Klassieke voorjaar

Welk team domineert het klassieke voorjaar ?

• UAE Team Emirates - XRG

Stemmen: 31 49,2%
  • Alpecin - Deceuninck

Stemmen: 14 22,2%
  • Team Visma | Lease a Bike

Stemmen: 7 11,1%
  • The wolfpack

Stemmen: 2 3,2%
  • Lotto, omdat het kan !

Stemmen: 2 3,2%
  • Lidl - Trek

Stemmen: 6 9,5%
  • Intermarché - Wanty

Stemmen: 0 0,0%
  • Bahrain - Victorious

• Red Bull - BORA - hansgrohe

• Een andere ploeg,...

Stemmen: 1 1,6%

• Totaal aantal stemmers
    63
Ik deel je mening volledig over WW. Het is gewoon een uurtje entertainment binnen het wieler thema.
Ik snap ook niet waarom mensen daar altijd meer van moeten maken en zagen over 'meer analyse blbalbla'.

Ik luister er toch ook nog iedere week naar. Genoeg zaken aan de podcast die ik minder/niet leuk vind (Mathieu & Guillaume op het einde bv. :censored: )

Maar het is gewoon een uurtje entertainment over koers, waar er regelmatig toch al eens leuke anekdotes de revue passeren. Daar luister ik nog het meest voor, denk ik.

En goh ja, analyses... Je kan een sprint eens analyseren, misschien wat positiespel hier en daar, of wie schuift een mannetje naar voor, ... Maar wat valt er nu te analyseren aan de Strade bijvoorbeeld? Daar ben je toch ook snel over uitverteld. We moeten er ook niet meer van maken dan dat het is. Een sport as pakweg voetbal leent zich nu eenmaal veel beter om analyses van te maken.

Ik zal nooit snappen waarom mensen een onderdeel dat gewoon een voordeel/voorsprong geeft aan de renners die sowieso al het beste zijn, een meerwaarde biedt. Grote kans dat Parijs Nice gewoon al voorbij is nog voor het eigenlijk goed en wel begonnen is.

Wielrennen is nog altijd een ploegsport,
Het is trouwens niet altijd zo, zie de TTT in Valencia ;)

Maar wel akkoord dat het in de eerste etappe zou moeten zijn.

Maar wel geen fan van dit concept, want dit heeft minder met TEAM tijdrijden te maken.
Het is u beste mannen zo snel mogelijk afzetten.
Terwijl zo een 4de renner die moet krasselen om er bij te blijven magnifieke tv is

De TTT van Garmin 2009 is eentje dat in mijn geheugen gegrift staat , waarbij Hesjedal (niet de allerslechtste tijdrijder) aan het kapot gaan was in het wiel van Millar , wiggins , Vandevelde en Zabriskie :p

Vingegaard net als in Algarve niet super zoals we de voorbije jaren gewend geweest zijn.
In de Pokémonwereld is Vingegaard constant 'bide' aan het gebruiken om het in juli los te laten en zijn prestatie in de Tour van '23 te laten ondersneeuwen door verse sneeuw waarin zelfs de urine van Pogacar niet door kan sijpelen.

Mannekes, er zijn er daar een paar die gvd hoerechance hebben dat Landa daar nog plat rijdt zeg... als Magnier hier nu sebiet die rit nog binkt zou het helemaal een zotte turnarround zijn zo diep in de finale.

Mannekes, er zijn er daar een paar die gvd hoerechance hebben dat Landa daar nog plat rijdt zeg... als Magnier hier nu sebiet die rit nog binkt zou het helemaal een zotte turnarround zijn zo diep in de finale.

Zat niet mee in de juiste waaier. Maakt de sprong. Rijd dan wel lek zeker. Gelukkig nu terug en met hem ook een pak andere klassementsrenners. Wel stom met al die jasjes aan maakt het moeilijk om iedereen vlotjes te identificeren.

Schermafbeelding-2025-03-13-153007.png

De mummie rijd mee :rofl:

Vingegaard weer niet super. Wel gevallen vandaag natuurlijk. Skjelmose ook maar zwak toch een aankomst voor hem als springveer. Almeida ook minder dan gisteren.

Wel mooi voor Martinez zijn eerste WT zege. En Astana 2 en 4 weer puntjes erbij.

Rutsch gebaarde dat ze moesten blijven ronddraaien vooraan en wees profetisch in een cirkel naar de grond.
Rutsch valt later en maakt kennis met de grond.
Rutsch betekent 'slip'.
God is een komiek.

