Klassieke voorjaar

Welk team domineert het klassieke voorjaar ?

• UAE Team Emirates - XRG

Stemmen: 31 49,2%
  • Alpecin - Deceuninck

Stemmen: 14 22,2%
  • Team Visma | Lease a Bike

Stemmen: 7 11,1%
  • The wolfpack

Stemmen: 2 3,2%
  • Lotto, omdat het kan !

Stemmen: 2 3,2%
  • Lidl - Trek

Stemmen: 6 9,5%
  • Intermarché - Wanty

Stemmen: 0 0,0%
  • Bahrain - Victorious

• Red Bull - BORA - hansgrohe

• Een andere ploeg,...

Stemmen: 1 1,6%

• Totaal aantal stemmers
    63
Of hij staat er pas opnieuw volgend jaar en niet dit jaar omdat het gewoon allemaal wat langer duurt door de ernst van de blessure(s)?
You never know until ..

Van Remco dacht men ook na zijn Vuelta winst. Hij is vertrokken.
Maar hij is dan op een slecht moment gevallen en het jaar erna was het niks in de grote 3 rondes.
Toen schreven sommige mensen hem ook al 'meteen' weer af.
Een jaar later werd hij echter alweer 3des in de Tour.

Mensen verwachten soms erg veel maar draaien snel met de wind mee als het weer goed gaat. ;)

Je tijdsverloop van Remco is volgens mij niet juist :tongue: (Of ik vergis me)

In 2022 won hij de Vuelta (en kort daarna het WK).

In 2023 won hij L-B-L en trok naar de Giro voor winst. Helaas moest hij daar opgeven door een Corona-besmetting.
Werd vervolgens in de zomer nog Belgisch kampioen + WK TT + won nog eens San Sebastian.
Enige dip dat jaar was volgens mij zijn offday in de Vuelta, waardoor zijn klassement om zeep was. Won daar wel nog 3 ritten.
Ok, toen zullen de harde critici misschien wat twijfels hebben gehad.

Vorig jaar in 2024 had hij eerst die zware val, samen met Vingegaard inderdaad. Daarna presteerden ze allebei toch nog top in de Tour.

Voor Van Aert hoop ik dat hij gewoon wat meer tijd nodig heeft, maar het is niet ondenkbaar dat deze laatste val misschien té veel schade heeft toegebracht om nog hetzelfde niveau te halen. Eind vorig jaar waren er toch berichten dat het allemaal wat langer heeft geduurd dan gedacht. Dus ofwel zit hij nu met een conditionele basis die niet goed genoeg is (en zullen we hem later dit jaar wel beter zien), of die knie blijft toch teveel opspelen en hij zit daar met krachtverlies... binnen een paar maanden zullen we het wel zien zeker.

Ik hoop vooral dat die voorjaar op z'n minst een goede prikkel is ifv de Giro om daar weer op z'n Wouts te gaan rondrijden. Hopelijk dan ook closure vinden in de Vuelta door deze keer wél berg- en puntentrui mee naar huis te nemen. Want amai, ik denk dat echt veel mensen al vergeten zijn hoe die daar rondreed vorig jaar.
Ik verwacht niet dat WvA de Vuelta gaat rijden, aangezien hij al Giro en Tour gaat combineren.

In 2023 won hij L-B-L en trok naar de Giro voor winst. Helaas moest hij daar opgeven door een Corona-besmetting.
Een val tijdens de 5de etappe (die al veel impact had op zijn lichaam) + inderdaad nog een coronabesmetting er bovenop en opgave na dag 9.

Heel veel zaken zijn niet natuurlijk maar gemaakt in een laboratorium.
Sportvoeding is tout court weinig natuurlijk aan. Ketonen zijn in feite niet anders.

Maar er is nog wel een groot verschil tussen het gebruik van supplementen en ketonen, en het gebruik van doping zoals EPO.

Niet akkoord. Tenzij ge de gewone voedingsindustrie en laboratorium noemt. Proteïne, Koolhydraten, suikers, dat zijn allemaal standaard dingen die een gezonde mens nodig heeft en dagelijks inneemt. Dat ge producten maakt waar die zaken geconcentreerd in zitten, is helemaal niets mis mee. Ketonen daarentegen heeft geen enkele gezonde mens nodig, uw lichaam maakt dat in panieksituaties aan.

Eind maart, maar wat kijk ik uit naar DDV zeg. De koers van de laatste kans voor heel wat mannen dus daar gaat lekker gekoerst worden. Als byproduct gaan we ook weten hoe het gesteld is met Benoot en VA na de hoogtestagen. Dat wordt likkebaarden.

Parcours is wel stukje minder lastig doordat ze die "gevaarlijke" afdalingen en dus ook de daar op volgende beklimmingen er hebben uitgehaald. Of ja dat lijkt mij toch zo. Meer recuperatiemomenten en de laatste lastige beklimmingen is natuurlijk ook nog heel ver van de finish.

Het moet gezegd zijn dat al die toppers zich niet te goed voelen om te knechten. Mathieu hebben we ook al vaak genoeg zijn werk zien doen voor Philipsen. Evenepoel en Pogacar hebben we ook al zien knechten.

Wout heeft zijn ding kunnen doen in de Tour, bewijs daarvan zijn 13 (?) ritzeges en een groene trui (en geel gedragen).
Als je daarnaast ook met je team de grootste wedstrijd ter wereld kan winnen, dan is dat wel fantastisch natuurlijk.

