Kamado or Kamadon't

Goh, ik gebruik een Lidl variant nog altijd naast mijn grote kamado. Als je een klein gezin bent en meer interesse hebt in hot&fast is dat geen slecht ding. Low&slow is zo goed als onmogelijk door de afmetingen.
Goch zelfs hot and fast lukt toch ook maar met 1 stuk vlees. Je hebt een roosterdiameter van 26cm en dan moet je nog de zijkanten die op de firebox liggen niet meerekenen. Met moeite kan je er 3 burgers opleggen.

The Bastard donderdag mogen ontvangen. Door de regen zal een test nog moeten wachten, maar heb hem wel al 2x zachtjes opgewarmd zoals aanbevolen.

Iemand tips voor een goede rub voor varken en kip bijvoorbeeld? Die van Angus & Oink (Honey Chilli) ziet er wel eentje uit wat ik wil proberen, maar ze is echt veel keuze. De Jack and Coke lijkt me ook wel iets, maar is misschien niet de moeite?

The Bastard donderdag mogen ontvangen. Door de regen zal een test nog moeten wachten, maar heb hem wel al 2x zachtjes opgewarmd zoals aanbevolen.

Iemand tips voor een goede rub voor varken en kip bijvoorbeeld? Die van Angus & Oink (Honey Chili) ziet er wel eentje uit wat ik wil proberen, maar ze is echt veel keuze. De Jack and Coke lijkt me ook wel iets, maar is misschien niet de moeite?
Mssh deze vraag voor het BBQ topic houden. Maar persoonlijk, captains luck. Erg goeie allround rub

Online.en bij mijn plaatselijke dealer hier in West-Vlaanderen heb ik ongeveer 2 gelijke voorstellen voor een bastard urban large.
Deze:

Ik moet niet a la minute een kamado hebben maar toch wel zeker tegen volgend jaar. Zijn de acties met black friday meestal nog interessanter dan dit? Kijkend naar voorgaande jaren? Anders wacht ik nog enkele maanden.

Online.en bij mijn plaatselijke dealer hier in West-Vlaanderen heb ik ongeveer 2 gelijke voorstellen voor een bastard urban large.
Deze:

Ik moet niet a la minute een kamado hebben maar toch wel zeker tegen volgend jaar. Zijn de acties met black friday meestal nog interessanter dan dit? Kijkend naar voorgaande jaren? Anders wacht ik nog enkele maanden.
In de Intratuin (Nederland) is hij al 2 keer met 20% korting weggegaan. Nu zie ik dat morgen op https://www.intratuin.be/kortingsdag er morgen ook korting is. Misschien morgen eens checken of dat ook voor The Bastard geldt?

Met Black Friday zijn er jaarlijks inderdaad mooie kortingen maar substantieel veel meer dan bovenstaande is dat voor zover ik me herinner toch niet.
Als je het dan voor diezelfde prijs bij jouw lokale BBQ speciaalzaak kan kopen zou ik daar eigenlijk niet aan twijfelen, dat heeft voor mij toch altijd voorrang op een grote keten/(buitenlandse) webshop.
Je helpt een kleine zelfstandige die dat waarschijnlijk met een passie doet, en je bent bij problemen vaak veel sneller en persoonlijker geholpen.

Met Black Friday zijn er jaarlijks inderdaad mooie kortingen maar substantieel veel meer dan bovenstaande is dat voor zover ik me herinner toch niet.
Als je het dan voor diezelfde prijs bij jouw lokale BBQ speciaalzaak kan kopen zou ik daar eigenlijk niet aan twijfelen, dat heeft voor mij toch altijd voorrang op een grote keten/(buitenlandse) webshop.
Je helpt een kleine zelfstandige die dat waarschijnlijk met een passie doet, en je bent bij problemen vaak veel sneller en persoonlijker geholpen.
Zou de kaklente en zomer er ook niet voor hebben gezorgd dat er veel winkels met een gigantische stock zitten waardoor kortingen realistisch worden?

Deze:

Nu moet ik wel zeggen. Stel dat je hem bij Intratuin €100 goedkoper krijgt, is het misschien nog steeds interessanter om hem bij bbqexperiencecenter te bestellen met het startpakket. Daar zitten wel wat dingen bij die je misschien sowieso erbij wilt nemen en dan duurder gaat uitkomen, maar dat moet je maar bekijken.

Ik zou niet twijfelen en hem bij BBQ Experience center bestellen. Kan je altijd terecht voor alles, en ik denk idd ook niet dat je hem veel goedkoper krijgt met Black Friday.

Ik zou niet twijfelen en hem bij BBQ Experience center bestellen. Kan je altijd terecht voor alles, en ik denk idd ook niet dat je hem veel goedkoper krijgt met Black Friday.
Kan BBQ Experience alleen maar aanraden. Hebben echt top geholpen en als je ze een WhatsApp stuurt om raad te vragen, antwoorden ze vrij snel en duidelijk terug. Ook als het niet te ver is, zou ik gewoon ook eens tot daar gaan en je goed laten informeren (als je er nog niet veel van kent).

Kan BBQ Experience alleen maar aanraden. Hebben echt top geholpen en als je ze een WhatsApp stuurt om raad te vragen, antwoorden ze vrij snel en duidelijk terug. Ook als het niet te ver is, zou ik gewoon ook eens tot daar gaan en je goed laten informeren (als je er nog niet veel van kent).
Voor een west vlaming is het niet naast de deur natuurlijk

- enerzijds of de Medium groot genoeg is voor ‚normaal‘ gebruik als gezins-toestel
- anderzijds hoe lang zo’n toestel goed blijft bij goed onderhoud
Ik ben geen echte kenner, heb nu een kamado sinds een maand of 2, maar bedoel je met normaal gebruik, alleen BBQ worsten? Want dan zou ik een gewone BBQ nemen ipv Kamado. En in mijn zoektocht naar een Kamado leek een large echt wel nodig. Zowel qua grootte als qua accessoires. Achteraf gezien ben ik ook blij met een large. Hier vind je nog wat informatie. Sowieso veel te vinden op hun site en YouTube kanaal.

Met goed onderhoud (er is eigenlijk niet veel onderhoud) kan een Kamado wel levenslang meegaan. Zeker met de garantie die BGE biedt.

Terug
Bovenaan