K2 zoekt K3

Wie wordt de nieuwe K3?

• Amy

• Celester

• Diede

• Julia

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
God, ik heb me geërgerd. Hoe moeilijk kan het zijn, je kent toch wel al iets van de teksten op voorhand als je deelneemt aan zo'n wedstrijd?

Diede en Giana zijn mijn favorieten op dit moment, Giana heeft iets heel puur, ik denk dat die zelf niet beseft hoe schattig die overkomt. Remi is ook heel spontaan.

Maar Giana is wel nog jong en komt ook heel jong over (vandaar ook dat schattige) en dat gaat haar op meerdere vlakken wreken vermoed ik. Los van het talent op zich, moet het namelijk ook qua persoonlijkheid echt wel klikken met Hanne & Marthe en op dat vlak is er met Giana imo een te groot leeftijdsverschil.

In aflevering 1 zeiden ze heel duidelijk dat een GT in de audities betekende dat men doorging naar de liveshows. Nu plots trekt men dat allemaal in? Ligt het aan mij of hebben ze die bootcamp er rap rap tussen gesmeten om van 15 nog naar 12 te kunnen gaan?
Dat zou goed kunnen hé. En als Marthe en Hanne gezegd hebben: Die en die willen we er zeker bij dan denk ik dat Gert niet moeilijk gedaan heeft en gezegd heeft "Jullie moeten ermee samenwerken, dus geef dan maar méér golden tickets, dan voorzien" Maar dan heeft ie die bootkamp er rap rap nog tussengesmeten hé als gulden middenweg, om toch aan die 12 kandidaten te komen voor de live shows.

Allé ik zeg niet dat het zo gebeurd is, maar het zou mij niet verbazen. Het filmen van de bootcamp leek "rushed" en een beetje slordig.

Maar Giana is wel nog jong en komt ook heel jong over (vandaar ook dat schattige) en dat gaat haar op meerdere vlakken wreken vermoed ik. Los van het talent op zich, moet het namelijk ook qua persoonlijkheid echt wel klikken met Hanne & Marthe en op dat vlak is er met Giana imo een te groot leeftijdsverschil.
Diede is niet véél ouder dan Giana hoor. Dus Diede wordt het dan ook niet! :tongue:

Maar het is wel zo, dat ze er wel volwassener uit ziet (het verschil tov amper enkele jaren geleden is groot) en ze is ook véél minder zenuwachtig. Je ziet ook dat ze het gewoon is om kindjes te entertainen en dat ze daar ervaring mee heeft.

Diede doet al jarenlang roetpieten shows samen met zanger Peejay, en het zijn altijd de kindjes die naar die shows komen kijken hé. Eigenlijk is K3 op dat vlak, niet zoveel verschillend met de shows die ze nu ook al doet. Dus ze heeft daar wel al véél ervaring mee. Dus ja ze is de favoriet, maar of ze wint is natuurlijk helemaal niet zeker.

Laatst bewerkt:
Dat zou goed kunnen hé. En als Marthe en Hanne gezegd hebben: Die en die willen we er zeker bij dan denk ik dat Gert niet moeilijk gedaan heeft en gezegd heeft "Jullie moeten ermee samenwerken, dus geef dan maar méér golden tickets, dan voorzien" Maar dan heeft ie die bootkamp er rap rap nog tussengesmeten hé als gulden middenweg, om toch aan die 12 kandidaten te komen voor de live shows.

Allé ik zeg niet dat het zo gebeurd is, maar het zou mij niet verbazen. Het filmen van de bootcamp leek "rushed" en een beetje slordig.

Ik denk dat er toch net iéts te veel bij zo'n grote tv-productie komt kijken om zomaar even te kunnen beslissen van er nog vlug een bootcamp tussen te gooien, een bootcamp die er in de vorige reeks overigens ook was 😉

Die mannen kunnen misschien wel goed zingen maar past hun stem wel bij het K3 repertoire en bij de 2 andere zangeressen? Vond enkel die Wickie gast (naam vergeten) redelijk blenden.

Ik denk dat er toch net iéts te veel bij zo'n grote tv-productie komt kijken om zomaar even te kunnen beslissen van er nog vlug een bootcamp tussen te gooien, een bootcamp die er in de vorige reeks overigens ook was 😉
De bootcamp ging er sowieso wel zijn. De afvallers daarentegen, dat kan wel later beslist zijn...

