Ge ziet vantijd automobilisten wel rare dingen doen, maar deze keer was het van dichtbij, met gevolgen en vluchtmisdrijf.
Ik kom van Gent centrum, 2 vakken links naar Brussel, 2 vakken rechts naar Antwerpen. Er was al een witte lijn aan het lopen tss beiden, redelijk lange zelf, en op de allerlaatste snip waar een auto nog fysiek langs kan, rijdt hij over de witte lijn, ik denk over de arceringen. Niet alleen dat hij kwam met volle snelheid richting mijn flank aan het rijden waar mijn moeder zat...
Ik heb toen een reflex gehad, waarschijnlijk niet de juiste achteraf gezien om mijn stuur naar links te draaien, ik had misschien beter in de remmen gegaan, maar allemaal makkelijk spreken, je verwacht daar geen auto's, en je moet binnen de seconde reageren. Resultaat ik heb de flank van een mevrouw op het linkervak richting Brussel geraakt. Ik heb dus het maneuver moeten doen of het was anders in mijn rechterflank te doen, aan hoge snelheid, met de kans om weg gekatapulteerd te worden.
Meneer de cowboy was al niet meer herkenbaar in de verte op het ogenblik dat alles min of meer veilig was, ik herinner mij gewoon een zwarte break, ging zo snel, en normaliter zou ik meteen het merk kunnen afleiden, ik ken mijn automerken een beetje, maar het ging allemaal echt rap, die kerel dus vrijuit met vluchtmisdrijf...
Ze hebben beelden van in de verte waarbij er 3 wagens op dezelfde hoogte rijden, op een 2 vaks baan, maar in niet zo goede beeldkwaliteit. Ik denk dat er verderop nog cameras moeten staan, maar niet zeker daarvan... Leuke laatste dag van mijn vakantie weekje
Edit, net een attest van de federale politie ontvangen, zij zijn de eerste vaststellingen komen doen, dat er beelden zijn en dat het onderzoek lopende is...
Wel een dikke chapeau voor die mannen om de 2 bestuurders rustig te krijgen, ons afgeleid naar een afrit voor hulpdiensten, en daar geblazen, uiteraard negatief.
WTF, ik heb hem van juni...