Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Vilvoorde city episode 2 (1 was zwembadkaka)

Gisterenavond iets gaan drinken met fiets onderweg naar huis en hoor continu getoeter en weet niet vanwaar dat komt. En dan zie ik een moeder die een gesprek staat te voeren, auto geparkeerd op het fietspad deur van auto open. Dochter was dus naar voren gekropen en beginnen toeteren. Ineens heeft moeder het door kruipt op passagierszetel slaagt kind in gezicht en gooit die naar vanachter. Hoeveel moeite kan het zijn om op u kleine te letten?

Meerbepaald in de Far West?

Station van Mechelen 22u, zeer gedecolleteerde jonge vrouw loopt door de tunnel en passeert 5 autochtone gasten van rond de 20; roepen, fluiten, onnozel doen. Twee geblokte mannen die tegen de muur leunden roepen die dreigend tot de orde en de 5 druipen af. Waren die 5 allochtoon en werd er een filmpje van gemaakt dan was 't een virale hit.

mijn vreemde buurman weer.

is op reis geweest met zn mobilhome naar frankrijk.
onderweg naar daar is zijn hondje overleden. heeft blijkbaar de hele reis dat kadaver in zijn frigo gestoken van z'n mobilhome.
bij thuiskomst dan in zn "backup" diepvries gestoken. tot hij een nieuwe "taxidermist" heeft gevonden, want deze die z'n vorige hond heeft "gestuffed" is op pensioen, en hij wil het zo graag ook op zijn schouw zetten.

het frigo/diepvries gedeelte is al redelijk wtf, maar zijn er nu werkelijk nog mensen anno 2025 die hun overleden huisdieren "opzetten" op hun schouw? :wtf: Ja dus..

mijn vreemde buurman weer.

is op reis geweest met zn mobilhome naar frankrijk.
onderweg naar daar is zijn hondje overleden. heeft blijkbaar de hele reis dat kadaver in zijn frigo gestoken van z'n mobilhome.
bij thuiskomst dan in zn "backup" diepvries gestoken. tot hij een nieuwe "taxidermist" heeft gevonden, want deze die z'n vorige hond heeft "gestuffed" is op pensioen, en hij wil het zo graag ook op zijn schouw zetten.

het frigo/diepvries gedeelte is al redelijk wtf, maar zijn er nu werkelijk nog mensen anno 2025 die hun overleden huisdieren "opzetten" op hun schouw? :wtf: Ja dus..
Als er niemand was die het deed, was de vraag naar taxidermisten er ook niet natuurlijk.

Waarom niet?

Ik vind opgezette dieren mooie decoratie, dus begrijp wel dat mensen dat met eigen huisdier laten doen.
Ok ieders ding. ik vond het gewoon wat ouderwets.
Toen ik klein was hadden we ook valken, konijnen, eekhoorns op school die "opgezet" waren, maar lijkt me nu toch echt niet meer voor te komen.
Maar goed, er zal altijd wel een kleine minderheid blijven bestaan misschien die dit mooi vind...

Fun fact: in de Victoriaanse tijd was post-mortemfotografie een dingetje. Dat je dus poseerde met een pas overledene, die vaak werd opgemaakt alsof die ... net levend was. Een markant verschil met vandaag, waar de dood zoveel mogelijk wordt weggestopt.

Death portraiture became increasingly popular. Victorian nurseries were plagued by measles, diphtheria, scarlet fever, rubella - all of which could be fatal.

It was often the first time families thought of having a photograph taken - it was the last chance to have a permanent likeness of a beloved child.

But as healthcare improved the life expectancy of children, the demand for death photography diminished.

The advent of snapshots sounded the death knell for the art - as most families would have photographs taken in life.

Now, these images of men, women and children stoically containing their grief in order to preserve the likeness of a taken-too-soon loved one, continue to live up to their name.

Memento mori: remember, you must die.