Ik vind persoonlijk dat Elise eruit zag alsof ze continu aan het wenen was. Dan ben je gewoon niet stressbestendig genoeg, ook al kan je wel zingen en dansen.
Iedereen heeft stress in zo een situatie, dat is niet meer dan normaal. Maar dat ga je niet bij iedereen even snel zien, of op een andere manier zien. Bij haar was dat nu af en toe eens wenen (de hele tijd zoals jij zegt is gewoon zwaar overdreven).
Dat ze niet stressbestendig zou zijn is gewoon bullshit, ze is lerares lager onderwijs en als je daar niet stressbestendig bent, dan hou je dat geen week vol.

Die bootcamp ging er uiteraard zijn, maar de golden tickets zoude direct doorgaan naar de liveshows, dat was nu plots niet meer het geval.
Lijkt me toch wel een duidelijk geval van contractbreuk door studio 100.

Iedereen heeft stress in zo een situatie, dat is niet meer dan normaal. Maar dat ga je niet bij iedereen even snel zien, of op een andere manier zien. Bij haar was dat nu af en toe eens wenen (de hele tijd zoals jij zegt is gewoon zwaar overdreven).
Dat ze niet stressbestendig zou zijn is gewoon bullshit, ze is lerares lager onderwijs en als je daar niet stressbestendig bent, dan hou je dat geen week vol.
Leerkracht lager onderwijs is een zware job, maar komt qua stress nog niet in de buurt van wat "lid van K3" is. Aan shows/films/series/cd's/... Zit veel voorbereiding (net als bij leerkrachten) en daar bovenop moet je dus 9 shows per weekend geven, tijdens de week alle opnames voor tv-shows, overal act de présence uitvoeren, ...

Dat is echt totaal niet te vergelijken qua werkdruk (ook niet met pakweg IT-er ofzo trouwens).

Stress kan ook zijn dat je er niet mee om kan dat je op een paar uur tijd iets nieuws moet leren. Of dat je in een competitieve omgeving uitkomt.

Nu haal je er weer een hele hoop andere zaken bij, het ging er gewoon om dat jij zei dat ze niet stressbestendig zou zijn en dat klopt gewoonweg niet. Al de rest doet niet ter zake in de situatie die er tijdens de bootcamp was.

Ze had totaal geen probleem met het leren van de danspasjes en de tekst. Of met de competitieve omgeving (die er niet echt was m, want ze konden allemaal heel goed met elkaar opschieten en hielpen elkaar ook constant).

Die bootcamp ging er uiteraard zijn, maar de golden tickets zoude direct doorgaan naar de liveshows, dat was nu plots niet meer het geval.

Geloof me, er staat sowieso een clausule in dat het verloop van de wedstrijd aangepast kan worden en cours de route. Het blijft vuil van studio 100, maar zal 100% ingedekt zijn.

Hoe in hemelsnaam denk jij zelfs nog maar dat er een contract is?

Als ze morgen zeggen het is Diede want Gert Verhulst is het beu dan is het gewoon Diede hoor.

Als jij daar afkomt met “ja maar jullie hadden gezegd dat..” dan zal het antwoord snel zijn “jaja het is goed kind ga maar mee, eerste liveshow ga je naar huis kthnxbai”.

Omdat dat de vorige keren bij K2 zoekt K3 en K3 zoekt K3 ook het geval was.
Zoals bij alle gelijkaardige programma's ook wel het geval zal zijn.
Als ze morgen zeggen het is Diede want Gert Verhulst is het beu dan is het gewoon Diede hoor.

Als jij daar afkomt met “ja maar jullie hadden gezegd dat..” dan zal het antwoord snel zijn “jaja het is goed kind ga maar mee, eerste liveshow ga je naar huis kthnxbai”.
Zal eeder iets in de aard zijn van, "ah ja, we hebben enkele aanpassingen gedaan, hier zijn x euro, als ge het maar niet aan de grote klok gaat hangen." En zo hopen dat het uit de media blijft.
Omgekeerd is dat net hetzelfde, als jij aan zo een programma meedoet en je pleegt contractbreuk, dan moet je ook een schadevergoeding betalen.

Laatst bewerkt:

Tuurlijk is er een contract als je aan zoiets deelneemt.

Ik heb zaterdag ook een stevig stuk van dat bootcamp meegepikt. Tijd om hier mijn cynische opinie eens neer te zetten: waarom vervangt Studio 100 eigenlijk niet ineens héél de huidige K3? Met verschillende van die deelnemers vorm je mogelijks een betere versie van de huidige K3 dan als je slechts ééntje neemt om Klaasje te vervangen. Maar goed, PR-gewijs komt dat natuurlijk niet zo goed over. Klaasje wilt weg, dus we vervangen de andere 2 ook maar 😅, plottwist: maak er anders een K4 van ofzo.

