Klassieke voorjaar

Welk team domineert het klassieke voorjaar ?

• UAE Team Emirates - XRG

Stemmen: 31 49,2%
  • Alpecin - Deceuninck

Stemmen: 14 22,2%
  • Team Visma | Lease a Bike

Stemmen: 7 11,1%
  • The wolfpack

Stemmen: 2 3,2%
  • Lotto, omdat het kan !

Stemmen: 2 3,2%
  • Lidl - Trek

Stemmen: 6 9,5%
  • Intermarché - Wanty

Stemmen: 0 0,0%
  • Bahrain - Victorious

• Red Bull - BORA - hansgrohe

• Een andere ploeg,...

Stemmen: 1 1,6%

• Totaal aantal stemmers
    63
Van Aert komt duidelijk te kort. Zal heel misschien in Roubaix iets kunnen betekenen hopelijk. Maar die voorbereiding is toch echt wel iets om bij stil te staan. Geen veldritten rijden bijna onder motto dat hij wil pieken in voorjaar en dan nog eens een week vr de ronde in koers komen. Nee dat is niet de juiste aanpak mijn inziens.
Mij inziens ook niet. Ik zie het rendement niet van al die stages dit seizoen.

Eerlijk gezegd twijfel ik hoor. Bekijk eens Van Aert zijn palmares. Zo vet is da ni ze.

Stijn Devolder heeft 2 keer de Ronde van Vlaanderen gewonnen. Misschien wel de belangrijkste koers in Vlaanderen.
VA vooral veelzijdig palmares... Maar tis al een tijdje gedaan. Vdp is de 1dagsrenner.

Eerlijk gezegd twijfel ik hoor. Bekijk eens Van Aert zijn palmares. Zo vet is da ni ze.

Stijn Devolder heeft 2 keer de Ronde van Vlaanderen gewonnen. Misschien wel de belangrijkste koers in Vlaanderen.

Ok dan, ... Jij als Vlaming zet 2x de RVV en 2x de ronde van België boven

Ik heb dan toch liever

MSR /Strade / GW / 2x E3 / Amstel / OHN / KBK / 9 etappes in de tour / 3 etappes in de Vuelta / groene trui /

Inderdaad dat is echt niet vet ...

Stijn Devolder heeft 2 keer de Ronde van Vlaanderen gewonnen. De mooiste/belangrijkste koers in Vlaanderen.
Die twee keer RVV is ook wel het enige echt van betekenis natuurlijk: PCS

Ik heb dan toch liever

MSR /Strade / GW / 2x E3 / Amstel / OHN / KBK / 9 etappes in de tour / 3 etappes in de Vuelta / groene trui /

Als ge de media aandacht van die 2 coureurs bekijkt zou je denken dat Van Aert 10 keer het palmares van Stijn Devolder heeft. Het ligt dichter bij elkaar dan er veel denken.

Boonen, Museeuw, etc... hun palmares is vele malen dat van Van Aert.

Als ge de media aandacht van die 2 coureurs bekijkt zou je denken dat Van Aert 10 keer het palmares van Stijn Devolder heeft. Het ligt dichter bij elkaar dan er veel denken.

Boonen, Museeuw, etc... hun palmares is vele malen dat van Van Aert.

Jij begint over Devolder ?
Dat je liever zijn palmares zou hebben en dat die zijn palmares enorm dicht bij Wout van Aert ligt , dan maak ik geen woorden meer aan vuil als dat echt je mening is...

Wout zijn palmares is op zijn minst dubbel zo goed als Devolder...
------
En plots moet je er om een of andere reden Boonen en Museeuw bijhalen.

ja, die hun palmares is beter dan WVA...
en dat zal waarschijnlijk wel zo blijven ook.

En vorig jaar deden ze exact hetzelfde als dit jaar en waren als ploeg succesvol of niet tot de valpartij ?

OHN / KBK / DDV / zonder val kan Wout er normaal ook voor sprinten in de E3 / Gent Wevelgem stond de b-ploeg.

En Visma zit terug in de groep die klappen vangt

Laporte is terug ziek
Campenaerts is ook weer ziek

Jorgenson is een goeie renner maar geen klassieke renner om een monument te winnen tegen de klassieke toppers

Van Hooydonck die ze toch moeilijker dan gedacht kunnen vervangen

Heeft toch ook weinig met de sterkte van de ploeg te maken? Als de kopman van de ene ploeg 45 rijdt en uw beste renner kan maar 43 dan ben je geklopt.

Ik heb dan toch liever

Ook nog 2 olympische medailles waar vele sporters jaloers op zullen zijn.
Maar als VA zijnde had er wel nog een kassei monument bijgemogen, hij zou het alleszins verdiend hebben.

Iedereen over VA zijn val teveel. Is al jaren zo dat hij in het voorjaar toch onderpresteert.. 0 monumenten zegt genoeg.
In de tour kan hij wel op niveau koersen, rittenkoersen zijn misschien toch meer zijn ding
1 monument. Maar ja, WVA staat niet meer bij de favorieten in de topklassiekers, dat is duidelijk.

Heeft toch ook weinig met de sterkte van de ploeg te maken? Als de kopman van de ene ploeg 45 rijdt en uw beste renner kan maar 43 dan ben je geklopt.

Zeker, dat bedoel ik met Jorgenson.
Hij kan de miserie niet oplossen.

Er was commentaar dan ook over dat Visma slecht bezig is met al hun stages
Weinig koersdagen , Dat niemand goed zit etc. terwijl dat de vorige jaren heel goed heeft uitgepakt in de breedte, iedereen was goed !

Iedereen is vrij negatief over Visma hun werkwijze hier, terwijl de vorige normale jaren best wel goed waren 😅.

Het is inderdaad nu niet goed , maar dat ligt eerder aan de omstandigheden (valpartijen van vorig jaar/ ziektes/ ...).
Sommige dingen heb je niet aan de hand.

Wout is niet in zijn normale doen door de omstandigheden. Hun 2de beste klassieke renner zit ziek thuis.

Het is geen computerspel !

Pech speelt altijd een rol . Maar de timing van wanneer je juist op stage gaat, daar stel ik me toch vragen bij. De aanpak bij Alpecin, specifiek VDP lijkt toch beter. Zijn kalender lijkt me beter.

Een Omloop en Kuurne , dat zijn geen wedstrijden waar WVA persé moet bij zijn. Dat was imo het moment voor de stage. En klaar zijn met de ploeg tegen Milan-Sanremo.

Niet om tegen schenen te stampen, zonder bijbedoelingen..

Soms vraag ik me af, mannen zoals mvdp en pogacar, die moeten toch n productje nemen dat nog niet ontdekt is ofzo.. heel fel armstrong gevoelens alsk die manne zie vlammen alsof de rest erbij rijdt voor t plezier..

Soms vraag ik me af, mannen zoals mvdp en pogacar, die moeten toch n productje nemen dat nog niet ontdekt is ofzo.. heel fel armstrong gevoelens alsk die manne zie vlammen alsof de rest erbij rijdt voor t plezier..
Moesten ze enkele weken zwaar pieken ja, maar die zijn altijd goed dus nee.

Zeker niet onterecht. Toen QS met meerdere renners het voorjaar domineerde, las je hier om de 5 tellen iets over dokter Taus.

Nu wordt het voorjaar gedomineerd door ene die voor een teammanager rijdt die veroordeeld is voor het kopen van doping en dan is het genetica. :unsure: Adrie was trouwens ook niet vies van een gedopeerde duif.

En Pogi en Gianetti is ook een verbrande combinatie.

Terug
Bovenaan