Karinthië

2 jaar geleden op appartment geweest op een boerderij op 300m van de presseger see met ons gezin(2 volw, kind van 5 en 8) in Juli.
Mooie streek en rustiger of Tirol en Salzburg.
Wij hadden ook de hele week goed weer buiten paar onweersbuien.
Als je in Hermagor verblijft krijg je ook gastcard waarmee je op de liften mag in Nassfeld en gratis aan het strand aan het meer mag en nog veel andere voordelen.

Wij zijn in augustus in dezelfde streek als Kloize geweest. Wij verbleven in Alm Resort Nassfeld. We hadden daar een huisje (of duplex appartement zo je wil). Nog heel nieuw, ruim en zeer proper. Op het terrein ligt ook een hotel. Wij hadden een vol pension formule: 's morgens uitgebreid ontbijt en 's avonds uitgebreid buffet, in het restaurant van het hotel. 's Middags broodjes en soep en tussen 15u00 en 16u00 een vieruurtje. Van die laatste 2 dingen hebben we niet veel gebruik gemaakt, omdat we overdag weg waren.

Het is een mooie streek en in de winter moet dat ook een heel fijn skigebied zijn lijkt me. Ik weet niet of je kinderen hebt, maar daarvoor is het echt wel ideaal. Bergwandelingen die goed te doen zijn, maar als je wil ook behoorlijk pittig worden (de Garnitzenklamm is een absolute aanrader, prachtig met wat leuk klauter en klimwerk). Je kan vanuit Nassfeld ook makkelijk Italie binnen wandelen door de bergen.

De Presseger See is inderdaad ook leuk als je een dag bij het water wil doorbrengen. Niet zo een heel groot meer, maar veel te doen. Maar ook de Milstatter See, Wörthersee en Osslacher See liggen op iets meer dan een uur rijden. Dat zijn veel grotere meren. Bepaalde kanten daarvan zijn wel volgebouwd met campings waardoor je niet tot bij het water geraakt als niet campinggast. Dan zoek je op voorhand best even de openbare of rustige plaatsen op.

Wij hebben er een super vakantie gehad. Maar toch goed om te weten is dat er niet echt een leuke stad dichtbij ligt (bij mijn weten). Wij zijn bv. in Villach geweest, maar dat stelde niet veel voor. Het Italiaanse Triëst ligt op ongeveer 2 uur rijden, wat wel dik de moeite is, maar wij niet gedaan hebben nu. Ook een aantal van de bekende Karintische trekpleisters (zoals de Grossklockner) liggen op een behoorlijk tijdje rijden vanuit Nassfeld.
Maar is je focus wandelen, fietsen, mountainbiken, klettersteigen... dan is Nassfeld echt wel top.

Terug
Bovenaan