Ik denk dat Wout ook gewoon graag knecht voor een ander. De Tour blijft de Tour, iedereen wil daarbij zijn. Denk dat Van Aert zélf geen probleem heeft met die rol.
Elders knechten oké, maar in - laten we eerlijk zijn - de wedstrijd, dat hem groot heeft gemaakt?
Dan wil / moet je voor eigen kans gaan. Een beetje knechten çava, maar jezelf uitwringen zoals hij dat jaar na jaar deed bergop?
Wout heeft zijn ding kunnen doen in de Tour, bewijs daarvan zijn 13 (?) ritzeges en een groene trui (en geel gedragen).
Er kunnen altijd een paar ritzeges bij.

Vanavond, Vive le Ronde, want ja, Karl moet natuurlijk zijn aandacht krijgen. Maar wie is hun eerste gast?

Tom Waes :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Wedden dat die daar braaf met een glaasje water zit

Geen verrassing hé :)

Het charmeoffensief is hierbij ingezet. Zal nu wel in een aantal programma's passeren en daar telkens zijn spijt betuigen.
Misschien nog een podcast en nog wat interviews in de humo ofzo, ...

En dan kan VRT in het najaar met luide trom het nieuwe seizoen van Reizen Waes uitzenden hé.

Geen verrassing hé :)

Het charmeoffensief is hierbij ingezet. Zal nu wel in een aantal programma's passeren en daar telkens zijn spijt betuigen.
Misschien nog een podcast en nog wat interviews in de humo ofzo, ...

En dan kan VRT in het najaar met luide trom het nieuwe seizoen van Reizen Waes uitzenden hé.

Kijk, dat ze die terug zijn ding gingen laten doen, was wel duidelijk (ah ja hij zorgt voor hoge kijkcijfers, dat hem even goed iemand had kunnen vermoorden maakt niet uit). Uiteindelijk kan me dat weinig schelen, maar amper een week na dat onderzoek? Alé heb wat schaamte hé :laugh:

Ma bon, niets met koers te maken natuurlijk. Vive le Vélo in't algemeen maar weinig jammer genoeg

Kijk, dat ze die terug zijn ding gingen laten doen, was wel duidelijk (ah ja hij zorgt voor hoge kijkcijfers, dat hem even goed iemand had kunnen vermoorden maakt niet uit). Uiteindelijk kan me dat weinig schelen, maar amper een week na dat onderzoek? Alé heb wat schaamte hé :laugh:

Ma bon, niets met koers te maken natuurlijk. Vive le Vélo in't algemeen maar weinig jammer genoeg
Ja, de timing verbaast me ook wel. Ik zou er wel een maandje tussen laten :tongue:

Misschien brengt hij nu de tranen mee :unsure:

Zo doorzichtig allemaal. Tuurlijk draven ze hem op in een programma met een presentator die nog nooit een kritische vraag in zijn leven heeft gesteld en half ejaculerend zijn gasten opvrijt in zijn 'wielerprogramma' dat overigens enkel als vehikel voor de grote Karl-show dient.

Bah, degoutant.

Lotto is hard voor De Lie. (Artikel zoals op NB als Sporza) Blijkbaar niet de meeste professioneel ingestelde renner. Moet blijkbaar meer doen voor zijn vak. Hopelijk komt het allemaal goed. Zoals hij binnen kwam toch een ferm talent. En ook vorig jaar nog gewoon op sterke manier BK geworden in een land dat geen tekort heeft aan snelle mannen. En vorig jaar ook nog een ferme stoot zien doen door als zowat enige het wiel van Pogacar te kunnen houden in Quebec.

Lotto is hard voor De Lie. (Artikel zoals op NB als Sporza) Blijkbaar niet de meeste professioneel ingestelde renner. Moet blijkbaar meer doen voor zijn vak. Hopelijk komt het allemaal goed. Zoals hij binnen kwam toch een ferm talent. En ook vorig jaar nog gewoon op sterke manier BK geworden in een land dat geen tekort heeft aan snelle mannen. En vorig jaar ook nog een ferme stoot zien doen door als zowat enige het wiel van Pogacar te kunnen houden in Quebec.

Ik vrees vooral dat hij mentaal heel zwak is en ook heel makkelijk beïnvloedbaar is. Hij weet precies totaal niet wat hij wilt. De enige keer wilt hij meer hoogtestages, een meer wetenschappelijke aanpak. Werkt dat niet (door lyme en valpartijen maar bon dat wist hij toen niet en alle journalisten zeiden dat het Lotto haar schuld was) steekt hij het op trainers van de ploeg en stapt hij naar een externe trainer. Een jaar later is het weer niet je dat. Het lijkt me ook wel duidelijk dat hij afziet van de druk. En die is België gewoon echt torenhoog voor elk talent dat komt piepen. Ongezond, en de pers moet daar echt eens mee stoppen, maar hij zal het toch moeten leren. Daarnaast moet hij ook echt leren omgaan met niet winnen. Als je hem vergelijkt met dat ander talent van Lotto is dat een gigantisch verschil (hoe die bijvoorbeeld omging met toch wat frustrerende zaken in Catalonië was echt fantastisch), maar eerlijk is eerlijk, gelukkig onderschat de Belgische pers Van Eetvelt nog altijd en krijgt die ook niet diezelfde aandacht.

Ik vind het wel onnozel dat ze bij Lotto dit zo in de pers zeggen. Helpt toch niemand. Houdt het toch gewoon binnenskamers. Ok, er waren wel al veel geruchten, RTBF had ook al gelekt, maar dan nog. Zeg dat hij terug gaat naar zijn oude trainer en that's it.

Terug
Bovenaan