Ik moet het kinepolis nageven. Toen ze in de jaren '90 in Belgie één groot complex openden (de eerste was in Mechelen dacht ik?), werden ze vierkant uitgelachen. De cinema was toen op sterven na dood. Al die kleine zaaltjes sloten (failliet of er ze hielden er mee op wegens niet meer rendabel).Heeft Kinepolis nog een toekomst?
Veel mensen die ik sprak zeiden: Dat businessmodel zal nooit werken in België en is al dood en begraven voor ze hun eerste klant verkrijgen.
Quasi iedereen van mijn kenniskring zei toen: "Binnen de 2 jaar zijn ze failliet"
Ter info: Kinepolis bestaat al sinds de jaren '60 maar ze hebben in België het businessmodel gelanceerd om kleine zalen samen te bundelen tot één groot complex.
30 jaar later bestaan ze hier nog steeds en hebben ze veel succes gehad. Dat hadden ze dus goed bezien. Oa de film ivm de titanic heeft kinepolis veel winst opgeleverd en ze hebben geprofiteerd van de ene blockbuster na de andere.
MAAR aan alles komt een einde. Heeft de cinema nog een toekomst? Op de lange termijn door oa streaming: Ik denk het eigenlijk van niet. Maar we zullen wel zien. Ze hebben ons al een keertje verrast.
Voor Gladiator 2 waren we € 20 per persoon kwijt door toeslagen voor lengte van de film, laser ultra en weetikveel wat nog allemaal, maar we hadden geen keuze om te kiezen. Tel daarbij nog eens dat je inderdaad een arm en een been kwijtbent voor wat eten/drinken en dan stopt het gewoon.