Mr.Anderson
Well-known member
Zoals @ns_man hierboven aangeeft zal dat met die ash-lifter zijn i.p.v. via die schuif?Volgens mij heb je zo'n soort golfstok waar je die as mee naar buiten kunt trekken uit dat schuifje vanonder.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zoals @ns_man hierboven aangeeft zal dat met die ash-lifter zijn i.p.v. via die schuif?Volgens mij heb je zo'n soort golfstok waar je die as mee naar buiten kunt trekken uit dat schuifje vanonder.
Volgens mij heb je zo'n soort golfstok waar je die as mee naar buiten kunt trekken uit dat schuifje vanonder.
Ah, merci. Moet me nog inlezen in het procesBij een Basterd zit er onder de kolenmand een opvangbakje waar zo goed als alle assen invallen. Deze kan je er gewoon uithalen en leegmaken. (moet je best elke keer doen voordat je begint).
Om de paar maanden haal ik ook de firebox eruit om de as die ertussen zit weg te doen met borstel en blik.

Vind je? Ik heb 2j geleden mijn BGE bij PITT gekocht en ik had niet echt dat gevoel eigenlijk. Of het ligt echt aan jouw punt over de Bastard.voor mij is het héél duidelijk dat ze bij PITT meest marge hebben op Bastard
Met de vereisten die BGE oplegt aan de dealers (oa. elk vijsje, van elk modeljaar, op stock moeten hebben) snap ik dat ze het niet graag verkopen, maar ze geven geen eerlijk advies.

Is zo'n one minute lighter eigenlijk de moeite om te kopen?
Ook mensen die de Rotiserrie van The Bastard hebben en het kunnen aan- of afraden?
En heb je al enige ervaring met barbecue? Enige reden waarom dat een kamado moet zijn?

Reken wel dat het kuiswerk bij een kamado even groot is al bij een gewone barbecue. Maar als uw keukenprinses zich daar wil op uitleven zal dat voor u waarschijnlijk geen probleem zijn.Ik heb eigenlijk enkel ervaring met het eten van BBQ
Vroeger heb ik wel een paar keer zelf geBBQ'ed, maar was daar niet van onder de indruk en haatte het opkuiswerk achteraf. Vandaar dat ik het altijd aan anderen over liet. Keuze voor de Kamado wegens het gebruiksgemak en de vele mogelijkheden. Maar het is vooral mijn keukenprinses die al heel lang uitkijkt naar een eigen BBQ om zich op uit te leven. Nu we ons terras gelegd hebben is er ook genoeg plaats voor.
Het is niet een BBQ die je aansteekt om gewoon wat vleesjes op te braden.
Uiteraard maar veel mensen schaffen dat aan voor de looks op het terras terwijl ze maar 1/10de van de functionaliteit gebruiken.Dat is het zeker wel/ook. Ik steek die niet enkel aan voor low&slow sessies, maar ook om bv. enkel wat stukken vlees op te bakken. Doe ik ook veel meer i.v.m. mijn weber vanwege het gebruiksgemak.
Of het de aankoop waard is, dat is ieder z'n keuze.
Ik denk dat @Vierkant bedoeld dat mensen dat gebruiken om 3 keer in een jaar wat vleesjes op grillen.Dat is het zeker wel/ook. Ik steek die niet enkel aan voor low&slow sessies, maar ook om bv. enkel wat stukken vlees op te bakken. Doe ik ook veel meer i.v.m. mijn weber vanwege het gebruiksgemak.
Of het de aankoop waard is, dat is ieder z'n keuze.
Een kamado is voor sommigen wel een statussymbool. Dat zie je genoeg in bepaalde groepen, foto's posten met in de achtergrond het zwembad en de luxewagen geparkeerd, strategisch gefotografeerd dat je eigenlijk niet meer ziet wat er op het rooster ligt maar de rest wel.Ik heb de indruk dat waar de Weber Kettle vroeger (vroeger) de patser-bbq was tegenover een zo'n klassieke zonder deksel BBQ/grill. Het nu een verschoven is naar een kamado.
Uiteraard is dat ieder het zijne maar ik denk dat er wel heel veel mensen zijn die de veelzijdigheid van de Kettle serieus onderschatten.
Als jij u bij die sommigen wil rekenen.Allez, dan heb ik dus ook een statussymbool, 1 uit den Aldi dan nog.
Dat ik dat nog mag meemaken.
Misschien een domme vraag, maar kun je ook water koken om aardappelen/puree mee te maken op een kamado?
Mijn indruk is vaak dat mensen die zelden BBQ'en het idee hebben dat ze telkens achteraf dat rooster terug helemaal blinkend moeten krijgen etc.Reken wel dat het kuiswerk bij een kamado even groot is al bij een gewone barbecue. Maar als uw keukenprinses zich daar wil op uitleven zal dat voor u waarschijnlijk geen probleem zijn.
en ik vind het bij mijn kamado toch nog net iets makkelijker dan de kettle: ash basket ipv alles uitvegen/stofzuigen, niet telkens kolen bijvullen, ...Mijn indruk is vaak dat mensen die zelden BBQ'en het idee hebben dat ze telkens achteraf dat rooster terug helemaal blinkend moeten krijgen etc.