Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?

• Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik snap dat dat moeilijk ligt voor een coach, maar Blessin mag daar wel verantwoordelijkheid in nemen vind ik.

Op een gegeven moment was Deila misschien ook gewoon die kleedkamer kwijt he.

Dat tweeluik nu wordt wel heel bepalend, Union 6 op 6 en Genk en Club 2 keer gelijk en het ziet er weer helemaal anders uit.
Klopt, dat hebt ge elke week nu. De ene keer is het voorbij en de week erop ben je plots kandidaat nummer 1. Enige verschil is dat na elke week er minder en minder punten te verdienen zijn, waardoor een eventuele misstap van iemand nu zwaardere gevolgen gaat hebben

Klopt, dat hebt ge elke week nu. De ene keer is het voorbij en de week erop ben je plots kandidaat nummer 1. Enige verschil is dat na elke week er minder en minder punten te verdienen zijn, waardoor een eventuele misstap van iemand nu zwaardere gevolgen gaat hebben
Klopt. En ik denk ook elke keer dat Anderlecht dat niet kan volhouden op deze manier, met absoluut geen goed voetbal toch punten pakken, maar ze staan natuurlijk wel eerst. Wie het eigenlijk het meest verdiend weet ik niet, Union op basis van het reguliere seizoen, momenteel Genk of Brugge op basis van het geleverde spel in de PO's.

Wie het eigenlijk het meest verdiend weet ik niet, Union op basis van het reguliere seizoen, momenteel Genk of Brugge op basis van het geleverde spel in de PO's.
Union, zonder enige twijfel. Maar maakt op't einde geen zak uit, ik zal even blij zijn indien Club de "onverdiende" kampioen wordt.

Laten we hopen dat het Club of Genk wordt. Resp. 19 en 23 punten achter zijn (nagenoeg) verdwenen op 4 speeldagen tijd.

Weg met die POs (en zeker de halvering). Spannend zeker, maar het bekroont niet het beste team van het seizoen 2023-24.

Met de Conference League die duidelijk een optie wordt (zelfs voor winst) voor de Belgische topploegen zijn de POs (wedstrijdritme, allemaal topmatchen en belang) nefast. In vele landen zijn de kampioenen al (bijna) gekend dus die kunnen zich volledig focussen op de Europese bekers. Door ons PO systeem is dat onmogelijk in België (zelfs een gigantische voorsprong betekent niets en het mentale nadeel voor de ploegen die de voorsprong zien wegkwijnen als sneeuw voor de zon is gewoon te groot). Weg ermee.

3 keer verliezen in 5 matchen nu is gewoon te weinig.
3 keer verliezen voor Anderlecht is idd te weinig, maak er maar 5 keer van !

Ik geloof nog steeds niet in de titel voor Club, als het op de laatste speeldag nog kan dan zal ik er pas in geloven.
En het gebrek aan geloof is een gevolg van het absolute kutseizoen dat ze gespeeld hebben tot het einde van de reguliere competitie.

Maar misschien was dat al de hele tijd het masterplan van Deila, zand in de ogen strooien van de tegenstanders door op 50% te spelen heel het seizoen. Daardoor starten met een achterstand waardoor niemand nog rekening houdt met Club, om dan op het einde die gespaarde krachten maximaal in te zetten om zich alsnog te mengen in de titelstrijd.
Heeft nu wel het nadeel dat Hayen zijn plek ingenomen heeft en hij zelf niet de vruchten kan plukken van zijn tactische meesterplan.

Amai sjiek interview van Blessin, groot contrast met Riemer gisteren
Paar weken geleden natuurlijk wel ook gewoon belachelijke uitspraken gedaan dat iedereen wil dat Anderlecht kampioen speelt.

Vandaag Burges met een gelijkaardige uitspraak over Club Brugge. Behoorlijk Calimero gehalte allemaal. Zonde, toch echt nergens voor nodig?

De malaise bij Club tijdens het reguliere seizoen en bij Union nu in de POs toont aan dat voetbal zoveel meer is dan enkel kwaliteit, tactiek, etc. Het mentale aspect (vertrouwen), momentum, tikkeltje geluk dat je daardoor wel of niet niet mee hebt, etc. spelen ook een zeer grote rol.

Was Club zoveel slechter onder Deila dan nu? Nee, helemaal niet. Toen werden het gebrek aan efficiëntie en individuele fouten echter gewoon afgestraft, en nu gebeurt hetzelfde bij de tegenstander (Union) en zo win je onverhoopt wel een matige match zoals gisteren.

Die Club hoera stemming lijkt mij toch wel overdreven? Je krijgt een goal van Moris en die andere werd gemaakt op een corner.
Denk dat je vooral moet kijken dat ze na een Europese match toch nooit zijn weggespeeld zijn door Union en gewoon goed stonden als blok.

Onyedika, man in vorm, was er dan ook nog niet bij en dan toch met 10 man die overwinning binnen gehaald zonder zich volledig in te graven.

Was met Deila nooit gebeurd/gelukt.

Union smoste ook met kansen. Puertas neemt daar die bal ineens met links en schiet kruiselings over.
Maar hij stond moederziel alleen, hij had de bal kunnen controleren, sigaretje kunnen opsteken, hoek kunnen uitkiezen en de keeper was altijd kansloos geweest.
Maar nee, hij wou een wereldgoal maken, alsof zo'n volley méér telt.

Als je 3-0 voor staat, mag je dat proberen. Nu was het gewoon dom dom dom.

