Kingdom Come: Deliverance II

Gisteren een luit gerepareerd voor die 2 dichters in het begin. De cutscene die volgt als je hem teruggeeft.👌

Alle andere games die ik speelde liggen stil atm. Alle tijd gaat naar deze.

Gisteren een luit gerepareerd voor die 2 dichters in het begin. De cutscene die volgt als je hem teruggeeft.👌

Alle andere games die ik speelde liggen stil atm. Alle tijd gaat naar deze.

Hebde gij die luit gewoon gekregen door speech? Ik heb daar gefaald en nu wilt dieje die niet geven 😂 Tzal stelen worden..

Gisteren heel lang bezig geweest met hunting skills. Eerst op diertjes jagen maar dat ging niet zo goed. Daarna naar ne skill teacher gegaan en aan dat toernooi van boogschieten deelgenomen. Gewonnen op “Master” niveau 😎 Was wel grappig da ge enkele meters kunt pikken om beter in de roos te schieten :p

Ik heb eigenlijk wel een algemene vraag. Je kan een boel “basic” skills aanleren door te betalen van 75 tot 200 groschen. Maar is dit nodig om hiervoor te betalen?

Hebde gij die luit gewoon gekregen door speech? Ik heb daar gefaald en nu wilt dieje die niet geven 😂 Tzal stelen worden..
Gewoon gestolen. Wachten tot het nacht is. Al je ratelend armor afdoen en proberen. Zorg ook dat je de deuren achter je terug toe doet want ze vinden dat ook verdacht. Overdag zit er constant iemand naast te slapen op een stoel.

Gewoon gestolen. Wachten tot het nacht is. Al je ratelend armor afdoen en proberen. Zorg ook dat je de deuren achter je terug toe doet want ze vinden dat ook verdacht. Overdag zit er constant iemand naast te slapen op een stoel.

Ja ik heb de luit daarstraks gestolen.

Ik heb ook 3 outfits actief staan:
-Heavy armour outfit (alle gevechten met kort zwaard, want dat vind ik het leukst)
-Nobel outfit voor speech
-Inbraak outfit (visibility en noise zeer laag)

Voor mij was het ongeveer 10 uur dat ik echt frustrerend vond maar ik keek toen van die 'things to do first', 'beginner tips', ... filmpjes waar je in het begin toch wat basis armor, wapens, geld, ... vindt om het een kickstart te geven. Ik had dat wel nodig, anders had ik opgegeven. Toen heb ik wel de klik gemaakt en begon de fun. Het zal voor iedereen anders zijn, sommige genieten ongetwijfeld van die eerste uren.

Aan het twijfelen om deze ook aan te schaffen maar klopt het dat de eerste 20u enorm frustrerend zijn?

Probleem is als de open wereld start ge rondloopt met een vod rond uw lijf en een basis kak zwaard en ge hebt geen skills.

Dusja de kans da ge doodgaat als ge aangevallen wordt, is vrij groot. Ik had ook te laat door doordat er geen quick save is, ik veel tijd verscheten heb door veel afstanden opnieuw af te leggen.

Dus de grootste tip is: op ps5 is er wel via menu een optie save and quit. Dus elke keer ik weet dat het spannend word of ik loop 15min in de wereld rond. Quit and save. Dan ga je wel naar het hoofdmenu, maja 10sec later zit je terug int spel.

Heb gemerkt dat mijn save game 30u zegt, terwijl tijd int spel in ps5 hoofdmenu 38u 🫣 (tegen die 5 bandieten int begin had ik al wel 4u verscheten ofzo)

Probleem is als de open wereld start ge rondloopt met een vod rond uw lijf en een basis kak zwaard en ge hebt geen skills.

Dusja de kans da ge doodgaat als ge aangevallen wordt, is vrij groot. Ik had ook te laat door doordat er geen quick save is, ik veel tijd verscheten heb door veel afstanden opnieuw af te leggen.

Dus de grootste tip is: op ps5 is er wel via menu een optie save and quit. Dus elke keer ik weet dat het spannend word of ik loop 15min in de wereld rond. Quit and save. Dan ga je wel naar het hoofdmenu, maja 10sec later zit je terug int spel.

Heb gemerkt dat mijn save game 30u zegt, terwijl tijd int spel in ps5 hoofdmenu 38u 🫣 (tegen die 5 bandieten int begin had ik al wel 4u verscheten ofzo)

Zopas een key aangekocht en terwijl ik aan het wachten ben, ben ik een "essential beginner's tip" video aan het bekijken. Blijkbaar kan je ook een bepaalde potion maken waarmee je kan saven...

edit: lap net een refund gekregen want de keys zijn "sold out". allé nog ergers anders een key zoeken.

Zopas een key aangekocht en terwijl ik aan het wachten ben, ben ik een "essential beginner's tip" video aan het bekijken. Blijkbaar kan je ook een bepaalde potion maken waarmee je kan saven...

edit: lap net een refund gekregen want de keys zijn "sold out". allé nog ergers anders een key zoeken.

