Klassieke voorjaar

Welk team domineert het klassieke voorjaar ?

• UAE Team Emirates - XRG

Stemmen: 31 49,2%
  • Alpecin - Deceuninck

Stemmen: 14 22,2%
  • Team Visma | Lease a Bike

Stemmen: 7 11,1%
  • The wolfpack

Stemmen: 2 3,2%
  • Lotto, omdat het kan !

Stemmen: 2 3,2%
  • Lidl - Trek

Stemmen: 6 9,5%
  • Intermarché - Wanty

Stemmen: 0 0,0%
  • Bahrain - Victorious

• Red Bull - BORA - hansgrohe

• Een andere ploeg,...

Stemmen: 1 1,6%

• Totaal aantal stemmers
    63
Vermoedelijk hetgeen wat gisteren werd aangehaald op VTM, namelijk dat hij dan niet kan vallen en de RVV hypothekeert.
DDV is logisch. Hij gaat zijn mentor Nuyens vooraf door de koers te winnen en dan...

Wat mij betreft; duidelijk dat er zeker een mentaal probleem is in functie van de vele valpartijen, logisch, maar dat mentale aspect van te durven wringen en voor een positie te vechten, wa dan nog eens super belangrijk is in Vlaamse werk, dat gaat ge toch echt niet verbeteren met enkel te trainen en amper koersen te rijden.

Ik vond het onbegrijpelijk om hem niet in MSR te zien, ma bon Visma had een bepaald plan voor Wout waar ze zich initieel proberen aan te houden, ok dat valt nog te verdedigen.

Maar als ge na openingsweekend én E3 tot de constatatie komt dat het niet is wat het moet zijn en VDP van een ander niveau is, dan moet ge toch direct schakelen en GW er bijnemen, punt?

Maar neen opnieuw geen wijziging.

Ge zijt toch prof om te koersen en voor iemand van het niveau Wout, om proberen wedstrijden te winnen?

Visma slaat gewoon de bal volledig mis naar mijn mening..

Ik had WVA graag eens bij een andere ploeg gezien, kheb meer en meer het gevoel dat Visma hem mismeestert. Vreemde keuzes qua wedstrijden.
Alles in belang van de Giro, hé :sarcastic:.
Maar als ge na openingsweekend én E3 tot de constatatie komt dat het niet is wat het moet zijn en VDP van een ander niveau is, dan moet ge toch direct schakelen en GW er bijnemen, punt?

Maar neen opnieuw geen wijziging.

Ge zijt toch prof om te koersen en voor iemand van het niveau Wout, om proberen wedstrijden te winnen?
GW heeft hij al gewonnen. DDV nog niet. Had hij niet eens gezegd dat hij wedstrijden wou afvinken?
Zeer flauw excuus natuurlijk om 250km links te laten liggen een week voor de Ronde.
Evengoed is hij woensdag buitenspel gezet na 140km, met Jorgenson, die terug voorop is en hij niet mag rijden.

Alles in belang van de Giro, hé :sarcastic:.

GW heeft hij al gewonnen. DDV nog niet. Had hij niet eens gezegd dat hij wedstrijden wou afvinken?
Zeer flauw excuus natuurlijk om 250km links te laten liggen een week voor de Ronde.
Evengoed is hij woensdag buitenspel gezet na 140km, met Jorgenson, die terug voorop is en hij niet mag rijden.
Van Aert is niet langer de onbetwiste nr1 voor het voorjaar bij Visma. Een groot verschil met VDP of Pogacar. Voor GW trekken ze de kaart Olav Kooij. En een Campenaerts/Jorgenson als vrijbuiter. Ook voor DDV en de Ronde zal Wout rekening moeten houden met de interne concurrenten. En Van Aert is een teamspeler, als Jorgenson weg is zal die zich inhouden.

VA post altijd zijn ritten op Strava en wat me opviel is dat hij dinsdag, woensdag en donderdag niet heeft gereden. Dat is toch vrij abnormaal? Ofwel was hij ziek ofwel heeft hij heel veel rust nodig na zijn hoogtestage, misschien heeft hij nog iets harder getraind op hoogte dan vorig jaar om zijn achterstand proberen weg te werken. Maar 3 dagen voor de E3 niet rijden moet toch sowieso een effect hebben qua prestaties in de E3.

