Kinepolis

Tijdens dat WK zouden ze ook gewoon zalen moeten verkopen waar ze de match uitzenden. Bier- en snackkraam vanvoor (maakt immers niet uit bij een match dat er vanvoor wat animo is, en een stewardje of twee die biersmijters instant buitengooien.

5 euro de man inkom en ge maakt alles goed met de dranken en snacks achteraf. Het zijn atypische uren voor de matchen dus wel geen idee of het handig is om een gigazaal te openen daarvoor. Kan me wel inbeelden dat je daar een leuke ervaring van kan maken. De ochtendcrew kan eran de zaal netjes schoonmaken voor de voorstellingen.
Ja, want dat gaat echt heel goedkoop zijn.
Soms heb ik het idee dat mensen niet goed beseffen hoeveel het kost om een WK uit te zenden.

Tijdens dat WK zouden ze ook gewoon zalen moeten verkopen waar ze de match uitzenden. Bier- en snackkraam vanvoor (maakt immers niet uit bij een match dat er vanvoor wat animo is, en een stewardje of twee die biersmijters instant buitengooien.

5 euro de man inkom en ge maakt alles goed met de dranken en snacks achteraf. Het zijn atypische uren voor de matchen dus wel geen idee of het handig is om een gigazaal te openen daarvoor. Kan me wel inbeelden dat je daar een leuke ervaring van kan maken. De ochtendcrew kan eran de zaal netjes schoonmaken voor de voorstellingen.

Los van de eventuele kosten is het doorgaans niet verstandig om relatief dure en kwetsbare infrastructuur ter beschikking te stellen van voetbalsupporters, ik ga niet veralgemenen maar feit is wel dat het risico in een bioscoop gevuld met een gemiddelde bevolking beduidend lager is dan eentje die gevuld is met voetbalsupporters.

Er is een reden waarom delen van voetbaltribunes oftewel goedkoop oftewel bulletproof zijn gemaakt.

Ja, want dat gaat echt heel goedkoop zijn.
Soms heb ik het idee dat mensen niet goed beseffen hoeveel het kost om een WK uit te zenden.
Soms heb ik het idee dat mensen niet goed beseffen dat bijdehands doen zijn niet altijd nodig is.

Kinepolis heeft dit al verschillende keren gedaan, maar zonder al te beste marketing en omkadering. Vorig WK was het een njet geloof ik. Quasi alle tornooien daarvoor nog wel geloof ik. Tenzij de rechten twee keer zo duur zijn geworden zal het allemaal wel meevallen. Normaal is het een % op je capaciteit.

Los van de eventuele kosten is het doorgaans niet verstandig om relatief dure en kwetsbare infrastructuur ter beschikking te stellen van voetbalsupporters, ik ga niet veralgemenen maar feit is wel dat het risico in een bioscoop gevuld met een gemiddelde bevolking beduidend lager is dan eentje die gevuld is met voetbalsupporters.

Er is een reden waarom delen van voetbaltribunes oftewel goedkoop oftewel bulletproof zijn gemaakt.
De gekste sups gaan niet naar een cinemazaal.

Soms heb ik het idee dat mensen niet goed beseffen dat bijdehands doen zijn niet altijd nodig is.

Kinepolis heeft dit al verschillende keren gedaan, maar zonder al te beste marketing en omkadering. Vorig WK was het een njet geloof ik. Quasi alle tornooien daarvoor nog wel geloof ik. Tenzij de rechten twee keer zo duur zijn geworden zal het allemaal wel meevallen. Normaal is het een % op je capaciteit.

De gekste sups gaan niet naar een cinemazaal.
Daar wil ik bewijs van zien. Ik vind enkel een artikel terug in DM uit 2006 waarin Kinepolis in Frankrijk experimenteerde met de matchen van de Fransen. Voorts vind ik er niets van terug en ik kan me ook geen enkel groot tornooi voor de geest halen waar Kinepolis matchen zou hebben uitgezonden.
Maar ik geloof dat deze discussie in dit topic volledig naast de kwestie is.

