Kingdom Come: Deliverance II

Ik heb na een 70-tal uur en halverwege de Kuttenberg main quest toch voorlopig opgegeven. De goesting zat erdoor, hopelijk herpak ik later nog eens want het spel verdient wel om uitgespeeld te worden. Interessante ervaring, absoluut een haat-liefde verhouding maar het doorbijten in't begin is toch de moeite waard gebleken.

Ik heb na een 70-tal uur en halverwege de Kuttenberg main quest toch voorlopig opgegeven. De goesting zat erdoor, hopelijk herpak ik later nog eens want het spel verdient wel om uitgespeeld te worden. Interessante ervaring, absoluut een haat-liefde verhouding maar het doorbijten in't begin is toch de moeite waard gebleken.
Hoe meer naar het einde toe, hoe meer ik wilde doorspelen. Had ook zo'n moment dat ik het even gezien had, mij dan gewoon gefocust op main quest en het is echt de moeite waard. Die laatste 4-5 main quests zijn fenomenaal. Ben er alleen 37.000x in doodgegaan, maar goed. :unsure:

Dat stuk heb ik eigenlijk amper afgezien, ik denk dat ik zelfs vlot kipkap van de vijanden heb gemaakt. In principe hoef je wellicht ook niet alles zelf te doen, je medecollega's maken er normaal gezien ook wel wat kipkap van. Ik kan mij alvast niks herinneren van dat ik bepaalde sequences heel veel opnieuw moest doen. Of ja, mss 1 ding maar had eigenlijk niet te maken met hetgeen hier in de spoiler tags staat.

De nieuwe patch is er met Hardcore mode. Ik twijfel sterk om te herbeginnen. (Zit nu pas in Devil's Den) Maar ik vrees dat het spel onmogelijk gaat worden aangezien die wereld echt wel groot is. Dus.. eerst deze playthrough afwerken en dan later hardcore mode eens een kans geven of er meteen voor gaan...

De nieuwe patch is er met Hardcore mode. Ik twijfel sterk om te herbeginnen. (Zit nu pas in Devil's Den) Maar ik vrees dat het spel onmogelijk gaat worden aangezien die wereld echt wel groot is. Dus.. eerst deze playthrough afwerken en dan later hardcore mode eens een kans geven of er meteen voor gaan...
Mijn geheugen is niet goed genoeg om zonder echte map te werken :P

Denk dat ik mijn kcd gemis van de laatste jaren wel goed heb gemaakt :).

KCD2 uitgespeeld in 143 uur.
Dan KCD beginnen spelen (wel modded) en eergisteren ook volledig uit na 110 uur.

Nu terug begonnen aan de 2de, maar dan heavily modded :).
Krijg er geen genoeg van!

11 november de derde en laatste DLC.

Something sinister is afoot at Sedletz Monastery. Mysteria Ecclesiae, the third story DLC for Kingdom Come: Deliverance II, is coming 11 November 2025. Step into Henry's most haunting investigation yet. Question the brothers, follow the clues, and uncover the source of a deadly outbreak before it's too late.

Man man wat is dit voor een spel. Konden ze dit spel niet iets gemakkelijker/toegankelijker maken 😅

Ik heb me echt moeten verdiepen in guides en beginnerstips. Zelfs als ge een handleiding volgt om een brouwsel te maken, mislukt het zelfs. (weak potion my ass) picklocken wtf zelfs.

Ook eens 3 uur geraged om een kamp mee 5 bandieten uit te moorden. Hoewel dat optioneel was, wou ik dat toch kunnen -.- 1 voor 1 lokken :lol: (zwaar underpowered en zonder armour off course)

Dit spel kan soms zo geniaal zijn. Gewoon al rondlopen, wat een sfeer seg :love:

en aan de andere kant side quests die ik niet goed kan afronden omdat ik niet kan “overtuiegen” in gesprekken. Dat zijn dan weer momenten waar ik besef dat RPG’s niet mijn ding zijn.

20u ver, begin nu de basis wel onder de knie te krijgen. Hopelijk meer genieten dan frustratie vanaf nu 🫣

Beste tip ever: “Save and quit”

Laatst bewerkt:
Er hier ook vorig weekend mee begonnen. Eerst van plan zonder mods uit te spelen maar na 3 keer dood te gaan door banale dingen dan toch maar die save mod geïnstalleerd.

6 uurtjes ver en voorlopig alleen nog maar mijn hond teruggevonden. Hoe ze erin slagen banale quests leuk te maken is ongelooflijk en het is verfrissend een RPG te spelen die zich niet in een fantasy wereld ofzo afspeelt.

Gisteren toch ook effe gevloekt op een kamp met 5 bandieten. Had er 2 knock out gekregen maar de rest hadden me door en met wat geluk ze kunnen verslaan. Allemaal omdat ik dat kamp wou looten op mijn gemak en een paard van een alcocholieker te recupereren.

Blijft samen met Witcher serie mijn favoriete RPG's.

Ha idd dat paard terughalen was idd waar ik 3u vastzat 😂 Ale ik wist dat ik de gevechten niet moest aangaan. Maar in die 3u wel veel geleerd van combat.

Meeste duels win ik nu wel. Zolang het maar geen overpowerde guard is want die slagen mijn basis zwaard gewoon kapot -.-

Ik heb de witcher 3 ook gespeeld indertijd en idd het realisme van dit vind ik veel aangenamer dan die fantasy wereldjes.

ps: beter dit spel wel gekocht voor pc. Lockpicken zou veel makkelijker zijn en idd een quick save mod mis ik -.- Natuurlijk wel relaxed in de zetel met controller op 77” OLED de wereld verkennen hehe

Also geld was wel een issue maar als ik nu zo bekijk. Ik doen geen rotte frank op. (400 groschen toch al verzameld) . Overal wel een gratis slaapplek gezocht. En overal soepkes pikken werkt nog voorlopig 😂 Ik denk dat ik wel een paard ga moeten kopen. Laatste missie moest ik meegaan met 2 man te paard. Ik te voet mee 😂

Laatst bewerkt:
Tell me how. Game pc nieuw van vorig jaar staat maar stof te happen..
hangt er vanaf waar em staat. Makkelijkste is hdmi kabel rechtstreeks in de tv. En anders kijken naar streaming.
Ik gebruik apollo (fork van sunshine) om te streamen naar mijn tv/tablet(moonlight app).
En dan gewoon een draadloos toetsenbord(op schoot) en muis(muismat op arm van de zetel).

Ik ben een paar weken geleden ook opnieuw begonnen.
Gespeeld op rerlease tot halverwege kuttenberg region en dan gestopt, vooral door de vele andere games die erstussen kwamen.
Ondertussen ook alle DLC gekocht en al terug halverwege kuttenberg region en level 25.

Ik speel deze ook via controller op tv, met een goeie hdmi kabel tussen de pc en mijn tv.
Mijne pc staat wel niet zo ver van mijn tv dus ik heb ook geen heel lange kabel nodig.

Terug
Bovenaan