Klassieke voorjaar

Welk team domineert het klassieke voorjaar ?

• UAE Team Emirates - XRG

Stemmen: 31 49,2%
  • Alpecin - Deceuninck

Stemmen: 14 22,2%
  • Team Visma | Lease a Bike

Stemmen: 7 11,1%
  • The wolfpack

Stemmen: 2 3,2%
  • Lotto, omdat het kan !

Stemmen: 2 3,2%
  • Lidl - Trek

Stemmen: 6 9,5%
  • Intermarché - Wanty

Stemmen: 0 0,0%
  • Bahrain - Victorious

• Red Bull - BORA - hansgrohe

• Een andere ploeg,...

Stemmen: 1 1,6%

• Totaal aantal stemmers
    63
MSR was toch altijd zowat de minste van de voorjaarskoersen. Tuurlijk was die finale altijd wel lekker spannend. Maar het was geen RVV of zo. Maar nu weet je gewoon al op voorhand wie gaat winnen en als die dan nog eens een solo doen van 40-60km is er weinig aan.

Het is niet dat MSR is veranderd. Het is dat de rest een stuk minder leuk is geworden waardoor MSR nu plots bovenaan staat ipv onderaan.
Ik ben MSR ook veel meer beginnen appreciëren de laatste jaren. Sinds dat geen massasprint meer is (2017 met Kwiatkowski vs. Sagan vs. Alaphilippe :drool:), is dat ook wel een veel leukere koers geworden dan voordien. De kilometers vanaf de Poggio horen voor mij bij de leukste kilometers van het seizoen. We hebben daar nu al 8 jaar steeds ofwel een individu dat nipt vooropblijft of een sprint tussen maximaal dik 10 renners. Het gewicht dat die koers heeft -er zijn maar 5 kansen op een jaar om een monument te winnen, daar winnen kan een bekroning van een carrière zijn zoals bij Stuyven, Philipsen of Mohoric- gecombineerd met de spanning, maakt het voor mij niet te vergelijken met eender welke andere koers. De andere monumenten zijn qua winnaar veel meer voorspelbaar.

De laatste 2 jaren zijn de overige 4 monumenten inderdaad telkens gewonnen door van der Poel, Evenepoel en Pogacar en waren ze geen enkele keer echt spannend. :p Maar dan nog was Sanremo in de recente geschiedenis voor 2017 ook een absolute kutkoers met af en toe een uitzondering op een massasprint. Als er al eens een groepje vooropbleef, won er een renner waar ik een hekel aan had (Gerrans) of werd m'n favoriet geklopt (Goss die Gilbert klopte, Ciolek die Sagan klopte, Cancellara die vooropbleef voor een groep waarin ik bijna iedereen liever zag winnen dan hij). :laugh:

Zo houd ik ook van de Waalse Pijl. Je weet dat daar geen fuck gebeurt voor de Muur van Hoei, maar als beloning krijg je vaak de spannendste minuut koers van het jaar.

Zo houd ik ook van de Waalse Pijl. Je weet dat daar geen fuck gebeurt voor de Muur van Hoei, maar als beloning krijg je vaak de spannendste minuut koers van het jaar.
Dit jaar niet want Pogacar staat op de startlijst :oi22:

Ik ben MSR ook veel meer beginnen appreciëren de laatste jaren. Sinds dat geen massasprint meer is (2017 met Kwiatkowski vs. Sagan vs. Alaphilippe :drool:), is dat ook wel een veel leukere koers geworden dan voordien. De kilometers vanaf de Poggio horen voor mij bij de leukste kilometers van het seizoen. We hebben daar nu al 8 jaar steeds ofwel een individu dat nipt vooropblijft of een sprint tussen maximaal dik 10 renners. Het gewicht dat die koers heeft -er zijn maar 5 kansen op een jaar om een monument te winnen, daar winnen kan een bekroning van een carrière zijn zoals bij Stuyven, Philipsen of Mohoric- gecombineerd met de spanning, maakt het voor mij niet te vergelijken met eender welke andere koers. De andere monumenten zijn qua winnaar veel meer voorspelbaar.

De laatste 2 jaren zijn de overige 4 monumenten inderdaad telkens gewonnen door van der Poel, Evenepoel en Pogacar en waren ze geen enkele keer echt spannend. :p Maar dan nog was Sanremo in de recente geschiedenis voor 2017 ook een absolute kutkoers met af en toe een uitzondering op een massasprint. Als er al eens een groepje vooropbleef, won er een renner waar ik een hekel aan had (Gerrans) of werd m'n favoriet geklopt (Goss die Gilbert klopte, Ciolek die Sagan klopte, Cancellara die vooropbleef voor een groep waarin ik bijna iedereen liever zag winnen dan hij). :laugh:
Het mooie aan Milaan-San Remo is toch dat je altijd weer nieuwe scenario's krijgt of variaties op: vdP ging in de beklimming van de Poggio, Mohoric ging in de afdaling, Stuyven ging net voor ze beneden waren, Van Aert won een duel met Alaphilippe nadat die laatste een klein gaatje had op de Poggio, Philipsen in een groepsprint... opties genoeg. Dat is bij veel andere koersen toch anders, zelfs Roubaix waar vaak zo lyrisch over gedaan wordt is toch ook al vaak een sof geweest. Er gaan er hier een paar het niet graag horen maar de editie die Hayman won blijft voor mij puur kwa spankracht toch één van de allermooiste edities in de recente geschiedenis.

