Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Die in het binnenland volgt al helemaal niemand. Kan jij 3 speelsters opnoemen die in onze competitie spelen?Waarom is de Gouden Schoen voor vrouwen eigenlijk incl buitenland?
Voor Alderweireld ook. Gisteren stond in het HLN enkel een duo interview met Van Bommel en Alderweireld. Dan wist ge al dat die 2 gingen winnen. Dat is elk jaar zo dat je in de laatste krant voor de gouden schoen van hen de winnaar kunt aanduiden. Het is elke keer diegene die in een interview staan. Ik kijk daar al lang niet meer naarDe artikels in aanloop lieten eigenlijk ook al een beetje blijken wat de stemuitslag is, toch zeker voor Tessa.
Terecht als in de zin van 'de meest constante', maar om nu te zeggen dat die zich kan plaatsen tussen de andere winnaars? Nee, dat vind ik niet. Zoals ik al zei: het feit dat 2 spelers van Union op 2 & 3 staan die enkel en alleen geschitterd hebben in het najaar (wat nog minder doorweegt dan het voorjaar) is veelzeggend.Ik weet niet of Alderweireld de terecht winnaar is, maar het boeit me eigenlijk ook te weinig. Dus proficiat!

Tja, wint Messi de Gouden Bal 2022 als Kolo Muani die kans vlak voor tijd afwerkt? Prijzen winnen telt nu eenmaal zwaar door bij zo'n verkiezingen en dat hangt vaak van details af.Ik vind het ook apart dat Antwerp met 5 op 5 naar huis gaat. Op zich geen probleem mee, maar zouden ze ook 5 op 5 hebben gehaald als ze die late gelijkmaker niet hadden gemaakt? Of als Homma niet gelijkmaakte op Union? Bizar eigenlijk wat 1 simpel doelpunt teweeg kan brengen.![]()
Heeft in de terugronde vorig seizoen amper gespeeld. Als ik alles optel kom ik ook maar uit op 9 goals en 6 assists in de JPL (18/9 met UECL en beker).Voor de terug ronde zou boniface er toch altijd top 5 moeten zijn.
Heynen, bilal,die amper punten krijgen...
Dat skov niet in de top tien zit begrijp ik ook niet 28 goals en tiental assists
Normaal gezien zou ik zeggen neen want dan zou Mbappé winnen, maar omdat het nu specifiek over Messi gaat weet ik het niet. Maar je hebt gelijk hoor. Het is gewoon apart hoe sommige prijzen gewoon afhangen van 1 doelpunt verschil.Het is een combinatie van een heel seizoen zeer constant verdedigen op hoog niveau, er staan op de grote momenten, aanvoerder en uithangbord zijn van de kampioen en alle prijzen pakken die er te pakken vallen. Meer kan je als verdediger of doelman niet doen en dan moet je een beetje meeval hebben dat er geen aanvaller of middenvelder was die in beide seizoenshelften schitterde. Dat was met Mignolet vorig jaar niet anders.
Tja, wint Messi de Gouden Bal 2022 als Kolo Muani die kans vlak voor tijd afwerkt? Prijzen winnen telt nu eenmaal zwaar door bij zo'n verkiezingen en dat hangt vaak van details af.
Heeft in de terugronde vorig seizoen amper gespeeld. Als ik alles optel kom ik ook maar uit op 9 goals en 6 assists in de JPL (18/9 met UECL en beker).
Zo is het leven he, zonder Alderweireld hadden we een mooie kampioenNormaal gezien zou ik zeggen neen want dan zou Mbappé winnen, maar omdat het nu specifiek over Messi gaat weet ik het niet. Maar je hebt gelijk hoor. Het is gewoon apart hoe sommige prijzen gewoon afhangen van 1 doelpunt verschil.

Die stemmingen zijn toch al langer dan vandaag één pot nat. De top drie is meestal nog wat logisch maar als je bv. een kijk neemt op de rest van de top tien staan daar toch vaak onnozele namen/keuzes in.Ook grappig/belachelijk dat bij de Gouden Schoen er bijna enkel stemmen gaan naar spelers van de grote ploegen terwijl er genoeg spelers bij de mindere goden het gewoon goed tot zeer goed doen. Topschutter Denkey krijg amper 29 punten terwijl bvb Jan Vertongen er 166 krijgt. Ueda vorig jaar vice topschutter en amper 3 puntjes en Boniface scoorde amper 6 doelpunten na de winterstop en die haalt er dan bvb 71 (niet vergeten dat enkel prestaties in de jupkesliga mee tellen met de Gouden Schoen).