Kingdom Come: Deliverance II

Thoh concept kapot maken... Ze verplichten je niet om die mode te kiezen eh. Geef gewoon de mensen een keuze. Ze zouden meer geld verdienen en iedereen kan dan genieten van de game.

Met alchemy kan je wel veel geld verdienen int begin. Zeker eens die potions exeptional zijn. Maar zoals hier boven aangehaald, word het wel zeer eentonig na enkele potions 😅 een 20 min en had 100 potions, maar nu kan ik er wel ff tegen!

Hier ook weer een heel stuk gedaan en tis gebeurd: ik ben in Kuttenberg geraakt ! :love2: Mijn thievery level is 29 (op 30) dus dat wordt een gigantische goudmijn. Mijn tactiek is eigenlijk betere wapens en armor kopen bij de blacksmith en armorer op een legale manier maar dan wel binnendringen in hun winkel/huis en hun geld stelen.

Ik heb btw ook enorm veel moeten proberen bij het 2e deel van de Storm main quest... Echt frusterend dat maar ik deed het wellicht op de verkeerde manier.
Op een bepaald moment ga je via een geheim ondergronds pad uitkomen in een stuk bos. Dat loopt vol met kerels met torches maar die zien u wel heel snel.

Over de gameplay van dat stuk:
Ik raad aan om Nighthawk potions te craften/kopen (want ik ben zeer snel door de struiken kunnen gaan zo en iedereen veel makkelijker kunnen ontwijken) en die te gebruiken en je NIET bezig te houden met al die sjarels te willen stealthen of stealth kills te doen

Lag plat van 't lachen gisteren , iemand gewond door aanval wolven en hij blijkt zat te zijn. Ik draag hem naar zijn kamp en onderweg zegt hij 'ik hoor iets en het komt dichter' Ik al rond mij aan het kijken maar zie of hoor niets.

Laat diene toch niet opeens een dikke scheet seg en begint die te lachen 🤣

Dit weekend gespeeld. Humor is alvast top, eindelijk eens ouderwetse mannenpraat in de dialogen en dwazigheden. Gameplay zelf ben ik nog zoekende, al veel het loodje moeten leggen en het zoeken naar wat en hoe verloopt nog moeizaam. Vind de intro goed, maar dan word je plots aan je lot overgelaten en moet je het maar uitvogelen.

Was ook verschillende keren doodgegaan onderweg om Mutt terug te vinden.
Dan mij maar eerst wat met andere dingen bezig gehouden, nog wat getraind, mijn paard terug gekregen, en nu gaat alles een pak beter.
Hout vasthouden maar is al een tijd geleden dat ik nog ben doodgegaan!

Dat doodgaan is op zich niets, maar wel als je al een tijd niet gesaved hebt of course. :(
Om die reden speel ik ondertussen toch met de save mod, nu kan ik saven met F5 zoveel en waar ik wil.
En dus geen snaps meer nodig.

Dat en de mod die de animatie wegneemt bij het plukken van herbs.
Die kan ik ook niet meer missen.

De animatie is al beter/sneller dan in het eerste deel maar zelfs in dit deel had ik het wel gezien na mijn een paar honderd keer te bukken. 😀

Ja hier gaat het ook veel vlotter nu, ik word niet meer afgemaakt als een wolf verkeerd kijkt naar mij
Paar quests gedaan, en die zitten toch echt wel goed in elkaar vind ik

Was ook verschillende keren doodgegaan onderweg om Mutt terug te vinden.
Dan mij maar eerst wat met andere dingen bezig gehouden, nog wat getraind, mijn paard terug gekregen, en nu gaat alles een pak beter.
Hout vasthouden maar is al een tijd geleden dat ik nog ben doodgegaan!

Ik zit ondertussen op 20u en heb mijne draai toch ook al meer gevonden. Voorlopig gewoon exploren en side quests aan het doen, binnekort wel eens verder doen aan de main quest. De side quests zijn ook allemaal heel plezant!

Ik beken: deze gebruik ik. Tis letterlijk de enige mod die ik ook zal gebruiken. Maar deze dus want ik haat het save systeem van KCD2. Tis zonde dat de console gamers het niet kunnen gebruiken maar voor de pc gamers maakt het het wel een stuk handiger. Ik ben ook iemand die gwn ten allen tijde wil kunnen quicksaven (wat ik ook gretig doe in KCD2).

Ook tof om te lezen hoe iedereen aan het progressen is of aan t afzien is. Ondertussen heb ik mijn armor zowat op punt staan en hoef ik niks meer te stelen op zich. Alle belangrijke zaken qua armor (helm, rompstuk, benen, voeten en handen) heb ik de duurste varianten uit de game. Maar wil nie zeggen dat het een walk in de park is als je outnumbered ben, maar tis uiteraard wel een stuk handiger.

En Kuttenberg is legit een van de meest sfeervolle steden/settings die ik ooit al in een game ben tegen gekomen. Ook die taverns bv zijn mega gezellig.

Thx, maar gebruik deze omdat ik met controller speel 🙂

Is het niet net de bedoeling om geen quick saves te hebben in dit spel.
Leven met de beslissingen enzo?

Zalig spel, die Hermit quest 😍

Mijn laatste paar speeluren waren ook eindelijk meer fun dan frustratie. Eens 10-12 uur (en gelijkaardig main level) begint het wel voor mij. De basis is gelegd qua gear, weapon, cash, algemene perks en skills, ik win tegen 2 bandits, meer opslag dankzij het paard, ... (ook een 'things to do first' beginners guide gekeken om wat tijd te besparen) Eindelijk meer aan het questen dan aan het klussen en ik begin er wel in te komen, oef:)

Wel enkele frustrerende bugs tegengekomen. De quest heeft niet getriggerd bij het vinden van die thief clothes dus ik wist van niets en heb die ondertussen verkocht, ik blijf 'in combat' wanneer ik iemand die zich overgeeft, laat gaan, ik mocht van iemand in zijn schuur slapen, ik doe dat en wordt toch betrapt als trespasser, ... toch jammer. Maar we gaan de goede richting uit.

Laatst bewerkt:
Is het niet net de bedoeling om geen quick saves te hebben in dit spel.
Leven met de beslissingen enzo?

Zalig spel, die Hermit quest 😍
Als je save+ quit doet doet dat nochtans hetzelfde he.
Alleen een beetje vervelend om je spel te herstarten als je dat meerdere keren wil doen :biglaugh:

En ik haat het als ik plotseling weg moet of iets te doen he ( RL) en me dan moeten zitten opjagen om per se iets af te werken voor ik afsluit.
En ik steek persoonlijk liever mijn alchemy tijd ingame in nuttige potions dan in snaps. (marigold decoction, painkiller brew, Aesop, Aqua vitalis)

En voor mij voelt het niet als cheaten aan neen, 99% van jullie games speel je op die manier, met makkelijke save options ingame.
Dus in 99% van de andere games cheaten jullie dan allemaal indien je dit ook cheaten vind? :biglaugh:

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan