Polle32
Well-known member
Ideaal om intervallekes te doen!Brrr heilige schrik!
Vorig jaar was ik in Polen eens gaan lopen in een afgelegen gebied. Ik moest een boerderij voorbij maar heb rechtsomkeer moeten maken door loslopende honden die me nooit zouden doorgelaten hebben denk ik…
Ik ben nu op reis in Kreta en fietste hier vandaag ook rond door afgelegen plaatsen. Hoe vaak een loslopende hond niet komt aangelopen op straat en blaft en gromt.
Ik denk dat ik mij pepper spray ga aanschaffen…
Maar idd, dat is altijd riskant. Tijdens een trekking in Roemenië (lang geleden) moesten we zo telkens in hele grote bogen rond schaapskuddes trekken waarbij we altijd in de gaten werden gehouden door een roedel herdershonden (die daar ingezet worden om wolven en beren te verjagen, dus t waren geen pekineesjes). Op een dag toch verrast geweest toen we een heuvel op gingen en bovenaan midden een kudde schapen stonden. Binnen de minuut waren we omsingeld door een vijftal honden. Toen heb ik ze ook wel even geknepen... Na een tijd kwam de herder er bij (meestal liggen die ergens te slapen, straalbezopen door palinca) en zijn we voetje voor voetje achteruit geschuifeld. Die honden hebben ons nog een hele tijd gevolgd vanop afstand tot we ver genoeg waren naar hun goesting.
.