Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Paspoort van zoon (10) verlopen: ouders laten kind achter op luchthaven van Barcelona om vlucht niet te missen

Onbegrijpelijk dat er nog zulke debielen rond lopen.

Paspoort van zoon (10) verlopen: ouders laten kind achter op luchthaven van Barcelona om vlucht niet te missen

Onbegrijpelijk dat er nog zulke debielen rond lopen.
Blijkbaar zijn er toch wel dingen die elkaar tegen spreken .,
Het kind (van 10j) hebben ze inderdaad achtergelaten in de terminal maar zou opgehaald worden door een familielid,en volgens de “moeder” was er nog iemand bij hem .
Kan zijn dat hij aan het wandelen was geslagen en daardoor opviel met alle gevolgen …
Waarom ze dan niet reageerden in dat vliegtuig toen ze het omriepen …(oké een beetje rare reactie die vragen oproept . )

Maar om daarom iemand direct als debiel te bestempelen ….onverantwoord , gemakzuchtig , onvolwassen schiet eerder door mijne kop . ;)

Blijkbaar zijn er toch wel dingen die elkaar tegen spreken .,
Het kind (van 10j) hebben ze inderdaad achtergelaten in de terminal maar zou opgehaald worden door een familielid,en volgens de “moeder” was er nog iemand bij hem .
Kan zijn dat hij aan het wandelen was geslagen en daardoor opviel met alle gevolgen …
Waarom ze dan niet reageerden in dat vliegtuig toen ze het omriepen …(oké een beetje rare reactie die vragen oproept . )

Maar om daarom iemand direct als debiel te bestempelen ….onverantwoord , gemakzuchtig , onvolwassen schiet eerder door mijne kop . ;)
Nee denk dat debiel wel de lading dekt. Zeker als je dan nog niet eens reageert als ze naar jou vragen in het vliegtuig.

het is ook raar, die uitleg van "de moeder".

als de buurvrouw erbij is, waarom laten ze die met de kleine dan niet gewoon naar huis gaan, om het familielid naar daar te sturen?

Ze bevonden zich bij de haven, in een gebied waar een zwemverbod geldt.

Hun kinderen zaten op een opblaasbootje op het water, om een of andere reden zijn ze eruit gevallen nadat het bootje al was afgedreven door wind of onderstroming.
't is toch zot hoe mensen het gevaar van water zo blijven onderschatten. "'t is hier zwemverbod, laat ik 3 kleine kinderen in een opblaasbaar bootje zetten, dan zwemmen ze niet." Dat ze er kunnen uitvallen of het bootje kan kantelen komt dan niet in hun hoofd op of zo.

't is toch zot hoe mensen het gevaar van water zo blijven onderschatten. "'t is hier zwemverbod, laat ik 3 kleine kinderen in een opblaasbaar bootje zetten, dan zwemmen ze niet." Dat ze er kunnen uitvallen of het bootje kan kantelen komt dan niet in hun hoofd op of zo.
Ik ben in een recent verleden gaan surfen en ik was een beetje ver afgedreven. Had ik in paniek geslagen en niet sportief geweest, ik had in de problemen gekomen. Ik was misschien +-100 meter ver in zee (zoiets) maar toen ik eindelijk terug op het strand was, lag ik toch serieus te hijgen. Ik had precies een zware intervaltraining van enkele kilometers achter de rug. En ik ben een gezonde volwassene hé.

Nu kunnen mensen hier mee lachen (ik ben ok ;)) maar de zee / water wordt gewoon echt zwaar onderschat door velen.

Ik ben in een recent verleden gaan surfen en ik was een beetje ver afgedreven. Had ik in paniek geslagen en niet sportief geweest, ik had in de problemen gekomen. Ik was misschien +-100 meter ver in zee (zoiets) maar toen ik eindelijk terug op het strand was, lag ik toch serieus te hijgen. Ik had precies een zware intervaltraining van enkele kilometers achter de rug. En ik ben een gezonde volwassene hé.

Nu kunnen mensen hier mee lachen (ik ben ok ;)) maar de zee / water wordt gewoon echt zwaar onderschat door velen.
Absoluut. Zee en bergen, daar moet je niet mee sollen.

In dezelfde trant: https://www.nieuwsblad.be/buitenlan...t-vormen-een-nefaste-combinatie/81197927.html

Daarin onder meer het verhaal van een kok die na zijn shift nog "eventjes" de Weisskugel wou beklimmen, op zijn sneakers. Ze hebben hem 's nachts half onderkoeld van de berg moeten halen...

Anderzijds : hoeveel keer moet men het nog zeggen ?

Soms denk ik: gewoon niet zoeken en laten verdrinken,
Dan komt het eindelijk eens binnen bij de mensen.

Hoeveel kost dat de belastingsbetaler elk jaar?

Anderzijds : hoeveel keer moet men het nog zeggen ?