*edit* hier eentje, uit 2016. Dat lijkt me ook de enige keer geweest te zijn. Toen de Rode Duivels red hot waren:

Daar wil ik bewijs van zien. Ik vind enkel een artikel terug in DM uit 2006 waarin Kinepolis in Frankrijk experimenteerde met de matchen van de Fransen. Voorts vind ik er niets van terug en ik kan me ook geen enkel groot tornooi voor de geest halen waar Kinepolis matchen zou hebben uitgezonden.
Maar ik geloof dat deze discussie in dit topic volledig naast de kwestie is.

*edit* hier eentje, uit 2016. Dat lijkt me ook de enige keer geweest te zijn. Toen de Rode Duivels red hot waren:

Zelfs gewone potten blijkbaar :

Alle kom, de simpelste Google searches. Ik denk dat ik zelfs in 2014 al kon gaan kijken maar ik ben toen naar het Sportpaleis gegaan.

Alle kom, de simpelste Google searches. Ik denk dat ik zelfs in 2014 al kon gaan kijken maar ik ben toen naar het Sportpaleis gegaan.

Dat zal wel gedaan zijn na de farcen van DAZN.

Voetbal in een Kinepolis zaal, dat lijkt me nu the worst of both worlds te zijn. Als ik voetbal wil kijken op tv, wil ik ofwel stilletjes thuis zitten in mijn zetel ofwel ergens rond een tv met vrienden op cafe en veel geluid maken. Stilletjes met 500 man naar een groot scherm kijken zonder bier en chicken wings, boring.

Het is niet dat voetbal 90 minuten interessant is om stilletjes er naar te kijken...

Stating the obvious, waarom zou je meer dan 1 euro betalen daarvoor als je in elk random cafe om de hoek de matchen voor niks kunt zien.

Ja klopt, EK 2016 wat ik reeds aanhaalde en dan, door COVID, EK2021. Om de cijfers van een desastreuse periode voor bioscopen ietwat te kunnen opsmukken.
Geen enkel WK en ook niet zowat alle matchen of alle tornooien, zoals je zelf beweerde in je originele post.
Maw, een groots fiasco, want het heeft, op die 2 EK's na, geen navolging gekregen.

Ja klopt, EK 2016 wat ik reeds aanhaalde en dan, door COVID, EK2021. Om de cijfers van een desastreuse periode voor bioscopen ietwat te kunnen opsmukken.
Geen enkel WK en ook niet zowat alle matchen of alle tornooien, zoals je zelf beweerde in je originele post.
Maw, een groots fiasco, want het heeft, op die 2 EK's na, geen navolging gekregen.
Zoals ik zei : erbarmelijke marketing telkens.

Of het commercieel succesvol was toen is een andere kwestie dan of het toen goed is aangepakt geweest. Want de rode draad doorheen mijn post was : Kinepolis pakt alles slecht aan.

Nu kan je memmen over zaken wat je niet gelooft, bewijs eisen van élk tornooi dat ze daar ooit al hebben uitgezonden, elke keer je bewijs krijgt of ik zet je terug op het spoor van de discussie worden de goalposts verschoven dus veel nut heeft het niet. :')

Reminder :

- Ik zeg: Ze zouden het WK moeten vertonene met goede omkadering:
- Jij zegt : Onmogelijk, sommige mensen snappen niet hoe duur het is :mad:
- Ik zeg : Het is al verschillende keren gebeurd in Kinepolis, maar telkens slechte aanpak voor zo ver ik kon zien (aantoonbaar welm inder dan ik verwacht had, of toch zeker niet nationaal)
- Jij zegt : Ik wil bewijs :mad:
- Ik : Geef bewijs van verschillende keren
- Jij zegt : Ja maar

Ja maar niks, zeik over of het een goed idee is of niet. De essentie is al lang vervlogen als een scheet in de wind.

Laatst bewerkt:
Mijn vrouw is vorig jaar nog eens naar een horrorfilm gaan kijken in de Kinepolis van Gent. Na de film zijn ze hun geld gaan terugvragen (en gekregen) omdat er in de zaal wat irritante tieners zaten (als in: roepen, rondlopen, met eten smijten etc) en er geen actie kwam van de Kinepolis medewerkers nadat dit door mijn vrouw en compagnie gemeld werd.