Onder Deila zou na de rode kaart direct Thiago eraf en met 5 verdedigers gaan staan om dan in de 89e minuut de 1-1 binnen te krijgen en 93e minuut de 2-1.

Paar weken geleden natuurlijk wel ook gewoon belachelijke uitspraken gedaan dat iedereen wil dat Anderlecht kampioen speelt.
Blessin heeft er duidelijk lessen uit getrokken want interview gisteren was echt wel top, verloren maar gereageerd met klasse.

Eens beniewd of we zoiets ooit van Riemer te horen gaan krijgen.

zoals PVDB deze morgen zei:

Ik herinner me dat Brian Riemer na de rode kaart van Wijndal zei dat hij zich had voorgenomen het oordeel van de 5 professionals te vertrouwen in de Play-offs. Maar dat blijkt dan enkel bij beslissingen in het voordeel van Anderlecht.

Riemer mag van mij daar zeker een sanctie voor krijgen.

Net als Burgess voor zijn interview dat die goal goedgekeurd werd omdat het Club Brugge is.

Was Club zoveel slechter onder Deila dan nu? Nee, helemaal niet. Toen werden het gebrek aan efficiëntie en individuele fouten echter gewoon afgestraft, en nu gebeurt hetzelfde bij de tegenstander (Union) en zo win je onverhoopt wel een matige match zoals gisteren.
Pff de laatste maanden onder Deila waren toch echt het kijken niet waard imo. Los van de individuele fouten zat er echt niks van drive en tactiek in die ploeg.

Gisteren was ook niet zo onverhoopt imo. Was Union beter? Sure. Maar die speelden ook niet geweldig vond ik.

Pff de laatste maanden onder Deila waren toch echt het kijken niet waard imo. Los van de individuele fouten zat er echt niks van drive en tactiek in die ploeg.

Gisteren was ook niet zo onverhoopt imo. Was Union beter? Sure. Maar die speelden ook niet geweldig vond ik.
Klopt wel van drive/tactiek, maar zelfs dan waren er heel veel matchen die we niet wonnen maar waarbij er toch voldoende kansen waren om wel te winnen. We lagen in het reguliere seizoen ook zelden onder.

Wellicht op de allerlaatste matchen na dan (periode maart vooral); toen ik amper een match gezien heb omdat ik de zelfkastijding beu was. :) Toen was het wellicht wel overall slecht.

Het is bij Brugge de laatste weken gewoon veel beter qua voetbal. Tegen Union was het niet top, maar de mentaliteit, positiespel en drive na een Europese match waren wel heel goed. Toch een groot verschil t.o.v. eerder in het seizoen.

Klopt wel van drive/tactiek, maar zelfs dan waren er heel veel matchen die we niet wonnen maar waarbij er toch voldoende kansen waren om wel te winnen. We lagen in het reguliere seizoen ook zelden onder.

Wellicht op de allerlaatste matchen na dan (periode maart vooral); toen ik amper een match gezien heb omdat ik de zelfkastijding beu was. :) Toen was het wellicht wel overall slecht.
Ik vind het verschil in niveau toch wel duidelijk een verschil, ik had zelfs even mijn eleven-abo opgezegd omdat ik het echt niet meer kan aanzien. Nu gaat het toch allemaal met snediger, sneller, scherper. Ook het feit dat Onyedika, Sabbe en Skoras vaker spelen helpt wel, en natuurlijk maakt het een héél pak verschil dat de ploeg nu terug met vertrouwen speelt, ... je kan gewoon niet ontkennen dat Deila hierin blijkbaar een enorm storende factor was.

Na STTV twijfelde ik er immens aan of we wel Europees voetbal zouden halen en stonden we een paar straatlengten achter op union en rsca... nu staan we begot 2e met maar paar puntjes achter op nummer 1

Ik kijk al 25 jaar naar Club en dit seizoen was eigenlijk echt de eerste keer dat ik gezegd heb van: ik moet de volgende match niet zien. Terwijl ik vroeger zelfs mijn vakanties plande rond de voetbal :unsure:

Dus dat het zo snel ging keren onder Hayen had ik echt niet durven dromen.

Ik kijk al 25 jaar naar Club en dit seizoen was eigenlijk echt de eerste keer dat ik gezegd heb van: ik moet de volgende match niet zien. Terwijl ik vroeger zelfs mijn vakanties plande rond de voetbal :unsure:

Dus dat het zo snel ging keren onder Hayen had ik echt niet durven dromen.
Onder Deila kregen ze toch vaak te weinig dus in ieder geval kregen ze toch geregeld veel kansen toen (in tegenstelling tot bv. onder Parker of het slot onder Hoefkens). Qua resultaten was het wel slechter ja.

Klopt wel dat de kelk helemaal leeg leek in maart dus kan goed zijn dat het toen op niets meer trok (maar ook nog zelden gekeken toen zoals gezegd dus ik kan er niet over meepraten).

In ieder geval is wel duidelijk dat Deila te weinig bracht met dit potentieel. En zijn "excuses" bij de interviews dus inderdaad slechts excuses waren.

FCB zou de logische kampioen zijn wegens kwalitatief de sterkste kern.
Zelfs in de 'slechte' periode zijn ze altijd veel kansen blijven creëren, het aantal matchen waar ze effectief onder lagen kun je op één hand tellen.
Het puntenverlies kwam er door deze kansen niet af te maken in combinatie met flaters achterin en een falende tactiek.
Ronny was gewoon een miscast.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
297K