Kingdom Come: Deliverance II

Ik dacht zelf RDR2 als referentie te noemen want ondanks dat het een briljant spel is, de traagheid van alles vond ik wel storend. Bv. dat real time looten, lade per lade openen, pokketraag ... was voor mij teveel immersie en te weinig fun. Je kon dat spel niet voor een uurtje aanzetten want je kreeg niets gedaan op die tijd. De balans qua realisme en fun gameplay was daar voor mij al teveel doorgeslagen dus ik ben benieuwd bij deze.
Awel, maar dat zit wel beter bij KCD imo, RDR2 speelt imo véél trager.

Ik doe niet liever dan alles opendoen en looten. (en craften en exploren).
Ik verlies me eerder in die zaken dan de story van een spel te spelen. :biglaugh:

Ik ben nu aan de FF rebirth bezig die net uit is op pc.
25 uren gespeeld en nog maar net in chapter 3, omwille van dezelfde reden.

Mijn vriendin is enorme fan van deel 1 van dit spel.

Ik zou haar graag verrassen met dit spel te kopen voor haar.
Ze speelt enkel graag met een controller.

Wat doe ik best?
  • (2dehands) PS5 kopen met dat spel erbij, digital edition voldoende?
  • Kopen voor een gaming pc ik nog heb staan (gtx 3080 gpu) en daar PS3 controller op aansluiten?
:edit: hihi typo

Laatst bewerkt:
Mijn vriendin is enorme fan van deel 1 van dit spel.

Ik zou haar graag verassen met dit spel te kopen voor haar.
Ze speelt enkel graag met een controller.

Wat doe ik best?
  • (2dehands) PS5 kopen met dat spel erbij, digital edition voldoende?
  • Kopen voor een gaming pc ik nog heb staan (gtx 3080 gpu) en daar PS3 controller op aansluiten?
Op PC in 4k en max graphics zal je haar het snelst verassen, die kaart zal heel snel warm lopen.

Het zal dus PC worden, een PS5 kost precies €800 wtf.

Voor die prijs bouw ik wel een PC icm die 3080 die ik over heb.
Meer FPS, betere graphics en mod support.

Ziet er een interessante game uit alleen jammer dat ik tegenwoordig nog zo weinig tijd heb om te gamen.
Ga het voorlopig nog niet kopen, met een beetje geluk verschijnt deze binnenkort op game pass en probeer ik hem dan wel uit.

Het zal dus PC worden, een PS5 kost precies €800 wtf.

Voor die prijs bouw ik wel een PC icm die 3080 die ik over heb.
Meer FPS, betere graphics en mod support.

Nog weinig reden om een console te kopen tegenwoordig. In tegendeel. Steam, remote play, enorme gamedatabase, mods en community controller support zijn veel grotere troeven dan die ene exclusive per jaar die ok is. Zeker nu pc bouwen fluitje van een cent is.

Dusja, bouw u beter pc'ke.

Als je toch al een 3080 hebt liggen, zou ik ook wel voor de PC gaan. Zeker met de komst van DLSS 4 is dat nog altijd een geweldige kaart.

Nog weinig reden om een console te kopen tegenwoordig. In tegendeel. Steam, remote play, enorme gamedatabase, mods en community controller support zijn veel grotere troeven dan die ene exclusive per jaar die ok is. Zeker nu pc bouwen fluitje van een cent is.

Dusja, bouw u beter pc'ke.
Ik kan u 1 reden geven: prijskaartje. Als je al een ietwat deftige pc wilt die een tijdje meekan lig je al vlug aan €2000+. Dat is dan met 14de gen i7, 32gb, 4070ti S en een 2tb ssd.

Dan is een console een veel goedkoper alternatief, want niet iedereen wil/kan zoveel geld smijten voor een pc :).

Ik kan u 1 reden geven: prijskaartje. Als je al een ietwat deftige pc wilt die een tijdje meekan lig je al vlug aan €2000+. Dat is dan met 14de gen i7, 32gb, 4070ti S en een 2tb ssd.

Dan is een console een veel goedkoper alternatief, want niet iedereen wil/kan zoveel geld smijten voor een pc :).
Klopt niets meer van. Voor 1100 euro had ik jaar geleden pc gebouwd die een pak performanter is als een PS5 Pro. Op Youtube genoeg video's te vinden trouwens om voor geld van ps5 zelf pc te bouwen.

Vroeger was dat allemaal zo, nu niet meer. Trouwens op de pc moet je geen nutteloze maandelijkse subscription betalen voor online play, en zijn de games (paar maanden na release) meestal pak goedkoper.

Klopt niets meer van. Voor 1100 euro had ik jaar geleden pc gebouwd die een pak performanter is als een PS5 Pro. Op Youtube genoeg video's te vinden trouwens om voor geld van ps5 zelf pc te bouwen.

Vroeger was dat allemaal zo, nu niet meer. Trouwens op de pc moet je geen nutteloze maandelijkse subscription betalen voor online play, en zijn de games (paar maanden na release) meestal pak goedkoper.
1100 Euro is wel nog steeds 2-3 keer duurder als een gewone PS5. Natuurlijk zal je op die pc een betere performantie halen als die PS5, maar dat is niet voor iedere gamer nodig. Bovendien is het gebruiksgemak van een console toch nog anders als een pc.

Ah, die video's waar ze 2dehands stukken in moeten steken om de prijs te drukken ;)?

Pc gaming is en blijft een dure hobby.

Terug
Bovenaan