VA post altijd zijn ritten op Strava en wat me opviel is dat hij dinsdag, woensdag en donderdag niet heeft gereden. Dat is toch vrij abnormaal? Ofwel was hij ziek ofwel heeft hij heel veel rust nodig na zijn hoogtestage, misschien heeft hij nog iets harder getraind op hoogte dan vorig jaar om zijn achterstand proberen weg te werken. Maar 3 dagen voor de E3 niet rijden moet toch sowieso een effect hebben qua prestaties in de E3.
Is dat vrij abnormaal? Gekeken naar zijn gedrag vorig jaar zelfde periode of andere momenten dat hij van de berg kwam?

Is dat vrij abnormaal? Gekeken naar zijn gedrag vorig jaar zelfde periode of andere momenten dat hij van de berg kwam?
Net eens gekeken naar vorig jaar en daar had hij dinsdag laatst getraind in Tenerife, woensdag niks en donderdag 2u getraind voor de E3.
Dus dit jaar een dag vroeger gestopt met trainen op Tenerife en niks meer gedaan voor de E3. Ofwel heeft hij niks gedeeld op Strava maar dit is niet van zijn gewente.

Als we den Benji mogen geloven reed WvA de Oude Kwaremont op 10 seconden trager dan VDP maar sneller dan Pedersen/Ganna.

Langs een kant blijf ik toch ook denken dat het jaar na jaar knechten in de Tour in combinatie met die hoogtestages toch wel nefast zouden kunnen geweest zijn voor zijn prestaties in de klassiekers. De Wout van vroeger was veel explosiever, nu staat die al onder een Pedersen.

Hij heeft als kopman in zijn goede jaren toch idd teveel moeten knechten. Ook in zware bergritten zichzelf moeten uitpersen voor anderen die amper tot niks terugdeden voor hem.
Oké hij zal er wel ruim financieel voor vergoed zijn geweest, maar voor zijn status (toen) nooit de nr 1 geweest in de ploeg of dit zo afgedwongen.
Groene trui tour idem, er zat meer in dan die 1 keer te winnen.

VDP die zegt: “ik ben de man”.

Als we den Benji mogen geloven reed WvA de Oude Kwaremont op 10 seconden trager dan VDP maar sneller dan Pedersen/Ganna.
Net eens gecheckt en VA reed vrijdag de Oude Kwaremont op in 3:10 en Ganna in 3:24, van Pedersen is er geen data op Strava.
VA deed de Paterberg in 1:12 en Ganna in 1:05.

Kan in DDV ook perfect vallen. Dat is sowieso een nerveuze bedoening die koers.

De kansen op GW lijken me groter dan op de RVV. Ik vind het de foute keuze om dat niet te rijden. Ik had WVA graag eens bij een andere ploeg gezien, kheb meer en meer het gevoel dat Visma hem mismeestert. Vreemde keuzes qua wedstrijden.
Ik ben er van overtuigd dat een nieuwe omgeving hem geen kwaad zou doen. Maar welke ploeg komt dan in aanmerking. Quickstep?

Hij is 30 jaar, lang moet hij niet meer wachten om iets te ondernemen.

Ik ben er van overtuigd dat een nieuwe omgeving hem geen kwaad zou doen. Maar welke ploeg komt dan in aanmerking. Quickstep?

Hij is 30 jaar, lang moet hij niet meer wachten om iets te ondernemen.
Bij Visma moet ie knokken om kopmanschap af te dwingen. Bij quickstep zou dat wellicht makkelijker zijn.

Bij Visma moet ie knokken om kopmanschap af te dwingen. Bij quickstep zou dat wellicht makkelijker zijn.

Langs de andere kant bij Visma kan hij allicht op een riant loon rekenen, nu van ploeg veranderen betekent allicht inleveren. (Tenzij er oliedollars aan te pas komen?).

Als hij z'n huidige levensstandaard wil vasthouden tot hij 85 is, is een paar miljoen per jaar mooi meegenomen denk ik.

Er zijn dus live beelden maar bij Sporza moeten ze natuurlijk nog wat zeveren over de vrouwenkoers terwijl het complete chaos is in de mannenkoers

Ziet er wel naaruit dat eerste waaier net wordt ingehaald.

Nu heeft hij ook wel de ploeg om het mogelijk te maken.
Bij QS mag hij in de schaduw gaan staan van Remco. Want met alle respect dat is en blijft de vedette van QS.
Moet dus naar een ploeg gaan met geld, helpers en geen supervedetten voor het klassieke werk momenteel.

Kan Joséke eens stoppen met telkens te beginnen over die grote versnelling bij De Lie. Alsof dat ook maar iets te maken heeft met die zijn afschuwelijke vorm. Elke koers opnieuw begint die daarover.

Terug
Bovenaan