Ik heb zaterdag ook een stevig stuk van dat bootcamp meegepikt. Tijd om hier mijn cynische opinie eens neer te zetten: waarom vervangt Studio 100 eigenlijk niet ineens héél de huidige K3? Met verschillende van die deelnemers vorm je mogelijks een betere versie van de huidige K3 dan als je slechts ééntje neemt om Klaasje te vervangen. Maar goed, PR-gewijs komt dat natuurlijk niet zo goed over. Klaasje wilt weg, dus we vervangen de andere 2 ook maar

, plottwist: maak er anders een K4 van ofzo.
Die Manou is ongelooflijk schattig...

maar verder ken ik er weinig van, er zitten verschillende andere toppers in waar ik echt niet de "beste" uit zou kunnen kiezen. Talent is duidelijk ongelijk verdeeld in deze wereld. Maar gelukkig heeft Studio 100 wel expert choreografen en zangers in dienst die dat ongetwijfeld wel kunnen. Jammer dat ze die hun mening niet echt lieten horen, maar goed dan voorspellen/verklappen ze waarschijnlijk al wie de eerste afvallers in de volgende ronde gaan zijn.
Enkel zaken als mensen die hun tekst niet of nauwelijks kunnen onthouden of vals zingen, die zou ik er nog kunnen uithalen, maar dan laten ze die toch doorgaan naar de volgende ronde, want tja, die liveshows moet ook wat showgehalte hebben? Want ja, jongens in de running voor een spot in een meisjesgroep, dat is gratis PR/reclame natuurlijk, terwijl de kans groot is dat het toch gewoon opnieuw een blondine wordt.
Maar goed, omgekeerd zullen er ook wel kandidaten zijn die het in de eerste plaats als een mooie aanvulling op hun cv zien, en niet per se het nieuwe K3-tje willen worden. Lijkt me als musical-ster toch ook mooi op je cv staan dat je pakweg 2e of 3e in zo'n wedstrijd worden bent, want uiteindelijk kan er maar één winnen.
Vraag me wel af of die dan écht een contract voor vijf jaar tekenen, is dat wettelijk zo'n lang contract van bepaalde duur? Ik hoop voor hen dat ze daar dan toch een mooi loon voor krijgen, want hard werk is het sowieso.