen factoren. Als je als gehandicapte effectief 3000 netto zou krijgen per maand, is het iemand die geen benijdenswaardig leven heeft hoor.

Zijn inkomen bestaat hoogstwaarschijnlijk uit +-1700 uitkering + die kleine 1000 euro toeslag. Die toeslag dekt in vele gevallen niet de extra kosten die de handicap met zich meebrengt en krijg je ook niet zomaar he.
Als ze dat nu afnemen, zit die mens met een enorm probleem hoor.

Geloof je dat zelf? Eerst en vooral is dat afhankelijk van 10-tallen factoren. Als je als gehandicapte effectief 3000 netto zou krijgen per maand, is het iemand die geen benijdenswaardig leven heeft hoor.

Zijn inkomen bestaat hoogstwaarschijnlijk uit +-1700 uitkering + die kleine 1000 euro toeslag. Die toeslag dekt in vele gevallen niet de extra kosten die de handicap met zich meebrengt en krijg je ook niet zomaar he.
Als ze dat nu afnemen, zit die mens met een enorm probleem hoor.
Vallen die toeslagen dan weg bij het pensioen

Vallen die toeslagen dan weg bij het pensioen
Dat is wat in dat artikel te lezen valt. Hij is overgegaan van pre-pensioen naar volwaardig pensioen, waardoor de toeslagen weg zijn gevallen. Hij moet nu via de CM bekijken of hij alsnog recht heeft op iets extra.

"Nadat hij dit jaar 65 jaar oud geworden is, wordt hij door een wet uit 1969 niet meer gezien als iemand die vervroegd met pensioen is, maar als een gewone gepensioneerde. Daardoor verliest hij plots ook de tegemoetkomingen die hij ontving voor zijn beperkingen."

"De FOD Sociale Zekerheid bevestigt dat sommige tegemoetkomingen automatisch vervallen bij het bereiken van 65 jaar. Het gaat dan om de oudere regeling voor de gewone tegemoetkoming (GT) en hulp van derden (HVD). Volgens de wet van 1969 stopt dit recht zodra iemand officieel met pensioen gaat."

Dat is wat in dat artikel te lezen valt. Hij is overgegaan van pre-pensioen naar volwaardig pensioen, waardoor de toeslagen weg zijn gevallen. Hij moet nu via de CM bekijken of hij alsnog recht heeft op iets extra.

"Nadat hij dit jaar 65 jaar oud geworden is, wordt hij door een wet uit 1969 niet meer gezien als iemand die vervroegd met pensioen is, maar als een gewone gepensioneerde. Daardoor verliest hij plots ook de tegemoetkomingen die hij ontving voor zijn beperkingen."

"De FOD Sociale Zekerheid bevestigt dat sommige tegemoetkomingen automatisch vervallen bij het bereiken van 65 jaar. Het gaat dan om de oudere regeling voor de gewone tegemoetkoming (GT) en hulp van derden (HVD). Volgens de wet van 1969 stopt dit recht zodra iemand officieel met pensioen gaat."
ah thanks, heb enkel de hoofding, want ge moet een account hebben om het artikel te zien.

Dit is toch weer zo'n regeling waar 0% naar de werkelijke impact van iemands beperkingen wordt gekeken. Alsof uw beperkingen ineens weg zouden zijn. Nu ja, van sommige zaken begrijp ik het, want dat is dan om te compenseren dat ge minder of niet kunt werken, dus eenmaal ge niet meer moet werken, moet dat ook niet gecompenseerd worden om dat verlies. Langs de andere kant hebt ge ook beperkingen waar je ook na je pensioen extra medische zorg voor nodig hebt en dus extra kosten hebt.

Terug
Bovenaan