Hier poseert een moeder met haar overleden dochter.
63087985-11278361-The_unsettling_art_of_death_photography_during_the_Victorian_era-a-2_1672823346384.jpg

Fun fact: in de Victoriaanse tijd was post-mortemfotografie een dingetje. Dat je dus poseerde met een pas overledene, die vaak werd opgemaakt alsof die ... net levend was. Een markant verschil met vandaag, waar de dood zoveel mogelijk wordt weggestopt.

Was vaak ook de enige foto die ze hadden, dus in die context is dit best te begrijpen.

Zoals ouders vandaag die bevallen van doodgeboren kindjes en hier ook een foto van nemen.
Ook hier zijn speciale fotografen voor https://howaboutmom.nl/stichting-still-fotograferen-doodgeboren-babys/

Van een geliefde niet meer weten hoe hij eruit zag x jaar na de dood, dat is pas eng.

Was vaak ook de enige foto die ze hadden, dus in die context is dit best te begrijpen.

Zoals ouders vandaag die bevallen van doodgeboren kindjes en hier ook een foto van nemen.
Ook hier zijn speciale fotografen voor https://howaboutmom.nl/stichting-still-fotograferen-doodgeboren-babys/

Van een geliefde niet meer weten hoe hij eruit zag x jaar na de dood, dat is pas eng.
Zeker te begrijpen. Boven de wolken is inderdaad een organisatie die fotografen inzet om foto's te maken van doodgeboren kindjes. Een vriendin van me heeft zich daarvoor ingeschreven. Heel mooi gebaar voor iets wat je niemand toewenst.

Het is geen echte WTF, maar ook niet echt een ergernis:

Ons huis is 95 jaar oud, in 1930 gezet door "de leraar" van het dorp. Klassiek rijhuis van die tijd, stevig gebouwd. Alles van water komt via een buis onder de woonkamer in een kelder, waar we al een tijd af en toe eens insijpeling hadden. Uiteindelijk verdict: buis verzakt en zo erg dat iets genre relining geen oplossing is. Wel, er zijn twee werkmannen (uit Zwevegem godbetert) aan begonnen deze week en die mannen hebben al gevloekt. De buis steekt een meter diep, onder een betonnen plaat met bewapening en een hoop bouwafval uit 1930.

Wtf moment van gisterenavond:

Op weg naar huis (langs straat vol cafeetjes en restaurants) komen opeens 2 zatlappen een café buiten en beginnen te vechten. Not my business, tot een van hen opeens een halve piledriver doet zodat de andere met z'n kop eerst op de kasseien knalt, om dan nog eens na te trappen tegen z'n slaap. :eek:

Met een paar er fysiek tussen gaan staat tot de kopschopper afdroop (geen zin om zelf ook tegen de grond te belanden of erger) en de 100 gebeld, aangezien het slachtoffer niet bewoog en het bloed uit z'n kop gutste. Helft van de terrasgangers staat erbij en kijkt er naar (al dan niet met de camera in de aanslag), maar als je concreet om hulp vraagt ('kunnen jullie op het einde van de straat gaan staan om de ambulance op te wachten') is het precies of je chinees praat. De cafébaas staat zelfs nonchalant te lachen dat het altijd wel iets is met die 2 :wtf:

Soit, long story short: na goed 5minuten was ambulance + politie te plaatse, slachtoffer was intussen bij bewustzijn en is meegenomen voor verzorging. Agenten hebben getuigenissen afgenomen en gingen ook bij cafébaas nog verhaal halen (hoogstwaarschijnlijk volgt er niks officieel, maar ze deden tenminste moeite).

Wel stevig verschoten thuisgekomen, niet alleen van de gebeurtenissen zelf, maar vooral ook van hoe compleet incapabel en debiel veel mensen zijn als ze als omstaander in zo'n situatie terecht komen.

Net wat zitten bijpraten met een collega uit de VS, die mens jaloers op ons zomerverlof. "We don't have that many days of".