Roubaix waar vaak zo lyrisch over gedaan wordt is toch ook al vaak een sof geweest.
Zeker als je dan nog alle pech en zware valpartijen in rekening neemt. Gewoon niet om aan te zien. Ik skip die koers al een aantal jaren. Ik wil niet bijdragen aan de kijkcijfers waardoor renners ieder jaar in het ziekenhuis belanden.

Die natte editie die colbrelli won, nadat iedereen al jaren geilde op een natte editie heeft bij mij echt de ogen geopend. Flutkoers.

Er gaan er hier een paar het niet graag horen maar de editie die Hayman won blijft voor mij puur kwa spankracht toch één van de allermooiste edities in de recente geschiedenis.

Schaam u diep zo diep, dieper dan de diepste zee!

Schandvlek op de historie van die koers en het wielrennen in het algemeen.
Ik word er nog emotioneel van. Pure diefstal was het, ongelofelijk.
Niks mooi aan.

Zeker als je dan nog alle pech en zware valpartijen in rekening neemt. Gewoon niet om aan te zien. Ik skip die koers al een aantal jaren. Ik wil niet bijdragen aan de kijkcijfers waardoor renners ieder jaar in het ziekenhuis belanden.

Die natte editie die colbrelli won, nadat iedereen al jaren geilde op een natte editie heeft bij mij echt de ogen geopend. Flutkoers.
Los van pech is dat wel mijn favoriete wedstrijd hoor. Ik wil ook een droge Roubaix, liefst zonder stof. Zogenaamde wielerfans die vloekten omdat het regende op de dagen waarop Roubaix in '20 en '21 oorspronkelijk zou gereden zijn, mogen zich van mij ook diep schamen. Moscon 2021, Van Aert die meermaals pech heeft gehad als mogelijk sterkste man in koers of het peloton dat uitgeschakeld werd door een val in 2016, dat moet voor mij allemaal niet. Als we een eerlijke strijd krijgen, is Roubaix wel oprecht de leukste wedstrijd op de kalender, of toch als we geen solo van honderdduizend kilometer te zien krijgen. En zelfs dan nog kan het mooi zijn. Die editie van Van Baarle was machtig, met Ineos dat vanaf de start met z'n hele ploeg aanviel en het afmaakte ondanks wegvallen van enkele van hun vooruitgeschoven pionnen (o.a. Ganna met dubbele pech). Dat de wedstrijd dan 30 kilometer voor de meet in een beslissende plooi ligt, maakt me niet zoveel uit als we meer dan 4 uur echte koers gezien hebben. :p

Niet alleen Pedersen klimt goed, ook Ganna klimt niet slecht. Komt hier met Yates over de streep. Ayuso de verwachte winnaar.

Deed Uitdebroeks hier trouwens niet mee? Slechte TT gereden maar nu ook bergop nergens.

Uijtdebroeks is echt totaal naar de kloten gegaan bij Visma het laatste jaar. Toch echt vreemd. De Plus ook verrassend slecht vandaag. Met een matige Van Wilder in PN doen de Belgische klimmers het wel vrij zwak.

Ganna da is 83 kilo ofzo hé, angstaanjagend.

Uijtdebroeks is echt totaal naar de kloten gegaan bij Visma het laatste jaar. Toch echt vreemd. De Plus ook verrassend slecht vandaag. Met een matige Van Wilder in PN doen de Belgische klimmers het wel vrij zwak.

Ganna da is 83 kilo ofzo hé, angstaanjagend.

Van Wilder staat nu 12e. Dat is niet slecht maar voor iemand die er opstaat dat hij op tijd en stond zijn eigen kans mag gaan toch ook gewoon onvoldoende. Draait nu toch ook al een paar jaar mee en ik zie hem niet echt die volgende stap zetten. Beste geval wordt het een goeie knecht mindere geval gaat hij straks naar een Franse ploeg of zo voor een vrije rol om 14e in een GT te gaan rijden.

Eindelijk eens een referentie in het klimwerk voor Pidcock.

Die transfer heeft precies goed gedaan.

Absoluut. Ook een winnaar geworden nu 4 van zijn 9 zeges zijn dit seizoen behaald en we zijn halfweg maart. Benieuwd wat hij straks kan in het voorjaar. Pogacar kloppen wordt lastig natuurlijk. En werd ook al 2e in LBL dus daar podium rijden is niks nieuws.

