Of hij staat er pas opnieuw volgend jaar en niet dit jaar omdat het gewoon allemaal wat langer duurt door de ernst van de blessure(s)?
You never know until ..
Van Remco dacht men ook na zijn Vuelta winst. Hij is vertrokken.
Maar hij is dan op een slecht moment gevallen en het jaar erna was het niks in de grote 3 rondes.
Toen schreven sommige mensen hem ook al 'meteen' weer af.
Een jaar later werd hij echter alweer 3des in de Tour.
Mensen verwachten soms erg veel maar draaien snel met de wind mee als het weer goed gaat.![]()
Je tijdsverloop van Remco is volgens mij niet juist
(Of ik vergis me)In 2022 won hij de Vuelta (en kort daarna het WK).
In 2023 won hij L-B-L en trok naar de Giro voor winst. Helaas moest hij daar opgeven door een Corona-besmetting.
Werd vervolgens in de zomer nog Belgisch kampioen + WK TT + won nog eens San Sebastian.
Enige dip dat jaar was volgens mij zijn offday in de Vuelta, waardoor zijn klassement om zeep was. Won daar wel nog 3 ritten.
Ok, toen zullen de harde critici misschien wat twijfels hebben gehad.
Vorig jaar in 2024 had hij eerst die zware val, samen met Vingegaard inderdaad. Daarna presteerden ze allebei toch nog top in de Tour.
Voor Van Aert hoop ik dat hij gewoon wat meer tijd nodig heeft, maar het is niet ondenkbaar dat deze laatste val misschien té veel schade heeft toegebracht om nog hetzelfde niveau te halen. Eind vorig jaar waren er toch berichten dat het allemaal wat langer heeft geduurd dan gedacht. Dus ofwel zit hij nu met een conditionele basis die niet goed genoeg is (en zullen we hem later dit jaar wel beter zien), of die knie blijft toch teveel opspelen en hij zit daar met krachtverlies... binnen een paar maanden zullen we het wel zien zeker.