kamersteigers

Lifen

Well-known member
Crowdfunder FE
Iemand ervaring met het kopen van een kamersteiger?
Zou het gebruiken tijdens de renovatie. Plafondhoogtes tot 3,40 meter.

Welke merken zijn OK? Waar moet ik op letten?

Ik heb voor mijn bouw Alumex eco line gekocht. Die bestaat uit 3 modules (A, B, C)

Voor uw plafondhoogte is A+B voldoende. Ik heb ook een stuk plafond van 3.5m (3.7 in de ruwbouwfase).

Voor plafond en wanden van onze inkomhal (vide) te kunnen bereiken had ik ook module C nodig.

It does the job, cava van prijs, opvouwbaar om redelijk compact op te bergen.
Wel ietsje wiebeliger dan de stellingen op het werk :). Maar ik vermoed dat ge dat wel bij alle budgetstellingen zult hebben. Ik kon er prima op werken.

Ik heb een Euroscaffold EVO gekocht, dat model gaat maar tot 3 meter werkhoogte, maar ook heel tevreden van. Eigenlijk super stabiel. Heeft ook veel dienst gedaan als mobiele werktafel op de werf. Binnenkort nog schuren en verven en denk dat het daar ook nog voor van pas zal komen.

Bedankt voor de tips. Ben aan't zien naar zo'n Euroscaffold, maar dan wel een hogere. Is er een specifieke webshop waar je die hebt gekocht, @Baffel ?

En welke maat is aan te raden? 75 breed of beter breder?
Momenteel zie ik drie grote werken waarvoor ik deze nodig heb:

1) plak afdoen en plafonds uitbreken
2) buitenmuur metselen
3) schilderen

Ik heb de 75x190cm. Ik vind dat groot genoeg om op te werken en toch nog mobiel genoeg om door een deur te rijden, maar enkel ervaring binnenshuis.

Terug
Bovenaan