Als Jonas zijn hand gebroken is en niet meer koerst tot de Tour en in die Tour zijn beste waarden laat optekenen, kunnen we er vanuit gaan dat hij volgend jaar terug iets breekt in het voorjaar?

VDP werd schoontjes en redelijk simpel bijgehaald door Ganna.
M-S en P-R wordt interessant.

VDP werd schoontjes en redelijk simpel bijgehaald door Ganna.
M-S en P-R wordt interessant.

Vlakte het daar niet wat uit toen Ganna kon terugkomen? Poggio is wel wat langer natuurlijk. En onderschat ook Ganna niet die was 2 jaar terug zowat de sterkste na Pogacar en VDP. MSR was vorig jaar veruit de leukste voorjaarskoers en kan het dit jaar inderdaad wel eens terug worden. Het minder uitdagende parcours is plots een grote troef.

Vlakte het daar niet wat uit toen Ganna kon terugkomen? Poggio is wel wat langer natuurlijk. En onderschat ook Ganna niet die was 2 jaar terug zowat de sterkste na Pogacar en VDP. MSR was vorig jaar veruit de leukste voorjaarskoers en kan het dit jaar inderdaad wel eens terug worden. Het minder uitdagende parcours is plots een grote troef.
Plots? Ik heb MSR altijd al een leuke koers gevonden.

Alle spanning zit gebald in de laatste 10km. Vroeger had je geregeld winnaars uit een massasprint met dan maar sporadisch iemand als Bettini die dit kon doorbreken. Of de laatste jaren winnaars als Mohoric of Stuyven die vooraf niet voorspeld had. Iemand als Nibali die toch weggeraakt op de Cipressa, wat dan weer jaren niet gebeurd was. Ieder jaar valt het scenario niet te voorspellen. Afdaling Poggio en de laatste km's richting de Via Roma zijn van de meest bloedstollende in een wielerseizoen.

Alleen moet je je tv pas opzetten vanaf de Cipressa en niet op 100km zoals bij de ronde of roubaix. Daarom dat veel mensen het een saaie koers vinden.

Laatst bewerkt:
Plots? Ik heb MSR altijd al een leuke koers gevonden.

Alle spanning zit gebald in de laatste 10km. Vroeger had je geregeld winnaars uit een massasprint met dan maar sporadisch iemand als Bettini die dit kon doorbreken. Of de laatste jaren winnaars als Mohoric of Stuyven die vooraf niet voorspeld had. Iemand als Nibali die toch weggeraakt op de Cipressa, wat dan weer jaren niet gebeurd was. Ieder jaar valt het scenario niet te voorspellen. Afdaling Cipressa en de laatste km's richting de Via Roma zijn van de meest bloedstollende in een wielerseizoen.

Alleen moet je je tv pas opzetten vanaf de Cipressa en niet op 100km zoals bij de ronde of roubaix. Daarom dat veel mensen het een saaie koers vinden.

MSR was toch altijd zowat de minste van de voorjaarskoersen. Tuurlijk was die finale altijd wel lekker spannend. Maar het was geen RVV of zo. Maar nu weet je gewoon al op voorhand wie gaat winnen en als die dan nog eens een solo doen van 40-60km is er weinig aan.

Het is niet dat MSR is veranderd. Het is dat de rest een stuk minder leuk is geworden waardoor MSR nu plots bovenaan staat ipv onderaan.

In de Ronde van Vlaanderen heb je vroeger natuurlijk ook wel edities gehad dat je op voorhand Museeuw, Boonen of Cancellara kon noteren. Mijn collega beweert bij hoog en bij laag dat VDP Pogacar gaat kunnen volgen, dus 100% concensus is er niet :p

Ik rangschik de koersen niet graag op "beste of minste". MSR is een totaal andere koers als de andere monumenten en door het unieke karakter kan ik wel zeggen dat ik er de laatste 20 jaar met meer plezier naar gekeken heb als bv LBL. Met LBL heb ik niet veel maar das volledig persoonlijk.

MSR is doorgaans toch wel quasi altijd spannend tot aan de streep. Ik kijk daar persoonlijk ook wel elk jaar opnieuw naar uit. Lange saaiere opbouw dat wel, maar je hebt wel een garantie dat je op het einde op het puntje van uw stoel kan gaan zitten.

In veel van de andere monumenten is het de laatste jaren toch gewoon wachten op de ultieme aanval van de topfavoriet en dan is het bij wijze van spreken gewoon de koers uitkijken tot aan de finish.

Terug
Bovenaan