Soms denk ik: gewoon niet zoeken en laten verdrinken,
Dan komt het eindelijk eens binnen bij de mensen.

Hoeveel kost dat de belastingsbetaler elk jaar?
Al mag je dit eigenlijk niet zeggen maar ik denk bovenstaande soms wel eens in het geval van volwassenen na waarschuwing nummer 100. Maar ja het zijn in dit geval 'jonge' kinderen.

Dit gezien in de Kruidvat. :puke:

AHI_4354523130323033353035

het smaakt!

Hij is terug uit zijn tijdelijk pensioen

Hafthor Björnsson Just Deadlifted a World Record 505kg
Hij is beter bekend als The Mountain (Game of Thrones)

In 2020 tilde hij 501kg omhoog maar er gingen complottheorieën de ronde dat hij valsgespeeld had.
Hij haalde dat gewicht namelijk niet tijdens een officiële competitie.

Echter die 505 kg was wél tijdens een competitie (vorige week) dus die geruchten kunnen definitief naar de prullenmand.

Maar dan denk ik: WTF. 505 kg droogjes aan de haak. :oink:

In dezelfde trant: https://www.nieuwsblad.be/buitenlan...t-vormen-een-nefaste-combinatie/81197927.html

Daarin onder meer het verhaal van een kok die na zijn shift nog "eventjes" de Weisskugel wou beklimmen, op zijn sneakers. Ze hebben hem 's nachts half onderkoeld van de berg moeten halen...
Mijn grootste wtf is dat blijkbaar de helft weigert om de kosten van de redding (zonder dewelke ze het in veel gevallen niet hadden overleefd) te betalen.
Van mij mogen ze zo'n gasten weer gaan afzetten waar ze gevonden werden...

Die kok daar zal wel een vijs bij los gezeten hebben, maar verder verbaast het bovenstaande me niet. De Dolomieten zijn momenteel (samen met Lauterbrunnen/Grindelwald) de place to be op sociale media. Het loopt er dan ook vol met 20-40 jarigen die absoluut op de foto willen met de bergen daar. Daar zit natuurlijk veel volk tussen dat geen flauw idee heeft wat het inhoudt om in de bergen te wandelen.

Edit: De video in dit artikel toont de drukte nog beter:

Laatst bewerkt:
Destijds één van dè dj's van de regio; vrouwenmagneet, muzikale integriteit, internationaal gedraaid - nu passeert 'm op een instagram story als een schim van zichzelf, beetje sullig een grijsgedraaide klassieker op een retro event spelen voor een paar handjes in de lucht. What goes up...

https://www.nieuwsblad.be/buitenlan...kosten-lopen-op-tot-18.000-euro/81568517.html

Best wel crazy. 18.000 euro die overal wel ergens blijft hangen.
wat is de effectieve kostprijs van een rabiesvaccin, van productie tot de arts die het toedient.Dit zonder invloed van landen, verzekeringen en hun regeling wat betreft terugbetaling

De effectieve kostprijs van een rabiësvaccin — van productie tot toediening door een arts — zonder tussenkomst van overheid, verzekering of terugbetaling, hangt af van verschillende factoren. Maar ik geef je hieronder een realistische schatting op basis van ongecompliceerde productie- en logistieke ketens.

1. Productiekost (grondstoffen + productieproces):

• Kosten voor antigeenvorming (gekweekte virussen): $1 – $3 per dosis
  • Inactivatie (bv. met bèta-propiolacton): $0.50 – $1
  • Zuivering, formulering, vulling en verpakking: $1 – $2
  • Kwaliteitscontrole (zeer streng voor vaccins): $1 – $2

Subtotaal productie: $4.5 – $8 per dosis

2. Logistiek + distributie (in koelketen):

• Opslag en vervoer (cold chain): $2 – $4 per dosis
  • Verdeling naar apotheken of klinieken: $1 – $2

Subtotaal logistiek: $3 – $6

3. Marge farmaceutisch bedrijf:

• Typisch tussen 30% en 100% bovenop productiekost (veel hoger in commerciële markten).
  • Voor dit voorbeeld: $5 – $10 marge per dosis

Subtotaal farmaceutische verkoopprijs: $12 – $24 per dosis

4. Toediening door arts (consult + injectie):

• Artsenvergoeding (tijd, materiaal, administratie): $15 – $30 per injectie, afhankelijk van context
  • Soms opslagkosten voor het vaccin zelf indien arts het stockeert: +$1 – $3

Subtotaal medische handeling: $15 – $33

💰 Totale effectieve kostprijs (zonder tussenkomst overheid/verzekering):

KostenpostMinimale schattingMaximale schatting
Productie$4.5$8
Distributie + logistiek$3$6
Farma-marge$5$10
Toediening door arts$15$33
TOTAAL (per dosis)$27.5$57

Terug
Bovenaan