Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Ik ken die nu ook wel (enkel die Hasek zegt mij niks) maar vraag is aan honderd random mensen hier in België in welke sport Gretzky de GOAT is? Als er daar meer dan tien het juist hebben zou ik verbaasd zijn, en dat is inclusief correcte gokken.

Vraag dat aan een random Canadees of Amerikaan en die cijfers zullen veel hoger liggen. Vraag aan diezelfde Canadezen/Amerikanen in welke sport Eddy Merckx of Michael Schumacher de goat zijn (enfin in de f1 kan daar tegenwoordig zelfs discussie over bestaan maar bon) en je gaat volgens mij opnieuw content mogen zijn met tien correcte antwoorden, inclusief correcte gokken.

Er zijn maar bitter weinig sporten die wereldwijd gevolgd worden, voetbal comes to mind, tot op bepaalde hoogte zal tennis daar ook bijzitten (al valt Afrika dan al onherroepelijk af), maar verder... . Laat een Messi of Ronaldo zien en dat zal in elk land wel goed beantwoord worden. Een Nadal of Federer misschien ook nog (en daar zal zeker in Afrika, in mindere mate in Azië ook al meer over getwijfeld worden).

Om nu te zeggen dat Wayne Gretzky algemene kennis is voor een Belg, mwa, hoeveel ijshockeymatchen zal de gemiddelde Belg in zijn of haar leven zien?
Ikzelf kijk niks van sport, en heb er ook nooit interesse in gehad. En toch ken ik Gretzky (en veel grote sporters). Ik gok toch dat de gemiddelde mens met een beetje interesse in de wereld die zaken kent, ik denk/hoop toch meer dan gij aangeeft.

Maar bon, I don't know, ik kan ook mis zijn, er zijn ook veel domme mensen in de wereld.
Doet me denken aan iemand waar Ik me studeerde, en +/- deze conversatie:
- Mijn neef dacht dat Che Guevara ne voetballer was :ROFLMAO:.
* Lol, toch erg dat mensen zo een dingen niet meer weten tegenwoordig.
- Jaja echt erg inderdaad, die heeft zoveel coole dingen gemaakt.
* Euh ... Weet gij wel wie dat is?
- Jaja ... Allez, tis nu niet dat als hij op de radio komt, dat ik altijd direct zal weten dat dat 1 van zijn liedjes is

:wtf:

kruist op zijn BG-lijstje aan:
- mag niet met stepke rijden want is nog geen +50
- is dom want kent Gretzky niet
- kheb niet hard genoeg gewild in mijn leven, want heb geen eigendom, noch een vet brutoloon.

BG, het forum waar iedereen jong, rijk en een wandelende encyclopedie is.

Ikzelf kijk niks van sport, en heb er ook nooit interesse in gehad. En toch ken ik Gretzky (en veel grote sporters). Ik gok toch dat de gemiddelde mens met een beetje interesse in de wereld die zaken kent, ik denk/hoop toch meer dan gij aangeeft.
Volgens mij ken ik die door een aflevering vd Simpsons waarin gretzky voorkwam.

Ik snap van iedereen dat hij meer opgezocht word, maar voor kinderen die niet echt geïnteresseerd zijn in F1 gaan ze da niet onthouden, maar algemeen in Europa behalve Finland en Zweden gaan ze rapper de andere namen weten. Hoewel ik geef toe hij is algemeen populairder.

(edit: Kga er wel bij zeggen dat al de spelers die ik heb opgezocht zijn al lang op pensioen, ik zei gewoon Gretzky omdat hij gezien word als de beste ijshockeyspeler aller tijden.)

Schumacher was de bekendste sporter ter wereld in zijn prime...

Ik heb nooit basketball gekeken en toch weet ik ook wie Michael Jordan is. En basketball is allesbehalve populair in België.

Mijn broer is nu 22 jaar. Een paar jaar geleden waren zijn kameraden (denk juist voor corona dus pakt 18 jaar oud) bij mijn ouderlijk huis.

Die wisten totaal niet wie Obama was en mijn pa was geschokt. Mijn pa heeft toen wat random bekende namen opgesomd en dit zijn een aantal namen die ze ook totaal niet kende:
Bill Clinton , Osama Bin Laden, Elon Musk, Tiger Woods, Prinses Diana, Marilyn Monroe, John F Kennedy , Martin Luther King.

