Kingdom Come: Deliverance II

Dat zal al direct een zware kandidaat voor GOTY worden. Vooral diegene op PC zullen ook op grafisch vlak verwend worden..
Denk dat KCD teveel scherpe randjes heeft daarvoor en de trends in de industrie negeert. Voor mij juist de reden dat ik het zo'n geniaal spel vind maar denk dat het wel te controversieel zal zijn om GOTY te worden.

Ik zou deze echt willen leuk vinden maar ik vond den 1 veel teveel simulatie en traag gedoe, ik vrees dat ik er het geduld niet voor heb.

Toch wel heel vroeg in het jaar om al GOTY nominaties uit de delen, zonder het spel te spelen zelfs. :unsure:
Ben terug door de eerste aan het spelen in afwachting van deze, kan hem nog meer apprecieren na zoveel jaren eigenlijk.

Ik zou deze echt willen leuk vinden maar ik vond den 1 veel teveel simulatie en traag gedoe, ik vrees dat ik er het geduld niet voor heb.
Als je op PC speelt kan je eventueel wat mods installeren om het spel wat toegankelijker te maken, maar ik raad je aan om je gewoon in te leven in je rol als peasant. :unsure: Eens je wat levelt en perks unlocked worden veel dingen wel makkelijker.

Tgaat nog altijd wat slowgaming zijn, maar Henry moet niet meer van mega peasant naar nobele man gaan. Uiteraard gaat er een kleine reset gebeuren zodat de skills weer moeten geleveld worden (tis een RPG voor iets) maar je gaat al snel genoeg skills hebben om niet elke keer kapot gemaakt te worden of alles te moeten ontwijken. Dingen zoals blijven eten, je af en toe wassen blijven uiteraard.

De eerste wat gespeeld toen op ps4, maar die 30 fps kon ik niet verdragen, geen idee of het nu beter is op ps5

Het eerste (nieuwe) spel dat echt een stuk beter is op de pro.

Moet je de eerste gespeeld hebben om het verhaal te snappen?
Nee, is niet nodig. Ze hebben er voor gezorgd dat je op zich snel mee bent met het verhaal ook al heb je deel 1 niet gespeeld. Tis wel handig als je iets dieper wil ingaan op de lore maar tis niet per se van doen.

Dit spel gaat voor mij echt de beste RPG ooit worden. Ik ben echt mega fan geworden van dit soort (realistische) RPG's, want heb het wat gehad met al dat fantasy gedoe ook en ik hou wel van historische stuff.

Ah, dat is wel goed. Ik ben ook geïnteresseerd in het tweede spel omdat ik het eerste deel niet gespeeld heb. Dus als je dan gewoon mee bent met het verhaal en het eerste niet moet gespeeld hebben is wel fijn. Het ziet er echt fenomenaal uit.

Hier ondertussen bezig met een Replay van het eerste deel. Het is een extreem traag spel, maar zo goed uitgewerkt! Ik kijk echt uit naar deel 2

De langste week uit mijn leven gaat dit worden ! Amai. Aftellen tot volgende week dinsdag en nog geen klein beetje.

JESUS CHRIST BE PRAISED !

De langste week uit mijn leven gaat dit worden ! Amai. Aftellen tot volgende week dinsdag en nog geen klein beetje.

JESUS CHRIST BE PRAISED !
Hier ook massively hyped, voor mij de eerste echte topper van deze console generatie (fuck de duizendste remake). Microsoft, Ubisoft kunnen beter is wat notities pakken wat het gepeupel wilt hebben qua games.

Ik ben na de eerste vruchteloze poging nog eens aan KCD 1 begonnen na 4 jaar.

Ik snap nog steeds geen hol van hoe de combat werkt.

Ale, man, haha. Tis nochtans eigenlijk echt nie moeilijk, maar ge moet et wel snappen. Ik zou aanraden om dan gewoon veel te trainen bij Capt. Bernard. Die zit net buiten Rattay (richting Neuhof). Ik heb vorig jaar nog eens een playthrough gedaan op pc en voor de lol eens veel getraind met hem. Mijne Henry was al bijna overpowered en ik was nog maar pas begonnen met de main quest line :ROFLMAO:

P.S.: de combat in KCD2 is wel iets toegankelijker en dus beetje eenvoudiger gemaakt dus daar zou het minder een probleem moeten zijn.

Niet gewoon snel klikken maar je klik inhouden en dan bewegen met de muisrichting om de richting van je hit te bepalen ;)

Visueel te zien met de richting van de rode punt op je crosshair.
En zolang je de knop inhoud kan je nog van richting veranderen. (schijnbeweging).
Lostlaten om dan te slaan.

Weak en heavy attacks, weak is is enkel naar upper body (gezicht), heavy alle lichaamsonderdelen.

De rest is gewoon worden.

(Onlangs ook nog terug opnieuw gespeeld, maar met een aantal mods en zo goed als enkel de story).

Mijn ervaring is ook dat een blunt wapen wel beter is dan bv een steekwapen. Want blunt wapens hebben echt wel veel physical damage en komen harder aan bij vijanden mét armor. Nadeel is wel dat die armor dan wel wat beschadigd is als de vijand neer gaat maar op zich is dat niet zo'n groot probleem. Steekwapens zijn dan goed bij vijanden zonder armor. Het heeft lang geduurd voor ik het door had maar eigenlijk is een mace bv een goed allround wapen.

Btw: IS DA HIER BIJNA 4 FEBRUARI ?! 😠

Mijn ervaring is ook dat een blunt wapen wel beter is dan bv een steekwapen. Want blunt wapens hebben echt wel veel physical damage en komen harder aan bij vijanden mét armor. Nadeel is wel dat die armor dan wel wat beschadigd is als de vijand neer gaat maar op zich is dat niet zo'n groot probleem. Steekwapens zijn dan goed bij vijanden zonder armor. Het heeft lang geduurd voor ik het door had maar eigenlijk is een mace bv een goed allround wapen.

Btw: IS DA HIER BIJNA 4 FEBRUARI ?! 😠
Nog 6 keer slapen :oi22:

Heb hem ook pre ordered en moet nog snel eerst Alan Wake 2 uitspelen. Is er geen pre load voor release date ?

Terug
Bovenaan