* Ik weet niet naar welke cinema jij gaat en of je actief naar kortingen zoekt, maar ik betaal 9,95 euro per ticket in de Pathé of 11,5 euro per ticket in de Kinepolis.
11,5 euro per ticket in Kinepolis? Dan heb je via een platform toch korting hé? (Die heb ik zelf ook trouwens).
Als je geen korting hebt, betaal je toch een stuk meer.
Als ik in Antwerpen gewoon al eens kijk om Marty Supreme te kijken vanavond:
- Dan betaal je 15,70 als volwassene (ah ja, want het is een +2u film, en dan betaal je tegenwoordig meer...)
- Zelfs als -18 of 60+ betaal je 14,70 (dus amper 1 euro minder)
- En maar liefst 19,70 als je een 'cosy' seat wil
Stel dat ik een blockbuster wil kijken als Avatar, dan heb ik momenteel (aangezien hij al een tijd in de cinema is) zelfs de keuze niet meer om hem in een gewone zaal te gaan zien. Je betaalt dan nu:
- Voor 'Laser Ultra' een ticket van maar liefst 20,20 euro
- Voor 3D betaal je 21,70
- Voor 4DX betaal je 23,20
- En uiteraard nog veel meer als je voor een cosy seat kiest in deze zalen
Dat is heel veel geld hé. Zeker als je als koppel gaat, laat staan met 2 of 3 kinderen.
Ik ga zélf nog altijd heel graag naar de cinema. Is altijd al een gewoonte geweest sinds ik jong was. En ik ga zeker ook af en toe graag krijgen met mijn kinderen. Maar ik begrijp héél goed dat veel mensen daar voor passen of slechts heel sporadisch gaan.
En daar dan nog een drankje en een chipje bij... Het wordt een duur uitstapje dat niet veel meerwaarde meer heeft t.o.v. Netflix/Disney+ bij je thuis op een grote, mooie OLED-tv.
Ik begrijp vooral niet dat men de tickets voor -18 zo duur houdt. Daar zou ik toch een groter prijsverschil met een volwassene verwachten.
Vroeger in UGC toch vaker een film gekeken voor 5 euro met mijn studentenkaart (ok, andere tijden, inflatie, bla bla...), maar bovenstaande prijzen zijn 3x zo duur (om nog maar te zwijgen van de snacks).