Kingdom Come: Deliverance II

Ik zit al 2-3 uur in Kuttenberg rond te wandelen. Is daar nu nergens een gratis slaapplek? 🫣 of komt dat nog int verhaal?
Ik heb in het begin een slaapplek gekocht in de taverne waar Katherine werkt. Nadien krijg je nog een eigen slaapplek net buiten de stadsmuren met Legacy of the Forge.

Ik kon alvast niet slapen bij die plaats waar Katherine werkt. Wel bij de inn naast de Forge van de DLC maar ik weet niet of @Scifo die DLC heeft.

Weet iemand of je alles dat je wil verkopen kan dumpen in die kist bij de Forge? Of is dat alleen maar voor wapens?

Mja ik heb 5000 groschen op zak dus ik zal idd eens bij nen innkeeper moeten langsgaan. Ik wist niet da ge een vaste slaapplek kon “kopen”.

Also een paar mooie Armour shops tegengekomen. Ik zal mijn thievery skills nog eens gaan uittesten 😎

Klote, ik ben gebrandmerkt. Is dit erg voor het verdere verloop? Of zou ik een eerdere save herladen?

Het grappige is dat ik mijn gestolen items net had weggestoken in mijn kist en dan breken ze nog binnen in mijn kamer 😂 Ik had toch verwacht dat mijn kamer een safe spot was..

Edit: kwas ff aant denken waar het fout gelopen is. Quest stelen “special sword gild”
2 mogelijkheden:
- Kben betrapt geweest voor trespassing op courtyard rond 23u, iedereen was nog niet slapen. Maar ben toch naarr buiten gelopen Oo en iets later alles onopgemerkt uitgevoerd.
- sword master lag te slapen met een zwaard. Ik kon dat zwaard niet stelen dus kheb em gegrabt, dan is dat toch bewusteloos? en verder geloot. [\spoiler]

Laatst bewerkt:
Klote, ik ben gebrandmerkt. Is dit erg voor het verdere verloop? Of zou ik een eerdere save herladen?

Het grappige is dat ik mijn gestolen items net had weggestoken in mijn kist en dan breken ze nog binnen in mijn kamer 😂 Ik had toch verwacht dat mijn kamer een safe spot was..

Edit: kwas ff aant denken waar het fout gelopen is. Quest stelen “special sword gild”
2 mogelijkheden:
- Kben betrapt geweest voor trespassing op courtyard rond 23u, iedereen was nog niet slapen. Maar ben toch naarr buiten gelopen Oo en iets later alles onopgemerkt uitgevoerd.
- sword master lag te slapen met een zwaard. Ik kon dat zwaard niet stelen dus kheb em gegrabt, dan is dat toch bewusteloos? en verder geloot. [\spoiler]
Er is een perk die u net bonussen geeft voor die mark. Aan u de keuze of dat de moeite is. Ik zou zeggen, leven met de consequenties van uw daden, je gaat wss dialogen/opties zien die je anders mist :fingerguns:

Er is een perk die u net bonussen geeft voor die mark. Aan u de keuze of dat de moeite is. Ik zou zeggen, leven met de consequenties van uw daden, je gaat wss dialogen/opties zien die je anders mist :fingerguns:

Ja tis een onderdeel van het spel. Dus ik ga mijn straf aanvaarden. Al moet ik me 5 dagen terugtrekken int bos 🫣

Als er iemand niet blij is met zijn paard, ik raad je aan eens naar de executioner in Kuttenberg te gaan.

Vorige week de Guild DLC eens begonnen en het is van kingdom come naar blacksmith simulator 2026 veranderd hier.

Hans wie redden? Nah, eerst nog een noble sword maken en een nieuwe gevel voor mijn huis kopen.😅

Door hier te lezen aan 't twijfelen om een tweede keer te spelen, maar ik zie het begin waar je niets kan niet echt zitten. Zit er eigenlijk een deftige NG+ in voor ik installeer?

Grappig om die reacties hier te lezen van hoe mensen de game spelen en soms echt gejost zijn :ROFLMAO: Ik heb KCD2 zowat 2 keer uitgespeeld dus ik ben mss biased omdat ik de meeste dingen ook wel door heb. Al had ik soms ook wel eens een momentje dat ik mij liet vangen.

De beste uren om te stealthen zijn tussen 1u en 3u 's nachts als ik mij nie vergis. In dorpen en de stadje wel altijd met een torch rondlopen, indien guards u niet meer zien kunt ge die unequippen. Ook best een kledingset gebruiken die weinig noise geeft, of donker van kleur is en dergelijke.
En zorgen dat uw thievery, pickpocket en stealth zo hoog mogelijk is. Dan gaan deuren zowat letterlijk voor u open :)

Dat vechten “klikt” gewoon op een gegeven moment en dan is dat op zich niet zo moeilijk meer. Tijdens mijn eerste playthrough ook wel ff mee gesukkeld.

Ook de reden waarom ik de eerste niet zoveel gespeeld heb.
De klik bereikt denk ik. :)

Net een kamp bandieten afgeslacht.
Ook de masterstrike ondertussen half onder de knie.

I am weak. Na een weekske nimmer gespeeld te hebben. Kwas ook gebrandmerkt, en beetje aant overdenken dat dit mss een sleur ging zijn. toch ma nen eerder save geladen 😆

Ik dacht dat ik een beetje uitgeblust was na 80u, ook sommige side quests waren wa langdradig. Main story terug opgepikt en ik ben weer vertrokken. Ik betrap me er toch op dat het verhaal me weer heeft meegesleurd 😜

Net es opgezocht dat ik tegen het einde zit en nog zo’n 10 main chapters moet doen.

De vraag is als ik main story uitspeel. Geven de side quests nog voldoening of zou ik me nu terug wa bezig houden met side quests :unsure:

Ik rep mij naar de eindstreep van zodra ik sleur begin te voelen en het was mij bij deze zelfs niet gelukt om het uit te spelen. Mijn game-moeheid ligt rond de 40-50 uur en dan zat ik nog maar een handvol quests in Kuttenberg bij deze. Ik had liever de eerste 10 verschrikkende uren ingeruild voor 10 uren endgame.

Terug
Bovenaan