Die Manou is ongelooflijk schattig... :love2: maar verder ken ik er weinig van, er zitten verschillende andere toppers in waar ik echt niet de "beste" uit zou kunnen kiezen. Talent is duidelijk ongelijk verdeeld in deze wereld. Maar gelukkig heeft Studio 100 wel expert choreografen en zangers in dienst die dat ongetwijfeld wel kunnen. Jammer dat ze die hun mening niet echt lieten horen, maar goed dan voorspellen/verklappen ze waarschijnlijk al wie de eerste afvallers in de volgende ronde gaan zijn.

Enkel zaken als mensen die hun tekst niet of nauwelijks kunnen onthouden of vals zingen, die zou ik er nog kunnen uithalen, maar dan laten ze die toch doorgaan naar de volgende ronde, want tja, die liveshows moet ook wat showgehalte hebben? Want ja, jongens in de running voor een spot in een meisjesgroep, dat is gratis PR/reclame natuurlijk, terwijl de kans groot is dat het toch gewoon opnieuw een blondine wordt.
Maar goed, omgekeerd zullen er ook wel kandidaten zijn die het in de eerste plaats als een mooie aanvulling op hun cv zien, en niet per se het nieuwe K3-tje willen worden. Lijkt me als musical-ster toch ook mooi op je cv staan dat je pakweg 2e of 3e in zo'n wedstrijd worden bent, want uiteindelijk kan er maar één winnen.

Vraag me wel af of die dan écht een contract voor vijf jaar tekenen, is dat wettelijk zo'n lang contract van bepaalde duur? Ik hoop voor hen dat ze daar dan toch een mooi loon voor krijgen, want hard werk is het sowieso.

Ik ben verbaasd dat Celester er nog inzit. Ik had die ingewisseld voor Babette. Veruit de meest apathische in de groep. Ik denk dat als je haar in de formatie zet, je over een jaar terug een wedstrijd kan lanceren.

Tuurlijk is er een contract als je aan zoiets deelneemt.
En wat zou er dan volgens u in dat contract staan?
Hoe het spel in zijn werk gaat? Of de spelregels die jij moet volgen?
Natuurlijk verbindt jij u om u aan de regels van studio 100 te houden. Maar studio 100 heeft 0,0 verplichtingen tegenover u.

En wat zou er dan volgens u in dat contract staan?
Hoe het spel in zijn werk gaat? Of de spelregels die jij moet volgen?
Natuurlijk verbindt jij u om u aan de regels van studio 100 te houden. Maar studio 100 heeft 0,0 verplichtingen tegenover u.

Denk jij dat studio 100 mensen zich gewoon laat inschrijven in een wedstrijd als deze zonder dat deelnemers even moeten akkoord gaan met een contractje of juridische bepalingen over de wedstrijd?

Ik zeg daarmee niet dat studio100 verplichtingen heeft, net omgekeerd. Dat Studio 100 zich indekt tegen alles en nog wat via zo'n document. Gaande van: het verloop van de wedstrijd kan gewijzigd worden tot zwijgplicht van de kandidaten tot uitzending etc.

Denk jij dat studio 100 mensen zich gewoon laat inschrijven in een wedstrijd als deze zonder dat deelnemers even moeten akkoord gaan met een contractje of juridische bepalingen over de wedstrijd?

Ik zeg daarmee niet dat studio100 verplichtingen heeft, net omgekeerd. Dat Studio 100 zich indekt tegen alles en nog wat via zo'n document. Gaande van: het verloop van de wedstrijd kan gewijzigd worden tot zwijgplicht van de kandidaten tot uitzending etc.
De initiële discussie was over dat golden ticket en dat deze een rechtstreekse pas naar de studioshows was.
Dat blijkt nu niet te zijn, en sommige spraken dan over contractueel vastliggen van zoiets.

Zoiets gaat men natuurlijk niet contractueel vastleggen, waarom zouden ze?
Uiteindelijk is dit gewoon een sollicitatie die publiekelijk en in de vorm van een wedstrijd wordt gehouden.
De deelnemers hebben daarin enkel verplichtingen tegenover studio 100, maar nooit omgekeerd. Op elk moment kan er afgeweken worden van het initiële draaiboek.
Het is ook nog altijd studio 100 die uiteindelijk beslist eh. Zij zullen altijd voor de meest geschikte kandidaat gaan op meerdere vlakken.
Zo zal ook uw persoonlijke situatie een rol spelen. Of hoe eigenzinnig je bent.
Want draai of keer het hoe je het wilt, studio 100 bepaalt hoe K3 moet leven. Dit is meer dan een job, het is een manier van leven.

Terug
Bovenaan