KitchenAid (Mini) - Zijn geld waard?

OempaLoempa

New member
Hello princesses,

Mijn madam word er bijna 30jaar, en aangezien ze graag bakt, wou ik haar verrassen met een keukenrobot.
Zo marketing gevoel ik ben, viel mijn oog op de KitchenAid robot. Hieromtrent heb ik twee vragen, waar ik hoop jullie (gebruikers)feedback te kunnen ontvangen;

1) De kitchen Aid mini (499eur)
Bol.com KitchenAid mini
- is die inhoud groot genoeg om een taart te bakken? Inhoud 3,3liter in theorie, in praktijk lijkt het me eerder 2liter tot waar uw machine kan mengen)
- Is het zijn geld waard?

2) De kitchen Aid Artisan / classic (+-600eur)
Bol.com KitchenAid Artisan
- Deze kom inhoud is 4.3liter in theorie, dus lijkt me wel groot genoeg voor een taart?
- Voor die 100eur meerprijs, betere bucks for money ivglk met de mini?
- Hoe groot is dat? Een gedrocht dat je op uw aanrecht moet laten staan?

Heb reeds reddit reviews en youtube reviews bekeken, maar is allemaal Amerikaans, en hoor pro's en con's voor beide toestellen. Zeker inzake de grootte van de mengkom, ben ik sceptisch voor USA reviews hun 'maten en gewichten' ;)

Ontzettend bedankt alvast!!

Groetjes

Uw links zijn nogal kapot. ;)

Ik heb een paar jaar geleden voor dezelfde kwestie gestaan. Ik vond die KitchenAid dingen eigenlijk nogal duur voor wat ze boden. Ik heb m'n vrouw een Kenwood KVL6320s gekocht. Meer vermogen en grotere kom dan de Artisan aan een prijs die rond die van de Mini zit. M'n vrouw is er heel tevreden mee, is een topding.

Naar grootte toe: de onze wordt toch telkens opgeborgen in een keukenkast.

Ik heb de Kitchenaid Classic. Zeer tevreden over, de kom van 4,3 L volstaat ruimschoots voor alles wat je er mee wil doen. Van deeg over beslag tot puree en gehaktmengsels.
Het ding heeft echter een fors gewicht dus continue verzetten in/uit de kast... Ik zou het niet doen. En laat ons wel wezen, je koopt geen kitchenaid om 'm te verstoppen. 😉

een taart lijkt me niet eens veel deeg, dus dat zal wel met allebei lukken.

ik heb al heel vele jaren een Kenwood, ondanks intensief gebruik blijft dat ding werken.

Het neemt wel nen hoop plaats in, dus steken we het in de kast als het niet wordt gebruikt.

Misschien ook iets om te overwegen: Thermomix. Dat toestel ziet ge op wel eens in de achtergrond staan bij kookprogamma's.

Kan je naast deeg maken ook gebruiken voor sauzen, soep, risotto en nog oneindig veel andere dingen.

Wij hebben de TM5 al zeven jaar en hebben die gekocht omdat we ook nog geen mixer hadden.

Ik heb zelf een jaar of 3 geleden mezelf voor dezelfde keuze gezet. Ik ben uiteindelijk voor de 'classic' artisan gegaan, en nog geen spijt van. Integendeel, als je een zwaarder deeg hebt (bv. brood maken), dan vind ik zelfs dat ik de nog grotere versie had kunnen gebruiken. Maar voor gewoon gebak, gehakt, ... is de artisan een goeie keuze. En het is en blijft een eye-catcher in de keuken natuurlijk.

Terug
Bovenaan