Algemene kennis niveau nihil.

Het ergste is dat Elon Musk toen zelfs constant in de media kwam met Tesla.

Laatst bewerkt:
het is ook niet zo dat je mag verwachten dat iedereen iemand kent omdat de meerderheid er al van gehoord heeft.
weinig relevant ook, net zoals bij muziek artiesten. ik zou mij geen beeld kunnen vormen over hoe bepaalde artiesten er uit zagen.
zoals Prince, geen idee hoe die er uit ziet/zag.
zoals David Bowie, heel lang gedacht dat dit een zwarte persoon was/is.
etc.
Ik dacht altijd dat Michael Jackson zwart was maar blijkbaar is die blank.

Ik hoop dat ge het mopje snapt :unsure:

Schumacher was de bekendste sporter ter wereld in zijn prime...

Ik heb nooit basketball gekeken en toch weet ik ook wie Michael Jordan is. En basketball is allesbehalve populair in België.

Mijn broer is nu 22 jaar. Een paar jaar geleden waren zijn kameraden (denk juist voor corona dus pakt 18 jaar oud) bij mijn ouderlijk huis.

Die wisten totaal niet wie Obama was en mijn pa was geschokt. Mijn pa heeft toen wat random bekende namen opgesomd en dit zijn een aantal namen die ze ook totaal niet kende:
Bill Clinton , Osama Bin Laden, Elon Musk, Tiger Woods, Prinses Diana, Marilyn Monroe, John F Kennedy , Martin Luther King.

Algemene kennis niveau nihil.

Het ergste is dat Elon Musk toen zelfs constant in de media kwam met Tesla.
Zijn de pubers met interesse in dat soort zaken niet altijd in de minderheid geweest? Ik was in mijn klas van het 5de of 6de middelbaar een uitzondering omdat ik al de politieke partijen en de meeste hun volle naam bleek te kennen.

Een deel mensen opent hun geest dan wat wanneer ze twintigers zijn, maar sommigen gaan gewoon door het leven zonder van veel op de hoogte te zijn.

Het beste voorbeeld blijft mijn ex haar tweelingszus.
Ze zat in het 2e jaar lerarenopleiding en gaf stage in het lager onderwijs. De les ging over concentratiekampen en ze was zondag bezig met haar lesvoorbereiding.
Zegt die ineens dat ze niet weet wat concentratiekampen zijn. Mijn broek viel af maar dat was nog niet het ergste. Mijn ex zei toen tegen haar dat ze 2 jaar ervoor in het 6e middelbaar daar les overgehad hebben en met de klas naar Auschwitz zijn geweest.

/Facepalm

Het beste voorbeeld blijft mijn ex haar tweelingszus.
Ze zat in het 2e jaar lerarenopleiding en gaf stage in het lager onderwijs. De les ging over concentratiekampen en ze was zondag bezig met haar lesvoorbereiding.
Zegt die ineens dat ze niet weet wat concentratiekampen zijn. Mijn broek viel af maar dat was nog niet het ergste. Mijn ex zei toen tegen haar dat ze 2 jaar ervoor in het 6e middelbaar daar les overgehad hebben en met de klas naar Auschwitz zijn geweest.

/Facepalm
Ongelooflijk die jeugd. Dan stuurt ge ze op concentratiekamp, en dan concentreren ze zich nog niet op de uitleg.

Laatst bewerkt:
Ik zat hier echt te zien op mijn klok of we weer 1 april zijn... CSI Eeklo.

@Niklas was that you?

Vijftig euro zien liggen op de vloer in de winkel en opgeraapt omdat ik het aan een winkelmedewerker wilde geven maar dan gedacht dat die dat gewoon in hun zak zouden steken en dan wilde ik het terug leggen maar er was plots veel volk en zo vijftig euro op de grond leggen ziet er raar uit en nu voel ik mij een ordinaire dief want ik heb de eigenaar de kans ontnomen om zijn vijftig euro terug te vinden.

Gewetenskwesties

Ik: (zie onverwacht op kassascherm dat ik volle prijs moet betalen voor Jumbo maaltijdbakske) "Oei, die lag in de afslagbak voor 2,5€"
Kassierster: "Plakt nochtans geen sticker op en is nog binnen datum... (zwangere pause en Mexican standoff oogcontact) Ik zal 'm u geven voor 1€"

wtf

Terug
Bovenaan