Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?

• Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Nusa, Skov, Onyedika, Jutgla, Vanaken, Nielsen hebben allemaal al getoond dat ze top kunnen zijn. Helaas brengen die voetballend onvoldoende.

Vanaken is misschien nog de meest constante maar die speelt dan op een positie waar een Zinckernagel of een Vetlessen veel beter tot hun recht zouden komen. Mocht Hans het vuur die hij zo vaak afvuurt tegen een scheids zou kunnen overbrengen naar de teammaten.. zou al stuk beter zijn.

Nusa en Skov hebben de flitsen maar die stralen geen over mijn lijk mentaliteit uit. En Skov die beperkt zich maar tot zijn flitsen en mag blijven staan omdat ze al vaak bepalend zijn geweest. Maar ik zou die toch eens naast de ploeg zetten. Wanneer is Sabbe terug fit? Kan die op de RB en Buchanan rij omhoog.

Mignolet/ De Cuyper- Meijer - Mechele - Sabbe/ Vanaken - Onyedika/ Vetlessen/Nusa - Jutgla - Skov als iedereen op niveau speelt zou toch mee bovenaan moeten staan. Heb je dan nog een bank met Spileers, Buchanan, Nielsen, Zinckernagel, Skoras (verwacht je toch) en Thiago die zeker hun plaats hebben bij Club en perfect inwisselbaar zijn. Zwakste is en blijft Mechele dan.

Ordonez, Vermant en Talbi zullen nog wat verder moeten groeien..

Een Boyata, Odoi en Balanta zijn te min en zouden geen plaats meer mogen hebben in die kern imo.

Skov Olsen op de bank zetten… letterlijk het beste dat we hebben. Laat die maar gewoon doen.
Soms is het beste individu niet de beste optie voor een volledige ploeg te laten draaien. En een speler zoals Skov die 90 min aanwezig zou zijn zou ik nog laten staan. Maar die gast verdwijnt langdurig uit een match, straalt gelatenheid uit.. Als Deila een energiestoot/schok in die ploeg wil krijgen zal hij ook met een Skov aan het werk moeten gaan.

Soms is het beste individu niet de beste optie voor een volledige ploeg te laten draaien. En een speler zoals Skov die 90 min aanwezig zou zijn zou ik nog laten staan. Maar die gast verdwijnt langdurig uit een match, straalt gelatenheid uit.. Als Deila een energiestoot/schok in die ploeg wil krijgen zal hij ook met een Skov aan het werk moeten gaan.
Who cares zolang hij scoort en assists geeft? Van mij mag die 80 min afwezig zijn als hij er dan 2 binnen legt.

Ik herinner me de periode met Sollied en Balaban en Ceh nog... Balaban kon 80 minuten sloffen maar dan uit her niks een hat trick uit zijn schoenen toveren. Laat Slov dus maar staan. Maar Zinckernagel moet gewoon weg van die flank en Mechele moeten we weggeven, die mag hoogstens bij NXT wat voor de ervaring zorgen.

Ik herinner me de periode met Sollied en Balaban en Ceh nog... Balaban kon 80 minuten sloffen maar dan uit her niks een hat trick uit zijn schoenen toveren. Laat Slov dus maar staan. Maar Zinckernagel moet gewoon weg van die flank en Mechele moeten we weggeven, die mag hoogstens bij NXT wat voor de ervaring zorgen.
Balaban was ook wel een fenomeen. Die kwam wat snelheid tekort om écht top te zijn maar wat een trap had die toch. Ideaal voor België toen. Heerlijke speler.

Zou dit wel eens willen zien. Vormer speelde ook meer naast Vanaken en ik had het gevoel dat toen alles beter ging. Maar imo begint het gewoon allemaal achterin. Veel te veel laterale passes en passes acheruit. De tegenstander staat altijd al netjes in positie tegen dat wij de bal voorbij de middellijn krijgen. We hebben nu ook 3 spelers voor 1 plaats (Vanaken/Zinckernagel/Vetlesen) waardoor er nu twee geforceerd worden op een plaats waar ze niet spelen.

