Kingdom Come: Deliverance II

Saviour Schnapps maken en verkopen is win win. En echt niet zo moeilijk hoor. Als je dan nog eens wat alchemy perks hebt maak je er 3/4 per keer.

Ik ben op hardcore (alle perks) bezig en amuseer me kostelijk. Het feit dat er geen fast-travel is, laat je nog meer van de omgevingen genieten.
Geweldige ervaring, ja. Kende de hele eerste map uit mijn hoofd toen ik klaar was om naar Kuttenberg te gaan.

Damn ik zit in dat kasteel na de wedding van Semine. Dit gaat niet goed aflopen.

Iemand een tip in spoiler? De tijdsdruk doet me stressen 😬

Zou deze willen proberen maar is het wel realistisch met een 5-tal uur gametime per week ? Ik hoorde dat >50% van de game dialogue is en hoewel ik dat niet per sé slecht vind is het wel zo dat ik soms maar een 20 minuten heb per sessie.

Wat denken jullie ? Laten staan voor als ik meer tijd heb?

Dialoog valt wel beter mee dan dat. Maar denk dat max 20min niet ideaal is voor deze game.

Vind deze vb wel beter dan rdr2 als je krap van tijd bent

omg die quest van “find the devils in the castle”. Twas zo belachelijk dat ik het wel grappig vond 😆

Wel veel tijd aan “verscheten”.

Ik heb afgelopen week amper kunnen spelen. Gisteren terug opgepikt. Ik voel ook de drang niet om echt veel te doen. Gewoon chill een questje doen en wat int dorp leven, genieten van de eenvoudige dingen 😅 (neemt mss 2u van mijn tijd in)

Damn deze video. Wat een oog voor detail seg :love:

ps: ik ben echt bang dat dit mijn favo game aller tijden wordt :/ Nooit verwacht dat een spel nog zo kon “connecten” op latere leeftijd..

Laatst bewerkt:
Gisteren gestopt toen ik in Kuttenberg (de West Vlaming in mij maakt er constant kutjesberg van wel) toekwam. Het jeukt om verder te spelen vnvd en het nieuwe gebied te ontdekken en wat een rollercoaster is die main quest al geweest zeg. De terugkeer naar Semine in naam van Bergow is een quest die ik niet snel ga vergeten.

En bedankt random Cuman die mij kwam helpen toen ik iemand probeerde te redden van wolven. Dankzij u heb ik nu een heel goed paard. Alleen spijtig dat je het met je leven hebt bekocht... maar damn het is een goed paard.

Is het mogelijk om je paard een naam te geven. Ipv van Pebbles of Herring zit ik nu met een paard die gewoon horse heet.

qua muziek zitten er ook wat bangers tussen

En dit episch momentje!

Heerlijk detail dat ze door Troskowitz rijden en dat die catchpole diezelfde kerels ziet passeren die int begin van de game nog in zijn stocks hingen, en direct een ow-shit buigingske maakt :-D. En den Hans zo ff lachen naar Henry :p

Laatst bewerkt:
Het origineel kreeg zopas een nextgen upgrade voor PS5 en Xbox.
Gratis. 60 fps aan Ultra settings. Compatibel met je oude saves.

Enjoy a massive performance leap with up to 60FPS, ultra-quality settings, and improved visual assets. From Sasau to Rattay, return to 15th-century Bohemia for a smoother, more immersive adventure with seamless cross-generation save transfers.

Zou deze willen proberen maar is het wel realistisch met een 5-tal uur gametime per week ? Ik hoorde dat >50% van de game dialogue is en hoewel ik dat niet per sé slecht vind is het wel zo dat ik soms maar een 20 minuten heb per sessie.

Ik speel sessietjes van 60 minuten, en dat is perfect te doen. 20 minuten is wel heel krap.

Dat vechten blijft toch een strugle voor mij. Zelfs na vele uren en trainingssessies. :p

Ja ik hou mijn zwaardgevechten ook nog altijd vrij basic. Geen combo’s. Gewoon de kant kiezen waar zijne defense niet is. En als de tegenstander goed verdedigd. Onderhands steken blijft goed werken 😆 Brengt ze off guard en kunde wel eens makkelijker toeslaan.

Maar gevechtjes pak ik tactisch aan. Beheerst verdedigen met controle en geduldig aanvallen tot ze genoeg schade oplopen in hun gear.

Maar ik ben nu wel overlevelled.Ik ben nu level 20, zit nog altijd in map 1 te kloten en wa “idiote” quests afwerken. Gisteren ook zo’n bandit camp. Echt lachen. Daar hak ik nu gewoon door. Ge voelt zelfs dat de impact van mijn zwaard echt overkill is 😂 3 hits en die zijn dood.

Ben benieuwd als ik naar Kuttenberg ga, er nog uitdaging in zit. Want vind het spel nu wel poepsimpel geworden na 40u

ps: in Trosky Castle zat er nog wel een “sword teacher”. Daar ga ik nog wel eens lessen pakken. Mag ik niet vergeten.

Master strike.
Master strike.
Master strike.
Win.
Dan moet ik eerst die Tomcat eens een pak rammel kunnen geven. :)

Goed, heb er mij ook nog niet genoeg op toegespitst. Vind de andere aspecten van de game veel vermakelijker. KKD1 moeten opgeven omdat ik niet voorbij die missie met die deugniet in het Cuman camp raakte. :p

Terug
Bovenaan