Keuring met winterbanden in de zomer

Tomski

Well-known member
Crowdfunder FE
Ik heb een afspraak in augustus met onze Espace (die nog op winterbanden staat sinds de EV6 er is, er wordt met die auto nog amper 200km per maand gereden, en eerlijk gezegd: het is nog niet niet echt zomer geweest :lol: )

We gaan er wel mee wintersporten tijdens het kerstverlof dus ik ga die gewoon erop laten zitten. Kan het kwaad voor de keuring dat je in de maand augustus met Michelin pilot Alpins aan de keuringslijn verschijnt?

Vanaf volgende week ga ik iets doen aan mijn uitstelgedrag!

goh, geen probleem, let wel op de stand van je lichten. Ik bel al eens terug moeten gaan naar de keuring, omdat de afstelling van de lichten niet meer goed was met mijn winterbanden

Ik heb een afspraak in augustus met onze Espace (die nog op winterbanden staat sinds de EV6 er is, er wordt met die auto nog amper 200km per maand gereden, en eerlijk gezegd: het is nog niet niet echt zomer geweest :laugh: )

We gaan er wel mee wintersporten tijdens het kerstverlof dus ik ga die gewoon erop laten zitten. Kan het kwaad voor de keuring dat je in de maand augustus met Michelin pilot Alpins aan de keuringslijn verschijnt?

Vanaf volgende week ga ik iets doen aan mijn uitstelgedrag!

Nee is geen probleem. 2 weken geleden met de mijne ook geweest en groene kaart. Vorige week pas zomervanden er laten opleggen.

Ouders hebben jaren met winterbanden gereden , dus ook naar de keuring , nooit problemen gehad en denk niet dat ze daar zelfs naar gekeken hebben , gewoon het profiel en dezelfde maat .

(We wisten dus niet dat die erop zaten tot ze een platte band kreeg en die vervangen moesten worden en dan hebben ze dat gezegd in de banden centrale . ;) )

goh, geen probleem, let wel op de stand van je lichten. Ik bel al eens terug moeten gaan naar de keuring, omdat de afstelling van de lichten niet meer goed was met mijn winterbanden
Heeft de keuring je dat wijsgemaakt of je garagist? Dat klopt toch voor geen kanten? Of je rijdt rond met een verboden maat tijdens de winter, en dan nog, dan zou je worden afgekeurd voor de bandenmaat, niet voor je lichten.

Heeft de keuring je dat wijsgemaakt of je garagist? Dat klopt toch voor geen kanten? Of je rijdt rond met een verboden maat tijdens de winter, en dan nog, dan zou je worden afgekeurd voor de bandenmaat, niet voor je lichten.
Kweet dat ik afgekeurd werd, en dat de garagist het op de winterbanden stak...

Dat ligt gewoon meestal aan uw lichten hoor. Na verloop van tijd is het mogelijk dat uw lampen van stand veranderen door de trillingen. Uw banden dragen daar niks aan bij want tenzij je een verschil hebt in diameter tussen uw voor en achterbanden blijft de "stand" van uw wagen gelijk.

Ze zijn daar ook ze!

Rij jij nu nog op winterbanden? Dat is niet alleen gevaarlijk, maar ook slecht voor je portefeuille

Ze zijn daar ook ze!

Rij jij nu nog op winterbanden? Dat is niet alleen gevaarlijk, maar ook slecht voor je portefeuille

Onder die foto met die drie banden: 'Van links naar rechts: zomerband, winterband en vierseizoenenband. “Die laatste is een compromisband”'

Bekijken die zelf hun foto's eigenlijk?

Onder die foto met die drie banden: 'Van links naar rechts: zomerband, winterband en vierseizoenenband. “Die laatste is een compromisband”'

Bekijken die zelf hun foto's eigenlijk?
ik zou, net zoals veel journalisten, langs geen kanten weten hoe verschillende banden eruitzien. Als dat dan bij de foto staat als tekst, dan neem je dat gewoon over, hé.

ik zou, net zoals veel journalisten, langs geen kanten weten hoe verschillende banden eruitzien. Als dat dan bij de foto staat als tekst, dan neem je dat gewoon over, hé.
Als journalist zou je dat wel eens kunnen opzoeken, vier seconden werk en je inhoud klopt.

Als journalist zou je dat wel eens kunnen opzoeken, vier seconden werk en je inhoud klopt.
Als je zo'n details al moet opzoeken (en dus ook elk detail herverifieren), is dat geen 4 seconden werk, maar uren. Je moet je nu eenmaal op een aantal zaken betrouwen en dan is de beschrijving van een foto een van die dingen.

Als je zo'n details al moet opzoeken (en dus ook elk detail herverifieren), is dat geen 4 seconden werk, maar uren. Je moet je nu eenmaal op een aantal zaken betrouwen en dan is de beschrijving van een foto een van die dingen.
Als je een artikel schrijft met dramatische termen als "gevaarlijk" om met de foute band te rijden, dan lijkt het me niet meer dan logisch dat je de foto waarmee je als lezer kan kijken of jij gevaar loopt, toch even gaat verifiëren.
Het is toch die mannen hun job? Geef dat artikel dan aan een journalist die wel kennis van zaken heeft, of steek er wat tijd in om het te doen kloppen he.

Als je een artikel schrijft met dramatische termen als "gevaarlijk" om met de foute band te rijden, dan lijkt het me niet meer dan logisch dat je de foto waarmee je als lezer kan kijken of jij gevaar loopt, toch even gaat verifiëren.
Het is toch die mannen hun job? Geef dat artikel dan aan een journalist die wel kennis van zaken heeft, of steek er wat tijd in om het te doen kloppen he.
't is een HLN-artikel in de zomer, hé. Geen serieus krantenartikel.

Tja , iedereen weet toch dat drie 4X4 of picknick-ups met die al terrein banden meer verstoken op gewone weg en dat dat iets harder rammelt ….maar wel baanvast als het regent . ;)

Goh, is ne standaard blijkbaar bij veel keuringsstations, dat de techniekers daar niet goed weten hoe dat toestel voor de lichten te testen werkt, of er veel te slordig mee omgaan.

Ik kan niet meer op één hand tellen de keren dat de lichten afgekeurd waren, terug mee naar de garage om daar te horen (en te zien) dat er volstrekt niets fout is met de afstelling, teruggaan naar de keuring (zonder dat de garagist aan de lichten geweest is), en dan perfect door de keuring.

Ik kan niet meer op één hand tellen de keren dat de lichten afgekeurd waren, terug mee naar de garage om daar te horen (en te zien) dat er volstrekt niets fout is met de afstelling, teruggaan naar de keuring (zonder dat de garagist aan de lichten geweest is), en dan perfect door de keuring.
Hier ook bij de vorige keuring flink geschrokken:
- linker licht ok
- rechter licht nok, kan gebeuren, laatste controle/afstelling in de garage was bijna 10 jaar geleden; laat die man mij even achteruit rijden, terug vooruit met het stuur wat gedraaid naar rechts, en toen was het ok. Dus als die keurder niet de moeite had gedaan mijn wagen lichtjes te laten verplaatsen, had ik gewoon een rode kaart gekregen... :wtf:
(Geen winterbanden hier)

Terug
Bovenaan