Klassieke voorjaar

Welk team domineert het klassieke voorjaar ?

• UAE Team Emirates - XRG

Stemmen: 31 49,2%
  • Alpecin - Deceuninck

Stemmen: 14 22,2%
  • Team Visma | Lease a Bike

Stemmen: 7 11,1%
  • The wolfpack

Stemmen: 2 3,2%
  • Lotto, omdat het kan !

Stemmen: 2 3,2%
  • Lidl - Trek

Stemmen: 6 9,5%
  • Intermarché - Wanty

Stemmen: 0 0,0%
  • Bahrain - Victorious

• Red Bull - BORA - hansgrohe

• Een andere ploeg,...

Stemmen: 1 1,6%

• Totaal aantal stemmers
    63
Vandaag was Magnier min of meer kopman, qua druk is dat toch totaal iets anders dan uit het niets een paar ritten in Tour of Brittain winnen imo.

Uit het niets. Evenepoel en Alaphilippe controleren toen de koers voor hem dus ze wisten wel meteen wat voor vlees ze in de kuip hebben/hadden. Is echt een talent hoor krijgt de kans om rustig te groeien.

Wat aan saaie koers. Was te denken natuurlijk met de weersomstandigheden. Dat parcours van de Omloop wordt sowieso wat overschat.

Opvallend hoe slecht UAE en Visma hier voor de dag zijn gekomen. En De Lie ook, maar voor mij was dat te verwachten (of ja, het was wel zeer zwak).

Benieuwd naar de uitleg bij De Lie. Net als vorig jaar hoor ik bij de commentatoren "te veel druk". Dan zit die toch wel met een probleem als dit zou kloppen.

Niks mee te maken hé, die commentatoren en analisten moeten eens fatsoenlijk naar koersen kijken. Heel de week in de kranten zitten te zeveren dat De Lie favoriet is of schaduwfavoriet of whatever, maar op basis van wat was dat dan? Op basis van de 2 vorige jaren? Hij rijdt al weken gewoon slecht rond. Als het al van Lefevere himself moet komen om dat terecht aan te halen (hij zei ook dat hij dat niet snapte aangezien De Lie in Besseges en Algarve gewoon niet goed leek). Gewoon geen goede benen. Hoe dat komt? Geen idee. 2 weken trainings gemist in januari door een knieblessure, misschien dat een beetje. Ook wel bewust wat later in de winter in actie geschoten om niet te vroeg te pieken, maar dan nog. Het was wel nog slechter dan ik had verwacht (en ik had al geen verwachtingen).

Los van dat De Lie mentaal wel niet echt sterk is, weet vaak niet wat hij wilt (qua training bv), als die niet wint, wordt die gek, etc. Ma echt druk? Van zichzelf misschien, van de pers, ja misschien, van de ploeg denk ik toch weinig. Ook al kent de ploeg (zoals verwacht) wel een slechte start van het seizoen.

Meteen raak op de nieuwe Ridley :love:

Zal toch pikken bij sommigen mensen binnen Lotto (alé management dan vooral). 't ook wel typisch natuurlijk. Ridley wordt buiten gesmeten en opeens gaan ze aan volle snelheid nieuwe fietsen ontwikkelen. Goede wake up call geweest voor hen.

Laatst bewerkt:
Zal toch pikken bij sommigen mensen binnen Lotto (alé management dan vooral). 't ook wel typisch natuurlijk. Ridley wordt buiten gesmeten en opeens gaan ze aan volle snelheid nieuwe fietsen ontwikkelen. Goede wake up call geweest voor hen.
Waarom zou dat pieken?
Binnen lotto ligt niemand daar wakker van aangezien ze in zee zijn gegaan met een betere fietsensponsor op alle vlakken.
Vorig seizoen 9 WT koersen en 25 koersen in totaal gewonnen, denk dat de orbea niet ter discussie staat.

Waarom zou dat pieken?
Binnen lotto ligt niemand daar wakker van aangezien ze in zee zijn gegaan met een betere fietsensponsor op alle vlakken.
Vorig seizoen 9 WT koersen en 25 koersen in totaal gewonnen, denk dat de orbea niet ter discussie staat.

Gij hebt geen enkel idee van wat er achter de schermen tussen Lotto en Ridley heeft afgespeeld. Natuurlijk pikt dit. Heeft ook niets te maken met Orbea, uiteindelijk ging dat vooral om het geld.

Je weet toch dat de finale toch vrij gelijkend is met de oude RVV waar iedereen zo lyrisch over is 😅.

Niet te vergelijken in een koers van 260km natuurlijk.

Gij hebt geen enkel idee van wat er achter de schermen tussen Lotto en Ridley heeft afgespeeld. Natuurlijk pikt dit. Heeft ook niets te maken met Orbea, uiteindelijk ging dat vooral om het geld.

En waarom zou dat dan juist pieken volgens u?
Ze kwamen met te weinig geld over de brug, hun fietsen waren niet meer op niveau en hun kopman wou er niet meer op rijden. Ze worden dus de laan uit gestuurd.

