Kingdom Come: Deliverance II

Ik weet niet of het in spoilers moet maar als je die fistfights wilt doen in het begin, maak dat je minimum 200 groschen hebt. Er doet hier een zijn vrouw ambetant en nu ben ik blut.:rofl:

Net zoals KCD1 is dit mijn absolute GOTY. Heb het even op release gespeeld maar door omstandigheden moeten laten liggen, en dan sinds een week terug opgepakt.
Heerlijk sfeer en humor weer. Ondertussen lvl14/15 en 15.000 groschen op zak, de zaken gaan goed :) Bijna klaar om naar de wedding te gaan, en daarna hop naar map 2 en Kuttenberg.

Moet je de eerste gespeeld hebben om het verhaal te kunnen volgen in deze? Ben aan het twijfelen. Enige wat me tegen steekt zijn 100 uren van mijne beperkte tijd 😅.

Moet je de eerste gespeeld hebben om het verhaal te kunnen volgen in deze? Ben aan het twijfelen. Enige wat me tegen steekt zijn 100 uren van mijne beperkte tijd 😅.
Niet echt, maar to be honest als je van plan bent ALLES te doen inclusief DLC zal je meer dan 100 uren moeten reserveren. :biglaugh:
Als je puur voor de story lijn gaat kan je voor de helft van die uren gaan.

Als je tijd kostbaar is, is dit niet de game die je tijd het meest beloond, integendeel. Als je maar een paar uurtjes per week hebt of je kan maar korte sessies spelen, skip deze dan maar. Maar als je de tijd wel hebt, wordt het wel een ervaring die de moeite is. Ik heb nooit een game gespeeld waar ik mij zoveel uren echt gewoon niet geamuseerd heb en ook uren verscheten aan management, travel, inventaris, dingen maken, eten, wassen, ... en toch is het een spel dat op andere momenten zeer memorabel was en het totaalplaatje is echt de moeite. Ik zou er wel niet opnieuw aan beginnen en ik heb het ook afgeraden aan vrieden met druk leven en een gezin:) En toch ... had zeker RPG van het jaar mogen winnen.

Ik ben altijd al een gigantische KCD fan geweest en KCD2 is voor mij dé RPG der RPG. Enorm immersive ook, geweldige wereld, dat historische is briljant, heel veel verschillende opties om tot een resultaat te komen. Ondertussen heb ik een paar maand geleden mijn 2e playthrough afgerond en het was nog veel beter dan de eerste keer. Ik ben vooral bezig geweest met speech etc, als die hoog is kan je zoveel meer opties krijgen.

Het verhaal heb ik de eerste keer afgerond in 95 uur, de tweede keer rond de 70 uur en er is niks van gerushed (waarom zou ik dat ook doen). Ik ken zeker nog niet alles van de wereld maar toch héél veel. Het aantal completed quests lag rond de 115 in mijn 2e playthrough, maar heb er toch ook nog een aantal vergeten.

Ik ben als vanouds wel weer gegaan voor stealth, pickpocketing en thievery. Eervol is het niet maar het is de beste manier om aan geld te komen (of belangrijke sleutels voor kistjes, en items).

Ja, het is echt een rpg waarin je veel kan doen. Gisteren heb ik bijvoorbeeld een 3 tal uur gespeeld en de meeste tijd ging naar het verzamelen van bloemen om daar dan potions mee te maken en te verkopen. Daarna een weddenschap aangegaan met iemand langs de weg: wie is de betere vechter. Bijna al mijn geld daaraan verloren en mijn hp, waardoor ik een tijdje bebloed rondliep en mensen allerlei opmerkingen gaven. Uiteindelijk een slaapplek langs de kant van de weg gevonden om zo mijn hp terug op 100% te krijgen.

Ook heel belangrijk (heb ik gemerkt in de 2e playthrough en heb er veelvuldig gebruik van gemaakt): alchemy! En dan in het bijzonder o.a. de Henry's Fox en Nighthawk potions. Ik weet niet juist meer vanaf welk level in alchemy het is, maar als je potions kan maken met de Henry in de naam, dat zijn de top tier potions.

Ook heel belangrijk (heb ik gemerkt in de 2e playthrough en heb er veelvuldig gebruik van gemaakt): alchemy! En dan in het bijzonder o.a. de Henry's Fox en Nighthawk potions. Ik weet niet juist meer vanaf welk level in alchemy het is, maar als je potions kan maken met de Henry in de naam, dat zijn de top tier potions.
Ik vond dit in de eerste KCD precies belangrijker dan in de 2e. Zelfs al was het maar voor het geld dat ermee te verdienen was :p

Maar algemeen is dit een topgame, en ik hoop oprecht dat de studio erachter zich ook mag richten op andere historische periodes. Ik weet geen enkele andere RPG die zo goed uitgewerkt is.

Niet twijfelen, dit is een must buy. De laatste 2 maand om de winter wat door te komen volgende 3 SP games gekocht. IMO KCD2 > Claire Obscur > Death Stranding 2.