Yes yes maar dat vergt een zoektocht naar ingredienten (ale tzijn er ma 2) en veel “kostbare” tijd om het ook nig eens te maken :p

Ook nie vergete als ge de herbs plukt, ge gaat slapen. Dag erna zijn ze al bijna rot. Ale beetje overdreven 😅 Ge kunt ze ook drogen op een rekje, dan blijft het langer goed.

Saviour Schnapps maken en verkopen is win win. En echt niet zo moeilijk hoor. Als je dan nog eens wat alchemy perks hebt maak je er 3/4 per keer.

Ik ben op hardcore (alle perks) bezig en amuseer me kostelijk. Het feit dat er geen fast-travel is, laat je nog meer van de omgevingen genieten.

Iemand dat boogschieten op paard al gedaan in het nomadenkamp? Miljaar dat is toch niet te doen? En dat binnen tijd want ik geraak niet eens aan de finish -.-

Iemand dat boogschieten op paard al gedaan in het nomadenkamp? Miljaar dat is toch niet te doen? En dat binnen tijd want ik geraak niet eens aan de finish -.-
Idd dat is enige onderdeel van spel dat ik in mijn eerste EN tweede playthrough geskipped heb. :biglaugh:
Idem met die paard races. Alhoewel ik dat nog eens zou moeten proberen met een beter/sneller paard.

Idd dat is enige onderdeel van spel dat ik in mijn eerste EN tweede playthrough geskipped heb. :biglaugh:
Idem met die paard races. Alhoewel ik dat nog eens zou moeten proberen met een beter/sneller paard.

Ja ik had eergisteren een Pebbles Perk gekregen. Dus oude Pebbles terug. Is nu 4600 groschen waard 😆

Ik kan zeggen die paardenrace was een pak makkelijker :p

Alleen rijden en schieten. Ik ga het ook maar laten voor wat het is.

Na 35u is het wel eens tijd om naar het trouwfeest te gaan. Ik heb 2 opties. Denk wel dat ik met Evelyntje ga 😎 Die is blijkbaar van niets vies 😜

De Semine wedding, was wel toffe sequence. Enige wat ik er kan toevoegen (en dan zeg ik mss al een beetje te veel). Tis een van de momenten waar ge een major choice moet maken (er zijn er in de game 4 a 5 die serieus wat invloed op het verhaal hebben).

Dat boogschieten op het paard heb ik zelf ook nooit gedaan. In mijn 2e playthrough had ik dan wel weer een heel snel paard, achteraf gezien eigenlijk gratis want mijn Henry had weer een snood plannetje qua centen. Voor de rest was em wel echt absoluut honourable (qua duels, belangrijke keuzes etc)

Vnvd ook van plan de wedding te doen maar nog aan het twijfelen met wie ik mee zal gaan. Meeste quests in het 1ste gebied zijn gedaan behalve de magische hoefijzers vinden in dat nomadenkamp. Dat heb ik opgegeven. Die boogschietwedstrijden en paardenracen laat ik aan me voorbijgaan want heb toch het gevoel dat ze er me gaan opleggen. Als er met de vuisten moet gepraat worden ben ik wel kampioen.😆

Just da vechttornooi zou ik ook nog moeten doen. Was in Tachov zeker.

Al paar dagen niet kunnen spelen wegens late int weekend 😬 Wedding gan ik inplannen voor woensdag.

Weet niet meer waar je dat vechttoernooi kan starten. We zijn ondertussen al meer dan 10 uur verder in dat spel.
Gisteren 1u30 gespeeld en naar de bruiloft getrokken met Radovan the blacksmith. Wat een sfeer en de quest is nog niet eens gedaan. Gestopt na 3 keer in dice te verliezen en nu ben ik ladderzat maar ik zal hem verslaan verdomme!

Kan mooi naast die bruiloft in The Witcher 3 dlc staan

Kheb vannacht dat vecht”tornooi” afgewerkt. Poepsimpel, kben echt overpowered op dit moment 🫣 Level 18 al ofzo.

Merci voor de Dice tip. Moet me daar ff op toeleggen. (kheb dat nog maar 3x gespeeld ofzo) Iemand weet waar ik een Dice kan krijgen die een serieus voordeel in het spel kan opleveren? 🫣

Bij veel merchants kan je er kopen alvast. Ik heb er een stuk of zes en weet zelfs niet hoe ik er aan ben geraakt. Wss door quests maar niet doorhebben dat ik ze kreeg.

Op de trouw moet je er drie verslaan en de eerste 2 waren poepsimpel maar die laatste is ambetant. Het helpt ook niet dat je moet drinken telkens je verliest.

Zou eens moeten kijken welk lvl ik ben ik let daar nooit op. Gewoon direct perkpoints spenderen en doorspelen telkens ik er een krijg.

Terug
Bovenaan