Hoe snel denk je dat die nog eens naar de Kinepolis teruggaan?

Zoals ik zei : erbarmelijke marketing telkens.

Of het commercieel succesvol was toen is een andere kwestie dan of het toen goed is aangepakt geweest. Want de rode draad doorheen mijn post was : Kinepolis pakt alles slecht aan.

Nu kan je memmen over zaken wat je niet gelooft, bewijs eisen van élk tornooi dat ze daar ooit al hebben uitgezonden, elke keer je bewijs krijgt of ik zet je terug op het spoor van de discussie worden de goalposts verschoven dus veel nut heeft het niet. :')

Reminder :

- Ik zeg: Ze zouden het WK moeten vertonene met goede omkadering:
- Jij zegt : Onmogelijk, sommige mensen snappen niet hoe duur het is :mad:
- Ik zeg : Het is al verschillende keren gebeurd in Kinepolis, maar telkens slechte aanpak voor zo ver ik kon zien (aantoonbaar welm inder dan ik verwacht had, of toch zeker niet nationaal)
- Jij zegt : Ik wil bewijs :mad:
- Ik : Geef bewijs van verschillende keren
- Jij zegt : Ja maar

Ja maar niks, zeik over of het een goed idee is of niet. De essentie is al lang vervlogen als een scheet in de wind.
Da's dus uw fout. Ge zet een EK (of zelfs een wedstrijd uit de JPL?) gelijk aan het WK.
Waarom denkt ge dat Kinepolis in 2014 (Rode Duivels in Brazilië hype), noch in 2018 (Laatste kans om het WK te winnen met de complete gouden generatie!) of in 2022 (een WK in de WINTER, ideaal om samen gezellig naar de voetbal te kijken in een cinemazaal!!) het WK (= FIFA) heeft uitgezonden?

En dan komt ge af met EK's (UEFA, andere stakeholders, uitzendrechten, kostprijs etc...) of zelfs godbetert een JPL-match?
Over goal posts verplaatsen gesproken...

Da's dus uw fout. Ge zet een EK (of zelfs een wedstrijd uit de JPL?) gelijk aan het WK.
Waarom denkt ge dat Kinepolis in 2014 (Rode Duivels in Brazilië hype), noch in 2018 (Laatste kans om het WK te winnen met de complete gouden generatie!) of in 2022 (een WK in de WINTER, ideaal om samen gezellig naar de voetbal te kijken in een cinemazaal!!) het WK (= FIFA) heeft uitgezonden?

En dan komt ge af met EK's (UEFA, andere stakeholders, uitzendrechten, kostprijs etc...) of zelfs godbetert een JPL-match?
Over goal posts verplaatsen gesproken...
Ok je hebt gelijk, ik stelde EK's en WK's gelijk, want wat kan het reusachtige prijsverschil zijn? Leg mij het dan uit? Je weet het duidelijk keigoed.

Basis blijft : Kinepolis heeft alternatieve mogelijkheden, maar werkt ze nooit uit en market ze slecht etc.

Vanuit professioneel oogpunt ben ik redelijk goed op de hoogte van de kostprijs van het uitzenden van sportwedstrijden, ja.
Een WK overtreft alles qua prijs, in veelvoud.

Maar los daarvan: ik begrijp dat je oplossingen of verklaringen zoekt voor het falen van bepaalde zaken waar Kinepolis zich aan bezondigt, maar van achter je laptop is het allemaal toch veel simpeler dan dat het in werkelijkheid is. Die simplismen waarmee hier soms gegoocheld wordt... "Zend gewoon wat WK matchen uit, vraag goed door voor de snacks en de drank en zie het geld binnenstromen."
Denk je nu echt dat er niemand bij Kinepolis dit geniaal ballonnetje ooit al bedacht heeft? Ze hebben het zelfs op kleine schaal getest met 2 EK's en hebben er duidelijk nooit meer gevolg aan gegeven.

Dat stoort me vooral. Vandaar die originele uithaal met de vraag of je wel weet hoeveel het kost om uitzendrechten binnen te halen.

Vanuit professioneel oogpunt ben ik redelijk goed op de hoogte van de kostprijs van het uitzenden van sportwedstrijden, ja.
Een WK overtreft alles qua prijs, in veelvoud.