Van Wilder staat nu 12e. Dat is niet slecht maar voor iemand die er opstaat dat hij op tijd en stond zijn eigen kans mag gaan toch ook gewoon onvoldoende. Draait nu toch ook al een paar jaar mee en ik zie hem niet echt die volgende stap zetten. Beste geval wordt het een goeie knecht mindere geval gaat hij straks naar een Franse ploeg of zo voor een vrije rol om 14e in een GT te gaan rijden.

Van Wilder gewoon al twee jaar gestagneerd, of ja zelfs ietsje minder misschien dan in die hele goede Giro en dat najaar van 2023 (denk ik). Hijzelf mag toch eens beginnen nadenken waarom dat zo is. Mag ook wat minder klagen.

Absoluut. Ook een winnaar geworden nu 4 van zijn 9 zeges zijn dit seizoen behaald en we zijn halfweg maart. Benieuwd wat hij straks kan in het voorjaar. Pogacar kloppen wordt lastig natuurlijk. En werd ook al 2e in LBL dus daar podium rijden is niks nieuws.

Dat van winnaar worden is natuurlijk wel vooral omdat ze hem bij Q36.5 wel kleinere wedstrijden laten rijden. Bij Ineos was dat niet het geval. Dan win je gewoon (veel) minder. Goede keuze van de ploeg, maar het kan ook goed zijn dat Pidcock dat in het het verleden niet wilde, ook omdat hij dan in het veld reed in de winter en dus later in actie kwam.

Laatst bewerkt:
Gaat moeten oppassen of zijn grootste stempel wordt nog de breuk met Bora.
Levert niet wat de adelbrieven voorspelde. Dat terwijl iemand die 5 maand ouder is wel duidelijk levert.

Afwachten wat Visma hiermee gaat doen.

Los van de fysieke ongemakken lijkt die mij ook niet de kop te hebben van een topper. Die zijn interviews klinken altijd kinderachtig terwijl dit ook gewoon een man met stemrecht is.

Komt niet goed. Binnen een paar jaar in de vlucht van de dag namens Cofidis

Los van de fysieke ongemakken lijkt die mij ook niet de kop te hebben van een topper. Die zijn interviews klinken altijd kinderachtig terwijl dit ook gewoon een man met stemrecht is.

Komt niet goed. Binnen een paar jaar in de vlucht van de dag namens Cofidis
Ik denk toch dat die nét wel een goeie kop heeft. Lijkt mij echt een doorzetter, een winnaar en echt hard bezig met zijn vak (misschien iets té maniakaal zelfs?)

Ja, het is ‘ne speciale’ qua interviews, maar zo heb je er nog gehad hé (Sagan bv.)

Heeft niet het talent en de veelzijdigheid van Pogacar, Evenepoel, … maar was desondanks een groot talent. En heeft daar bij de profs ook al flarden van getoond.

Maar in plaats van vorig jaar een extra stap te zetten (in een ploeg die hem als gegoten lijkt), begon er een lijdensweg.

Ik heb er echt mee te doen… toch wel doodzonde dit. Helemaal terug naar af en grote onzekerheid.

Heeft niet het talent en de veelzijdigheid van Pogacar, Evenepoel, …
Cian was de 17-jarige die de records van Evenepoel op die testtrainingen van de Belgische wielerbond significant verbeterde.
Linkje.

Dus hij werd al voor hij prof werd als zéér uitzonderlijk talent beschreven. Jammer hoe het sinds vorig jaar met hem gaat. Ergens krijg je de indruk dat het mss een mentaal probleem is, aangezien die benen bvb vandaag pas weer dat verdoofde gevoel kregen, net tijdens de allesbeslissende rit van zijn eerste hoofddoel van het jaar. Maar als buitenstaander kan je daar eigenlijk niks over zeggen. De omkadering bij Visma is professioneel genoeg om dit tot op het bot uit te zoeken en hopelijk te fixen.

Zo zie je maar dat het als nieuwe jonge wielergod toch niet evident is om al snel een absolute topper in het WT-peloton te worden. Remco lukte het maar Cian en ook De Lie bvb blijven toch wat hangen. Benieuwd naar de evolutie van Widar.

Cian was de 17-jarige die de records van Evenepoel op die testtrainingen van de Belgische wielerbond significant verbeterde.
Linkje.

Ok, maar ondertussen zijn er al anderen die die testen hebben verbeterd en die hebben echt niet het talent van Remco of zelfs Uijtdebroecks. Milan Donie is er zo eentje bijvoorbeeld. Talentvol, maar natuurlijk niet in de buurt van die mannen. Met andere woorden, die tests willen niet alles zeggen.

In het algemeen hebben we hier in België wel een probleem met het snel bewieroken van talenten natuurlijk. Het is hier bijna onmogelijk geworden om in de schaduw te groeien.

Terug
Bovenaan