Kingdom Come: Deliverance II

Jup, hier ook, er moet meer ingeladen worden ;) Tis een veel dichtbevolkter gebied en dergelijke. Waar zit iedereen zo ongeveer? Ik ben wel benieuwd naar iedereen zijn progress en ik kan eventueel wat tips geven indien nodig. Ikzelf ben eigenlijk wel redelijk doorheen het spel, main storyline gedaan, ook een hoop side quests gedaan (ik heb ondertussen de Been There Done That achievement).
Zit vast bij main missie 'Via Argentum' - Look around the smelter. Op alles al geklikt waar ik kon, maar ik mis precies nog iets. Ging het vanavond Googlen haha.

Begonnen met deze game.

Lekker sfeervol begin wel :o iemand beginners tips?

Hoe zetten jullie de instellingen voor de PS5 Pro?

100% van genieten ! niet rushen.. veel op avontuur vertrekken en niet direct de main quest na jagen. Er is zoveel te doen en te zien in de mooie wereld van KDC.

maar nu een echte tip. indien geen ervaring met de vorige. Doe zeker de combat training ! zal het alleen maar plezanter maken het verloop van de game.

Ik heb de main quest in het weekend uitgespeeld. Eens je "locked-in" bent op het einde, volgt er nog een mooie reeks van main quests! Daarna kan je alles afwerken/exploren. Ik zit nu op 100 uur en heb nog een handvol sidequests te doen. Voornamelijk thief/stealth missies, die mijn nobele Henry niet graag doet.

Knappe variatie en mogelijkheden in quests.

De combat is een verbetering in vergelijking met de eerste. "1 vs many" is soms wat janky, zeker in smalle doorgangen. 1 vs 1 is top.
Stealth en noise slaan de bal soms mis. Ik heb bij momenten in full plate de assassin kunnen uithangen of gevechten aangaan, terwijl er kerels blijven doorslapen. Andere keren ben ik 's avonds aan het sluipen met lage conspicuousness/visibility, en ziet iemand mij op 10 meter afstand.

Sfeer en omgeving krijgt een dikke 10/10! De omgevingen voelen natuurlijk aan. Op onverharde wegen tussen de velden heb ik soms het gevoel of het "thuis achter" kan zijn als je de tijd kon terugdraaien. Als dat steek houdt ...

Bugs, glitches en crashes gehad, maar niets ernstig.
Waar ik mij wel aan erger zijn NPC's die in de weg staan. Bijvoorbeeld positionering van NPC's in Devil's den op weg naar uw kamer.

De tintverschillen in armors en de spreiding over verschillende merchants is een boeltje. Ik vind geen matching gauntlets.

Voor de rest zou ik zeggen; "Audentes fortuna luvat!"

Om een of andere reden moet ik sinds gisteren in Devil's Den de deur naar mijn eigen slaapkamer lockpicken. :unsure:

Om een of andere reden moet ik sinds gisteren in Devil's Den de deur naar mijn eigen slaapkamer lockpicken. :unsure:

Heb dit ook voor gehad. Geen idee hoe dit komt. Dit zal vanaf nu regelmatig komen dat je jouw eigen deur moet lockpicken.

Eerste dagje in Kuttenberg doorgebracht. Indrukwekkende stad maar toch wat leeg. Wel eindelijk deftige ruilhandel kunnen doen met de miljoenen wapens en gear uit mijn chest. K ga mij vanaf nu wat meer op de main story focussen want stilletjesaan begint het wat repetitiever aan te voelen.

Is het lockpicken in de nieuwe KCD makkelijker dan in de eerste?
Ja ik vind van wel, ik speel wel met controller.
In de eerste kon ik amper een lock picken en gaf ik dit op omdat het gewoon te frustrerend was.
Nu pick ik elke chest die ik tegenkom zonder problemen.
Eens je de "feel" vast hebt van het lockpicken is het easy peasy.

Met toetsenbord en muis is het wat wennen, maar eens je het door hebt gaat het wel vlot. Als je dan een slot pickt dat op je maximum skill zit, ga je sneller beginnen beven, maar zodra je begint beven, gewoon stoppen. Dan breekt je lockpick niet af en je kan gewoon opnieuw beginnen.

Ja ik vind van wel, ik speel wel met controller.
In de eerste kon ik amper een lock picken en gaf ik dit op omdat het gewoon te frustrerend was.
Nu pick ik elke chest die ik tegenkom zonder problemen.
Eens je de "feel" vast hebt van het lockpicken is het easy peasy.
Thanks, ik word echt gek van die lockpicking in de eerste. Ik speel op PS5 en ik heb nog maar 1 lock successvol kunnen openen. Echt frustrerend. Kan je de kisten ook kapot slaan?

Thanks, ik word echt gek van die lockpicking in de eerste. Ik speel op PS5 en ik heb nog maar 1 lock successvol kunnen openen. Echt frustrerend. Kan je de kisten ook kapot slaan?
Nee kisten kapot slaan gaat helaas niet :).
Vandaag komt wel een grote update uit voor KC2.
Even afwachten of ze de lockpicking misschien getweaked hebben.

Lockpicking is makkelijker in KDC2. Maar zoals in KDC 1 moet je je wel trainen natuurlijk. Gewoon bij de miller en je bent vertrokken.

Ik ben nu net helemaal weg met het lockpicken en redelijk goed met de combat, dus hopelijk zijn er daar geen al te zotte veranderingen in. :unsure:
Idd wel zotte update, precies een spel op zichzelf. :lol:

Er zitten zeer welgekomen fixes bij als ik door de patch notes scroll!
"Deceptive stance" is ongewijzigd. Moest fijn zijn als ze daar een duidelijk(er) breekpunt geven.

Met lockpicking heb ik op het begin toch goed gevloekt. Eens dat je thievery wat beter is en je relevante perks hebt, wordt het (veel) makkelijker.

Ik zit bijna aan de trouw.

Ik heb wel nog nauwelijks combat gehad. Komt hier verbetering in?

Ik ben al de helft weer vergeten hoe het werkt :p

Grafisch wel toffe game en sfeervol gedaan.

Ik zit bijna aan de trouw.

Ik heb wel nog nauwelijks combat gehad. Komt hier verbetering in?

Ik ben al de helft weer vergeten hoe het werkt :p

Grafisch wel toffe game en sfeervol gedaan.
Je gaat nog genoeg combat krijgen, en de moeilijkheid er van bouwt ook mooi op vind ik. Nog maar zelden gehad dat het echt niet lukte, maar wordt wel altijd een niveautje hoger.
Persoonlijk vond ik alles voor de trouw vooral ontdekken, geld verdienen, skills verzamelen. Gaandeweg wordt alles wel een stuk spannender en intensiever, maar je kan het altijd op eigen tempo blijven doen.
Ik denk dat ik nu ergens bij een van de laatste missies van het hoofdverhaal zit, dus ik ga eerst nog wat zijmissies doen om sterker te worden. Financieel moet ik alleszins al naar niets meer zien. Ik zou al moeten beginnen met constant nieuwe paarden te kopen om door mijn groshen te raken, terwijl ik in de eerste helft van het verhaal moest sprokkelen om aan een paar 100 te komen.

Terug
Bovenaan