Maar los daarvan: ik begrijp dat je oplossingen of verklaringen zoekt voor het falen van bepaalde zaken waar Kinepolis zich aan bezondigt, maar van achter je laptop is het allemaal toch veel simpeler dan dat het in werkelijkheid is. Die simplismen waarmee hier soms gegoocheld wordt... "Zend gewoon wat WK matchen uit, vraag goed door voor de snacks en de drank en zie het geld binnenstromen."
Denk je nu echt dat er niemand bij Kinepolis dit geniaal ballonnetje ooit al bedacht heeft? Ze hebben het zelfs op kleine schaal getest met 2 EK's en hebben er duidelijk nooit meer gevolg aan gegeven.

Dat stoort me vooral. Vandaar die originele uithaal met de vraag of je wel weet hoeveel het kost om uitzendrechten binnen te halen.
Het zou me niets verbazen nee. En er is een grote gap tussen het basisidee en de uitwerking daarvan. Soms beperking door regelgeving etc, soms een zwaar gebrek aan feeling. En Kinepolis heeft een gigantisch gebrek aan vernuft. Dus daar wordt automatisch het vermoeden naar gericht. Nu, voornamelijk omdat ze een cash cow hadden voordien hoor. Maar het beleid van de afgelopen jaren heeft de formule inmiddels veranderd.

Ik weet niet hoeveel jaar zij deze koers nog kunnen bevaren alvorens de cijfers écht onder druk komen te staan. Die van 2025 heb ik nog niet bekeken maar ik weet dat het vorig jaar al een pak minder was qua zuivere omzet, los van winstgevendheid.

Als jij zegt dat een WK een x2/3/4 kost om uit te zenden, fine. Maar dan gaat het nog steeds over je aanbod juist managen, je abo formule goed af te stemmen, je events goed te promoten. Want ze maken wel degelijk goede promo's én doen alternatieve zaken, maar ze promoten het zelden buiten de zalen tbh.

Het is zelfs nog erger voor Kinepolis, na wat verder onderzoek:

JQLusSF.png

Het is gewoon niet mogelijk. :scream:

* Ik weet niet naar welke cinema jij gaat en of je actief naar kortingen zoekt, maar ik betaal 9,95 euro per ticket in de Pathé of 11,5 euro per ticket in de Kinepolis.

11,5 euro per ticket in Kinepolis? Dan heb je via een platform toch korting hé? (Die heb ik zelf ook trouwens).

Als je geen korting hebt, betaal je toch een stuk meer.

Als ik in Antwerpen gewoon al eens kijk om Marty Supreme te kijken vanavond:
- Dan betaal je 15,70 als volwassene (ah ja, want het is een +2u film, en dan betaal je tegenwoordig meer...)
- Zelfs als -18 of 60+ betaal je 14,70 (dus amper 1 euro minder)
- En maar liefst 19,70 als je een 'cosy' seat wil

Stel dat ik een blockbuster wil kijken als Avatar, dan heb ik momenteel (aangezien hij al een tijd in de cinema is) zelfs de keuze niet meer om hem in een gewone zaal te gaan zien. Je betaalt dan nu:
- Voor 'Laser Ultra' een ticket van maar liefst 20,20 euro
- Voor 3D betaal je 21,70
- Voor 4DX betaal je 23,20
- En uiteraard nog veel meer als je voor een cosy seat kiest in deze zalen

Dat is heel veel geld hé. Zeker als je als koppel gaat, laat staan met 2 of 3 kinderen.

Ik ga zélf nog altijd heel graag naar de cinema. Is altijd al een gewoonte geweest sinds ik jong was. En ik ga zeker ook af en toe graag krijgen met mijn kinderen. Maar ik begrijp héél goed dat veel mensen daar voor passen of slechts heel sporadisch gaan.

En daar dan nog een drankje en een chipje bij... Het wordt een duur uitstapje dat niet veel meerwaarde meer heeft t.o.v. Netflix/Disney+ bij je thuis op een grote, mooie OLED-tv.

Ik begrijp vooral niet dat men de tickets voor -18 zo duur houdt. Daar zou ik toch een groter prijsverschil met een volwassene verwachten.

Vroeger in UGC toch vaker een film gekeken voor 5 euro met mijn studentenkaart (ok, andere tijden, inflatie, bla bla...), maar bovenstaande prijzen zijn 3x zo duur (om nog maar te zwijgen van de snacks).

11,5 euro per ticket in Kinepolis? Dan heb je via een platform toch korting hé? (Die heb ik zelf ook trouwens).

Als je geen korting hebt, betaal je toch een stuk meer.
Ja, correct. Ik reken met korting, omdat ik denk dat quasi iedereen via één of andere manier wel korting heeft via werkgever of een werkgever van een familielid of ...

Ja, correct. Ik reken met korting, omdat ik denk dat quasi iedereen via één of andere manier wel korting heeft via werkgever of een werkgever van een familielid of ...
Ik ken zelf ook veel andere mensen die korting gebruiken inderdaad, maar er zullen toch ook genoeg mensen zijn die er géén hebben. Eigenlijk is het ook wel een beetje een scheeftrekking.

Zelf als student destijds ook vaak genoeg de cinema spontaan binnengestapt.

Dus ik, als volwassene voltijdse werknemer, heb via mijn werk korting, zodat ik ongeveer 11,5 betaal voor mijn ticket.
Een 16-jarige die spontaan besluit om de cinema binnen te vallen met zijn maten, die betaalt voor datzelfde ticket dan 14,70. (allé, in ieder geval méér) Dat is dan toch wat jammer...

Ik ken zelf ook veel andere mensen die korting gebruiken inderdaad, maar er zullen toch ook genoeg mensen zijn die er géén hebben. Eigenlijk is het ook wel een beetje een scheeftrekking.

Zelf als student destijds ook vaak genoeg de cinema spontaan binnengestapt.

Dus ik, als volwassene voltijdse werknemer, heb via mijn werk korting, zodat ik ongeveer 11,5 betaal voor mijn ticket.
Een 16-jarige die spontaan besluit om de cinema binnen te vallen met zijn maten, die betaalt voor datzelfde ticket dan 14,70. (allé, in ieder geval méér) Dat is dan toch wat jammer...
Zeer zeker. Indertijd was het verschil met of zonder Kinepolis Student Card veel groter, denk ik.
Maar misschien zoekt Kinepolis ook niet actief naar die leeftijdsgroep, aangezien die niet genoeg consumeren wegens te duur. Of vaker drank of eten meesmokkelen. Of verhoudingsgewijs meer kabaal maken dan andere bezoekers.

Ik denk dat het probleem enerzijds bij de hoge prijszetting van de Kinepolis ligt, waar dan geregeld nog ongewenste extra's (Laser ultra, langspeelfilm) bovenop komen. Dat werkt goed zolang je goed product met een premium ervaring kan bieden. Probleem is dat het op een IMAX na nu ook niet meer zo ontzettend premium is tegenover een mooie (en tegenwoordig best betaalbare) setup thuis. Daar bovenop komt nog hun véél te dure drank en eten en dat streaming gewoon veel eenvoudiger is (geen ticket kopen, geen verplaatsing, geen parking, pauseren wanneer je wil, ...).

Anderzijds werkt die grote Hollywood filmindustrie zelf toch ook totaal niet mee. Ik sta er nog van verbaasd dat ik Nuremberg en Marty supreme al gezien had in 4k HDR nog voor die met hun trailer in het journaal waren aangekondigd en dus in de cinema uitkwamen. :unsure:
Ja goed, dat zijn the high seas. Maar dat is dus vooral een filmindustrie die om een of andere reden nog steeds vaak blijft vasthoudt aan een graduele release per regio in plaats van een globale release, en daarnaast ook gewoon heel snel naar streaming overgaat.

Ik heb daarnaast ook de indruk dat de tijd van grote kaskrakers op het grote scherm ook gewoon uitzonderingen zijn geworden. Of misschien word ik als bijna veertiger gewoon oud en heb ik het allemaal al eens eerder gezien. :baard:

Hoe dan ook, ik zie de toekomst voor cinema à la kinepolis niet bepaald rooskleurig in.

Terug
Bovenaan