Nusa - Jutgla - Skov
Vanaken - Vetlesen
Onyedika
De Cuyper - Meijer - ... - Buchanan

Skov Olsen op de bank zetten… letterlijk het beste dat we hebben. Laat die maar gewoon doen.
Ik zet die uiteraard in mijn typeploeg. Onze typeploeg ziet er dan ook gelijklopend uit. Met de driehoek op het middenveld kan je nog wisselen met de punt naar voor of naar achter.

Maar die eens niet laten starten en die een extra prikkel geven zou hem en de ploeg eens geen kwaad doen.

Skov kan zoveel meer dan hetgeen hij nu toont.

Ik zet die uiteraard in mijn typeploeg. Onze typeploeg ziet er dan ook gelijklopend uit. Met de driehoek op het middenveld kan je nog wisselen met de punt naar voor of naar achter.

Maar die eens niet laten starten en die een extra prikkel geven zou hem en de ploeg eens geen kwaad doen.

Skov kan zoveel meer dan hetgeen hij nu toont.
Probleem met het punt naar voor is dat je Vetlesen dan naast de ploeg moet zetten voor Nielsen en zou die graag eens in een aanvallende rol zien spelen.

Denk tbh niet dat Skov het type is dat geprikkeld geraakt van eens op de bank te zitten. Geirriteerd eerder :p
Maar tbh als we twee spelers niks kunnen verwijten dit seizoen is het Mignolet en Skov imo. En De Cuyper

Maar imo begint het gewoon allemaal achterin. Veel te veel laterale passes en passes acheruit. De tegenstander staat altijd al netjes in positie tegen dat wij de bal voorbij de middellijn krijgen.
Dit toch gewoon?
U 6 legt geen risico in zijn spel omdat hij weet dat elke tegenprik levensgevaarlijk is met die sukkelaars achteraan, u RB is ook al een liabiltiy waardoor u RW vaak niet gerust loopt en dan komt er nog bij dat ze daar achteraan lopen te breien waardoor u middenveld nooit kan profiteren van een tegenstander uit positie.

Vanaken loopt er misschien gelaten bij en Vormer is imo nooit echt goed vervangen maar dit middenveld is echt wel goed genoeg om alles kapot te spelen in België, mits ze met meer vertrouwen kunnen spelen en al niet aan de aftrap komen met de wetenschap dat ze der min 2 gaan moeten maken omda peppie en cockie achteraan der sowieso eentje gaan cadeau doen.

Probleem met het punt naar voor is dat je Vetlesen dan naast de ploeg moet zetten voor Nielsen en zou die graag eens in een aanvallende rol zien spelen.

Denk tbh niet dat Skov het type is dat geprikkeld geraakt van eens op de bank te zitten. Geirriteerd eerder :p
Maar tbh als we twee spelers niks kunnen verwijten dit seizoen is het Mignolet en Skov imo. En De Cuyper
Ik had in mijn post ook Vanaken, vetlessen en onyedika hoor.

Ik kan me als neutrale supporter met sympathie voor club toch best ergeren aan Skov.

Ik had in mijn post ook Vanaken, vetlessen en onyedika hoor.

Ik kan me als neutrale supporter met sympathie voor club toch best ergeren aan Skov.
Ik kan mij er ook aan ergeren omdat met de juiste kop erop die heel de competitie aan flarden zou spelen.
Maar... zelfs in dit sukkelende elftal 13 goals en 6 assists in 21 matchen.

Hij is gewoon soms wat te onzichtbaar maar dat kan je van bijna alles boven Onyedika zeggen imo.
Volgens mij net omdat het te traag gaat. Als je kijkt naar bvb Anderlecht, die breken bij een balverovering echt razendsnel uit.
Dat gaat enorm snel en verticaal en zo hebben aanvallende spelers dat toch het liefst denk ik.

Bij ons staan Thiago/Jutgla tegen 2 man en Skov, Nusa/Zinckernagel man op man tegen dat de bal tot bij hen komt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
297K
Deleted member 14