Als de middeleeuwen u ligt, dan is er geen excuus. bv Gisteren een paar ridders geloot met heavy armour. Natuurlijk 200kg overloaden. Een half uur moeten wandelen naar het dichtsbijzijnde dorpke. Het voelde zelfs niet vervelend aan, gewoon genieten van het landschap, vogels die fluiten. Een konijn dat voorbij huppelt. :love:

Also ik heb ook net mijn 1ste paard gekocht. Ale "gekocht", gratis onderhandeld. De meeste weten wel welk ;)

Ook heb ik nu een lekker adellijk outfitje waarmee mijn charisme zeer hoog is. Ik voel dat de gesprekken nu veel beter gaan :p oh man ik ga RPG's door dit spel mss in de toekomst nog leuk vinden :laugh:

Mijn volgende missie is waar ik "thievery" ga aanleren. Ik heb er nu al zin in. Lekker stealthy huisjes binnensluipen snachts, en hun kisten looten :love :love:

The witcher 3 heb ik 40u van mijn tijd aan besteed, langste ooit aan een SP. +100u voor dit spel? ik wil niet dat dit stopt. Als ik lees dat sommigen pas na 40u naar "the wedding" gaan van de main story, ga ik dit ook doen :p Als ik in maart de end credits over het scherm zie rollen, is dat perfect hehe

ps: vandaag nog eens een lange gamesessie inlassen. Perks toewijzen, thievery aanleren en kheb ook een jagersboog bemachtigd. Ik ga eens op jacht gaan voor de allereerste keer. Een lekker hertje zal smaken, Henry heeft het verdiend :p En aan den hond wat rot vlees geven

ps2: over mijn hond gesproken. Ik heb Mutt de instructie gegeven om naar huis te gaan, maar euhm ik vind em dus niet meer? Waar is mijn huis? :D

Laatst bewerkt:
Also ik heb ook net mijn 1ste paard gekocht. Ale "gekocht", gratis onderhandeld. De meeste weten wel welk ;)

ps2: over mijn hond gesproken. Ik heb Mutt de instructie gegeven om naar huis te gaan, maar euhm ik vind em dus niet meer? Waar is mijn huis? :D
Er komt nog een quest voor het beste paard in het spel, tied aan 1 van de DLC's, maar je kan die wel al doen zonder die DLC te beginnen.
Dus als je een quest krijgt dat te maken heeft met een speciaal paard, zeker doen.
De stats zijn het dubbele van je huidige horse. :)

Mutt kan je terugkrijgen via een innkeeper van het gebied waar je aan spelen bent.
Als je ineens wil weten waar zonder te zoeken = google it - first hit.
En in het geval hij wegloopt komt hij normaal gezien zelf terug naar jouw.

Er komt nog een quest voor het beste paard in het spel, tied aan 1 van de DLC's, maar je kan die wel al doen zonder die DLC te beginnen.
Dus als je een quest krijgt dat te maken heeft met een speciaal paard, zeker doen.
De stats zijn het dubbele van je huidige horse. :)

Mutt kan je terugkrijgen via een innkeeper van het gebied waar je aan spelen bent.
Als je ineens wil weten waar zonder te zoeken = google it - first hit.
En in het geval hij wegloopt komt hij normaal gezien zelf terug naar jouw.
Toevallig in het nomadenkamp?

Toevallig in het nomadenkamp?
Kweet niet op welke van mijn twee antwoorden dat je die vraag stelt, maar ik heb zelf geen weet van een nomadenkamp nee. :)
Alleszins niet voor die quest voor een beter paard.

Of je mutt in een nomadenkamp kan terug krijgen weet ik niet, ik heb alleen weet via een innkeeper.
Maar ik heb dat net even zelf gegoogled en blijkbaar is dat inderdaad ook een optie.

Blijkbaar word Pebbles nog wel het beste paard in het spel met beste stats. Toch ergens gelezen 😆

Ja kwas net in het helpmenu aan het lezen. Blijkbaar is mijne hond ergens bij Zhelejov taverne of Devils Den. Khad em naar huis gestuurd want liep wat in de weg, maar nu mis ik em toch :p

Kweet niet op welke van mijn twee antwoorden dat je die vraag stelt, maar ik heb zelf geen weet van een nomadenkamp nee. :)
Alleszins niet voor die quest voor een beter paard.

Of je mutt in een nomadenkamp kan terug krijgen weet ik niet, ik heb alleen weet via een innkeeper.
Maar ik heb dat net even zelf gegoogled en blijkbaar is dat inderdaad ook een optie.
Excuses het was voor dat paard en in dat nomadenkamp is er ook iets te doen met paarden. Pebbles ondertussen ook al terug.

Vnvd zal ik kijken om een luit te vermaken en een zigeuner familie te gaan helpen wss

Good old Pebbles is sowieso 1 van de beste paarden in het spel.
Hier na 60u net in Suchdol gearriveerd na een rollercoaster of events. Heerlijk!

Goeie video waar Dice word uitgelegd. Ik dacht da ge bij elke volgende worp kon combineren met de vorige dobbelstenen da ge bijgehouden had -.- Elke worp staat dus los. All in!!

Terug
Bovenaan