Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Protestantisme was vaak de meer fundamentalistische beweging tegenover de vrijere maar corrupte katholieke kerk. Zo hadden protestanten veel meer regels over toegelaten kledij en het verboden zijn van muziek dan katholieken. Bij sommige protestanen gingen er in steden bijvoorbeeld soms patrouilles rond om te luisteren bij elke voordeur of er niemand in het geniep viool zat te spelen, en heb nog gelezen van een incident waar katholieken om hun protestante buren te jennen een volksfeest organiseerden in hun wijk waarin vrij gedanst en muziek gemaakt mocht worden en vrouwen met los haar en ontblote schouders rondliepen (het incident is gekend door een bewaarde klachtbrief van een protestant die maar niet kon zwijgen over die ontblote schouders). Dat gebrek aan hierarchie was een reactie op de volledig corrupte hi¨rarchie van de katholieke kerk maar dat vertaalde zich niet echt in een vrije beleving van religie, vaak integendeel. Protestanten zetten zich af tegen het "decadente" van de katholieken.

Om maar te zeggen dat op dat vlak eigenlijk ook het omgekeerde argument gemaakt zou kunnen worden en je zou kunnen verwachten dat Nederland minder vrij was.

Klopt, om nog maar te zwijgen van webshops die op zondag niet functioneren omdat zondag = de dag des heren. En daarmee bedoel ik niet de mensen achter de webshop, maar de website zelf waar je iets zou kunnen bestellen (op andere dagen dan zondag). :wtf:

Ooit zo is een ´blauwtje´ gelopen. Op mijn werk liep een nieuwe collega rond, ongelofelijk knappe verschijning maar nogal introvert.

Enkele dagen nadien zit ik samen met een collega te klagen over zaken die niet in orde waren, en ik kon zien wie bepaalde documenten (fout) had ingevuld.

Zie ik de naam Arizona staan en vraag luidop en lachend aan mijn collega "Arizona, is dat geen paard?". Collega schiet in de lach en doet met zijn ogen teken naar de collega naast hem. Bleek Arizona de knappe nieuwe collega te zijn.

Ik moet er geen tekeningske bij maken dat onze band nadien niet echt sterk is geworden :unsure:
Je kon je er nog perfect uit gered hebben door te zeggen "want zo een paard zou ik graag eens berrijden".
Ofwel ging je succes hebben bij haar en indien niet eeuwig respect bij de collega's.

Je kon je er nog perfect uit gered hebben door te zeggen "want zo een paard zou ik graag eens berrijden".
Ofwel ging je succes hebben bij haar en indien niet eeuwig respect bij de collega's.
Zeker, en een uitgebreid functioneringsgesprek achteraf met de personeelsmanager!

Ik werk in een ziekenhuis, dus pakweg 85% van mijn collega´s zijn vrouwen. Laat ons zeggen dat je daar als man nogal in een kwetsbare positie zit. Los van het feit dat zo´n opmerkingen ook van vrouwen naar mannen kunnen komen maar daar spreekt niemand over. Zelf in een jaar of 4 toch al een keer of 5 ´ongewenste voorstellen´ gekregen.

Zeker, en een uitgebreid functioneringsgesprek achteraf met de personeelsmanager!

Ik werk in een ziekenhuis, dus pakweg 85% van mijn collega´s zijn vrouwen. Laat ons zeggen dat je daar als man nogal in een kwetsbare positie zit. Los van het feit dat zo´n opmerkingen ook van vrouwen naar mannen kunnen komen maar daar spreekt niemand over. Zelf in een jaar of 4 toch al een keer of 5 ´ongewenste voorstellen´ gekregen.
Beschrijf de "ongewenste voorstellen".

Beschrijf de "ongewenste voorstellen".
1: Directe collega die meerdere malen aanstalte maakte om eens af te spreken buiten het werk waarbij het zeer duidelijk was dat ik geen interesse had. Daarna op een personeelsfeest (vlakbij mijn thuis) stelde ze voor om na het feest even langs mijn thuis te passeren. Ik denk dat ze diezelfde avond met een andere collega naar huis is gegaan.
2: Directe collega die me, na haar scheiding, meerdere malen voorstelde om na een late shift haar eens de douches van de mannenkleedkamers te tonen. Eerste keer werd dit weggelachen, maar deze vraag/voorstel is achteraf nog meerdere malen aan bod gekomen. Enige reden waarom ik daar niet op ben in gegaan is omdat het een directe collega was (want wel een knappe milf).
3: Stagiaire (zoals er zoveel passeren) die ik me niet herinnerde. Plotseling vriendschapsverzoek hiervan op FB. Dit genegeerd want die was 21 ofzo. Enkele weken later terug vriendschapsverzoek. Terug genegeerd. Paar dagen later word ik aangesproken door een collega dat ze s´ nachts berichten kreeg van deze stagiaire om mijn nummer te vragen. Ik was gecharmeerd, maar deze dame zat duidelijk wel met wat problematieken.
4: Directe collega die avances maakte op mij, maar ik geen interesse in had. Iets later ben ik eens op date geweest met een stagiaire waarvan zij de begeleidster was. De directe collega is dit te weten gekomen en heeft dit gaan melden aan mijn diensthoofd om te zeggen dat ze dit niet vond kunnen. Paar weken erna was ze terug avances aan het maken op mij, was uiteindelijk pure jaloezie.
5: Collega van een andere dienst die ik regelmatig tegenkwam bij het uitgaan. Zonder dat ik daar teveel vragen bij wou stellen verscheen die gedurende enkele weken constant op elk evenement waar ik was en kwam dan altijd wat slijmen. Ook duidelijk moeten maken dat ik echt geen interesse had.