Uit nieuwsgierigheid eens gaan opzoeken, werknemers in de States hebben gemiddeld maar 8 (!) betaalde verlofdagen :wtf:

Da's er toch over, allé. Da's continu werken, blijkbaar ook geen verplichte nationale feestdagen, dus als ge pech hebt werkt ge quasi volcontinu

Net wat zitten bijpraten met een collega uit de VS, die mens jaloers op ons zomerverlof. "We don't have that many days of".

Uit nieuwsgierigheid eens gaan opzoeken, werknemers in de States hebben gemiddeld maar 8 (!) betaalde verlofdagen :wtf:

Da's er toch over, allé. Da's continu werken, blijkbaar ook geen verplichte nationale feestdagen, dus als ge pech hebt werkt ge quasi volcontinu
And to make it worse: als die ziek vallen gaat het van hun congé af

Mijn (US) baas wordt elk jaar zot van al mijn congé (40dagen)

Ge ziet vantijd automobilisten wel rare dingen doen, maar deze keer was het van dichtbij, met gevolgen en vluchtmisdrijf.

Ik kom van Gent centrum, 2 vakken links naar Brussel, 2 vakken rechts naar Antwerpen. Er was al een witte lijn aan het lopen tss beiden, redelijk lange zelf, en op de allerlaatste snip waar een auto nog fysiek langs kan, rijdt hij over de witte lijn, ik denk over de arceringen. Niet alleen dat hij kwam met volle snelheid richting mijn flank aan het rijden waar mijn moeder zat...

Ik heb toen een reflex gehad, waarschijnlijk niet de juiste achteraf gezien om mijn stuur naar links te draaien, ik had misschien beter in de remmen gegaan, maar allemaal makkelijk spreken, je verwacht daar geen auto's, en je moet binnen de seconde reageren. Resultaat ik heb de flank van een mevrouw op het linkervak richting Brussel geraakt. Ik heb dus het maneuver moeten doen of het was anders in mijn rechterflank te doen, aan hoge snelheid, met de kans om weg gekatapulteerd te worden.

Meneer de cowboy was al niet meer herkenbaar in de verte op het ogenblik dat alles min of meer veilig was, ik herinner mij gewoon een zwarte break, ging zo snel, en normaliter zou ik meteen het merk kunnen afleiden, ik ken mijn automerken een beetje, maar het ging allemaal echt rap, die kerel dus vrijuit met vluchtmisdrijf...

Ze hebben beelden van in de verte waarbij er 3 wagens op dezelfde hoogte rijden, op een 2 vaks baan, maar in niet zo goede beeldkwaliteit. Ik denk dat er verderop nog cameras moeten staan, maar niet zeker daarvan... Leuke laatste dag van mijn vakantie weekje :unsure:

Edit, net een attest van de federale politie ontvangen, zij zijn de eerste vaststellingen komen doen, dat er beelden zijn en dat het onderzoek lopende is...

Wel een dikke chapeau voor die mannen om de 2 bestuurders rustig te krijgen, ons afgeleid naar een afrit voor hulpdiensten, en daar geblazen, uiteraard negatief.

WTF, ik heb hem van juni...

Ook Latijns-Amerika doet het veel slechter dan wij en ik vermoed een groot deel van Azië ook.

Toen ik een jaar in de VS werkte vroeg ik ook eens subtiel aan een collega hoe het zat met het verlof en ik kreeg daar een soort heiligverklaring te horen van onze baas want "hij begrijpt dat velen uit het buitenland komen dus we krijgen wel twee weken verlof". 10 werkdagen dus.

Laatst bewerkt:

Die 8 dagen is gemiddeld he. Bij wet is er geen enkele verplichting qua verlof. Er zijn dus effectief jobs die 0 dagen verlof hebben en 0 feestdagen.

De volgende keer dat er nog eens een Amerikaan begint te zeveren over hun freedom, link dan eens naar onderstaande afbeelding.
De legende krijg ik er niet meteen bij maar hoe donkerder = hoe meer verlof.
Zie https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_minimum_annual_leave_by_country

Als zowat heel de wereld het beter doet, inclusief Afrika en het Midden Oosten ...

Map_of_Vacation_Days_Around_the_World.png

Terug
Bovenaan