Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

5465_500.jpg

my favourite

homer-simpson-never-try.gif

Prijs gevraagd voor een nieuwe radiator (2m40) als vervanging voor de huidige convector die de woonkamer maar heel traag op temperatuur krijgt: €1050 :eek2:

Was erbij toen de installateur zijn leverancier belde...die schrok er zelf ook van. Zou met de stijgende staalprijzen te maken hebben...
Amai, blijft wel euhm... overdreven

Ik denk net aan een wtf-moment van vorige zaterdag:

Mooie rode oldtimer BMW E30 M3 cabrio gezien... in stormweer buiten... met een remorque eraan... met een oude fiets in... :wtf:

op zoek achter goed brood, net hier bij de turkse bakker geweest. Klein witje: 0.50€
Ik dacht dat ik hem niet goed had verstaan, maar ik heb nen halve euro terug gekregen op de euro die ik gegeven heb. Hoe kunt ge nu voor 50c een klein witje maken. Zelfs in tzwart maakt ge dan toch geen winst?

op zoek achter goed brood, net hier bij de turkse bakker geweest. Klein witje: 0.50€
Ik dacht dat ik hem niet goed had verstaan, maar ik heb nen halve euro terug gekregen op de euro die ik gegeven heb. Hoe kunt ge nu voor 50c een klein witje maken. Zelfs in tzwart maakt ge dan toch geen winst?
Waar ik werk zijn er drie broodjeszaken in de omgeving: overal +/- dezelfde prijs voor een broodje maar bij de Marokkanen ligt er wel 2 x zoveel tussen. Snap soms ook niet hoe ze winst maken! €0,50 voor een brood is wel bijzonder weinig, wij bakken thuis ons brood zelf en enkel ingrediënten is rond de 40 à 50 cent voor een groot brood.

Waar ik werk zijn er drie broodjeszaken in de omgeving: overal +/- dezelfde prijs voor een broodje maar bij de Marokkanen ligt er wel 2 x zoveel tussen. Snap soms ook niet hoe ze winst maken! €0,50 voor een brood is wel bijzonder weinig, wij bakken thuis ons brood zelf en enkel ingrediënten is rond de 40 à 50 cent voor een groot brood.
Als ge dat in bulk aankoopt, zal het wel cheaper zijn zeker.

Ik weet ook niet hoe ze het doen. Twee jaar geleden heeft mijn pa voor tijdens oudjaar eens een taart voor 8 man gaan halen bij een Turkse bakker. Die was echt wel een stukske groter dan die bij de andere bakkers alsook een stukske goedkoper. En serieus lekker ook want mij ziek gegeten daarin.

Misschien gesteund door de lokale moskee?
Om zo een "sociaal tarief" te kunnen gunnen.

Een zwart brood, wie koopt er dat nu 🤪

Ne maat van mij z'n ouders had een groenten- en fruitkraam op de markt.
Die wist te zeggen dat op de veiling Marokkaanse handelaars altijd voor de "restjes"/minder goeie stukken gingen. Z'n pa kocht bv de betere en dus duurdere tomaten en de Marokkaanse handelaars nemen de minder goeie en mooiere. Daarom dat ge bij zo'n, mannen een pak minder betaalt. Kan zijn dat dat ook op gaat voor die broodjeszaak.

Dat is ruwweg 5-6km van mijn straat, de rook is héél goed te zien.

Dat is ruwweg 5-6km van mijn straat, de rook is héél goed te zien.
10.000 werknemers omgekomen :eek2:

Ik zie mijn klassen als een bedrijfje, die gasten zitten daar 7u per dag, da’s een job. Dus ik laat drinken (water é) in de les toe (dat mag meer en meer nu) en je mag naar het toilet en je mag ook eens een ‘baal’uur hebben en dan laat ik je met rust. Strafstudie bestaat nog maar ik heb die voor dit vak nog nooit nodig gehad. Straf schrijven is helemaal niet meer van deze tijd.
Echt, ik heb nooit gesnapt dat toiletbezoek of drinken of eten niet mocht in de klas. Op het werk moet je toch ook niet wachten op een vaste pauze? Dan was het alle keren file aan de WC's en wachten tot ge naar de WC kon.

Jaren later in het inspectierapport van mijn school gelezen dat er té weinig toiletten waren (en dat het niveau van de Franse les op geen hol trok).

Ne maat van mij z'n ouders had een groenten- en fruitkraam op de markt.
Die wist te zeggen dat op de veiling Marokkaanse handelaars altijd voor de "restjes"/minder goeie stukken gingen. Z'n pa kocht bv de betere en dus duurdere tomaten en de Marokkaanse handelaars nemen de minder goeie en mooiere. Daarom dat ge bij zo'n, mannen een pak minder betaalt. Kan zijn dat dat ook op gaat voor die broodjeszaak.
Tuurlijk voor fruit kan dat, dat zie je idd wel vaak bij de Turkse/Marokkaanse winkeltjes en in de smaak.

Bij brood moet je het zelf maken, is toch iets anders, deel van productie zal wel in het zwart zijn. In ieder geval, ik ga hier ook bij de Turkse bakker, van die kleine broodjes aan 40 cent, Lavash aan 1.20, heerlijk.

Terug
Bovenaan