Nu, ik wil de MeToo zaken niet bagatelliseren, want de zaken die van mannen uit naar vrouwen gebeuren zijn vele en vele malen erger. Maar dat er constant van uit gegaan wordt dat dit zuiver een mannenprobleem is kan ik me wel dood aan ergeren.

Ik las dat Larry Ellison van Oracle nu de rijkste man ter wereld is, en Musk van de troon gestoten heeft.
Is het niet een beetje WTF dat zowel Musk en Ellison een cameo hadden in Iron Man 2, nog lang voordat beide zo rijk waren ? :)

EDIT: eens aan ChatGPT gevraagd. Ten tijde van Iron Man 2 was Ellison al de 6de rijkste ter wereld, maar Musk stond zelfs niet in de top 1000.

gezien Tony Stark en Stark Industries in de MCU op dat soort mannen gebaseerd is, vind ik dat helemaal niet zo verrassend.

het is nu niet alsof die toen "arm" waren he. Musk had in 2011 volgens forbes bvb een vermogen van 650 miljoen, maar waarschijnlijk zat hij toen al boven het miljard.

En die van Oracle is eigenlijk maar even de rijkste geweest. Dat is ook gewoon relatief he. Dat is geen vast bedrag op een rekening, maar de waarde van hun aandelen. Die van Oracle hebben het even extreem goed gedaan, waardoor Musk voorbijgestoken werd, waarna die aandelen weer wat genormaliseerd zijn en Larry terug onder Musk is gegaan.

Dat zijn eigenlijk dus nieuwsbericht met weinig tot geen waarde.

Mijn vrouw heeft een oversociale collega, laten we ze Gerda noemen, waar ze al 3-4 jaar nauw mee samenwerkt. Heeft zelfs nog last minute eens enkele uren op de dochter gelet omdat we niet meteen iemand hadden en ze ook een beetje opdringerig dat echt wel wou doen.

Ze vroeg hoe de vakantie was geweest bij de familie, en of de dochter niet te hard heeft afgezien van dat serieus uurverschil met Marokko.

Mijn vrouw komt uit Mexico en het uurverschil met Marokko is een uurtje.

Op de luchthaven gisteren een dame met op haar T-shirt letterlijk open en bloot: "I love sex".
(Ik had het zelf niet gezien maar een collega wel. Ik vond zijn luidruchtige grap affrontelijk tot ik opmerkte dat hij gelijk had toen ik toch even keek)

1: Directe collega die meerdere malen aanstalte maakte om eens af te spreken buiten het werk waarbij het zeer duidelijk was dat ik geen interesse had. Daarna op een personeelsfeest (vlakbij mijn thuis) stelde ze voor om na het feest even langs mijn thuis te passeren. Ik denk dat ze diezelfde avond met een andere collega naar huis is gegaan.
2: Directe collega die me, na haar scheiding, meerdere malen voorstelde om na een late shift haar eens de douches van de mannenkleedkamers te tonen. Eerste keer werd dit weggelachen, maar deze vraag/voorstel is achteraf nog meerdere malen aan bod gekomen. Enige reden waarom ik daar niet op ben in gegaan is omdat het een directe collega was (want wel een knappe milf).
3: Stagiaire (zoals er zoveel passeren) die ik me niet herinnerde. Plotseling vriendschapsverzoek hiervan op FB. Dit genegeerd want die was 21 ofzo. Enkele weken later terug vriendschapsverzoek. Terug genegeerd. Paar dagen later word ik aangesproken door een collega dat ze s´ nachts berichten kreeg van deze stagiaire om mijn nummer te vragen. Ik was gecharmeerd, maar deze dame zat duidelijk wel met wat problematieken.
4: Directe collega die avances maakte op mij, maar ik geen interesse in had. Iets later ben ik eens op date geweest met een stagiaire waarvan zij de begeleidster was. De directe collega is dit te weten gekomen en heeft dit gaan melden aan mijn diensthoofd om te zeggen dat ze dit niet vond kunnen. Paar weken erna was ze terug avances aan het maken op mij, was uiteindelijk pure jaloezie.
5: Collega van een andere dienst die ik regelmatig tegenkwam bij het uitgaan. Zonder dat ik daar teveel vragen bij wou stellen verscheen die gedurende enkele weken constant op elk evenement waar ik was en kwam dan altijd wat slijmen. Ook duidelijk moeten maken dat ik echt geen interesse had.

Nu, ik wil de MeToo zaken niet bagatelliseren, want de zaken die van mannen uit naar vrouwen gebeuren zijn vele en vele malen erger. Maar dat er constant van uit gegaan wordt dat dit zuiver een mannenprobleem is kan ik me wel dood aan ergeren.
Zoeken ze er nog? Tijd voor een carrièreswitch.

Zoeken ze er nog? Tijd voor een carrièreswitch.
Ab-so-luut. Je kunt zelfs een drie of vier jaar durende opleiding volgen (betaald) om mijn collega te worden! Er is een gezegde bij verpleegsters 'Date nooit met een mannelijke verpleger want op een dag heeft die een ander' en ik snap wel van waar het komt :unsure:

Nu ja, als ik is rondkijk in mijn omgeving is het bij leraren nog erger, alleen hebben die een minder grote pool om uit te kiezen natuurlijk.

Terug
Bovenaan