Waarna hun business klappen krijgt omdat mensen ook geen zin meer hebben om hun te dure open mould fietsen te kopen.
Dat ze om hun business te redden investeren en terug naar het profpeloton trekken, en er iemand slaagt om op hun product te winnen is mooi. Maar zegt tegelijk ook maar zeer weinig, op die Merckx fietsen zijn er ook overwinningen gehaald, het bleven kutfietsen.

En waarom zou dat dan juist pieken volgens u?
Ze kwamen met te weinig geld over de brug, hun fietsen waren niet meer op niveau en hun kopman wou er niet meer op rijden. Ze worden dus de laan uit gestuurd.

Waarna hun business klappen krijgt omdat mensen ook geen zin meer hebben om hun te dure open mould fietsen te kopen.
Dat ze om hun business te redden investeren en terug naar het profpeloton trekken, en er iemand slaagt om op hun product te winnen is mooi. Maar zegt tegelijk ook maar zeer weinig, op die Merckx fietsen zijn er ook overwinningen gehaald, het bleven kutfietsen.

Jongens toch, we weten het ondertussen wel dat ge het niet moet hebben van Ridley. Ge hebt geen enkel idee. Het gaat helemaal niet om kwaliteit. Alé, een klein deeltje ervan wel, maar dat heeft niets te maken met waarom ik zeg dat het zal pikken bij sommige mensen. Dat was een absolute vechtscheiding achter de schermen. Meer ga ik er niet over zeggen.

Strade toch een stuk interessanter, openingsweekend stelt niet zoveel voor.
Met meer wind en/of koude en regen heb je twee leuke koersen om te volgen.
Ik had de indruk dat de koude (warm was het niet) de benen afsneden bij velen, zoals dat elk jaar is in het begin.
Wat was het tactische plan van Visma??? Sprinten met Van Aert???
Was grappig toen VA probeerde aan te vallen, maar Jorgenson op kop het tempo opdreef en Wout dan maar de benen stilhield.
Na wat ik vandaag van Wout zag, vrees ik voor de komende weken. Of hij moet tussen nu en E3 nog een schoon stageke hebben ingepland.
Het ziet er idd niet goed uit, maar Roubaix is nog ver en wie weet heeft hij zijn sprint afgebot om voor de duurinspanning te gaan in die koers?
We zeggen het al een paar jaar, maar dit jaar is het erop of eronder voor hem in april.

Het ziet er idd niet goed uit, maar Roubaix is nog ver en wie weet heeft hij zijn sprint afgebot om voor de duurinspanning te gaan in die koers?
We zeggen het al een paar jaar, maar dit jaar is het erop of eronder voor hem in april.
Explosiviteit mindert als je ouder wordt maar het is ook net dat dat hij tekort kwam tegen MVDP. Maar als hij iedere koers zo slecht positioneert als vandaag gaat hij in PR ook niet meedoen voor de knikkers.

Ja, het was niet enkel die verloren sprint. De positionering op quasi elke heuvel, behalve op de Muur uiteindelijk. Dat casual doorzakken en weer terug naar de kop moeten alsof hij waterdrager aan't oefenen was voor Vingegaard komende Tour. Benoot aan kop laten trekken om dan uiteindelijk niks te doen als Benoot er een goeie snok aan gegeven heeft. En dan Visma dat totaal waardeloos leek vandaag.
Nee, dit zorgt niet voor veel vertrouwen vandaag.
Hij was wel niet de enige renner vandaag en ook niet de enige ploeg waar ik me vragen bij stelde, dat dan ook weer wel :D

Idd UAE was ook nergens en gans dat samengekocht voorjaarsploegje van Bora ook niet. Pidcock ook gefaald dusja..

Van Ineos en Ben Turner had ik ook meer verwacht.

Bij Alpecin zaten ze blijkbaar ook te slapen want het wiel van WVA was blijkbaar het ideale. :')

Niet te vergelijken in een koers van 260km natuurlijk.

Het is en blijft dezelfde finale.
De renners maken de koers , niet het parcours , vorig jaar hadden we toch wel een prachtige editie, ik denk dat enkel de editie van ballerini ook een sprint in grot groep was ?

Blijkbaar is het voor velen ook nooit niet goed. Doet er iemand een Solo van +30km is het niet goed, wegens geen spanning, geraakt er niemand weg en hebben we eens sprint met 50 man is het ook niet goed...

Er zijn in feite wel wat dingen gebeurd in koers maar altijd in grotere groepen en geen one-two man shows. Dat oogt misschien minder spectaculair maar dat kan nu eenmaal eens gebeuren.

Ik denk dat iedere ploeg vrij ok heeft gereden. Met uitzondering van Visma maar vooral Bora , die Meeus opofferen ? (Ik hoop dan dat Meeus morgen wint voor hen 😅)

Van Ineos en Ben Turner had ik ook meer verwacht.

Ik vond Ineos vrij ok

Tarling was goed , anticipeert net voor Molenberg om zeker mee te zijn en turner zat daar ook klaar, tarling trekt dan nog mooi de sprint aan voor Watson die 5de wordt (en schoon mee was met de eerste groep boven).

Ik vermoed dat Turner iets zal meegemaakt hebben (platte band ofzo), want die was de hele koers vrij waakzaam vooraan.

Terug
Bovenaan