Klassieke voorjaar

Welk team domineert het klassieke voorjaar ?

• UAE Team Emirates - XRG

Stemmen: 31 49,2%
  • Alpecin - Deceuninck

Stemmen: 14 22,2%
  • Team Visma | Lease a Bike

Stemmen: 7 11,1%
  • The wolfpack

Stemmen: 2 3,2%
  • Lotto, omdat het kan !

Stemmen: 2 3,2%
  • Lidl - Trek

Stemmen: 6 9,5%
  • Intermarché - Wanty

Stemmen: 0 0,0%
  • Bahrain - Victorious

• Red Bull - BORA - hansgrohe

• Een andere ploeg,...

Stemmen: 1 1,6%

• Totaal aantal stemmers
    63
De renners maken de koers , niet het parcours , vorig jaar hadden we toch wel een prachtige editie, ik denk dat enkel de editie van ballerini ook een sprint in grot groep was ?

Vorig jaar was er veel meer wind waardoor er vroeg op de koers een waaier wegreed. Ik snap niet waarom ge probeert te vergelijken, en ook niet waarom ge probeert te veralgemenen. 't Is niet omdat sommige mensen de oude finale beter vinden dat ik dat vind, net zoals solo vs. groepsprint gewoon subjectief is. Ik vond het een zeer saaie wedstrijd (en dat was te verwachten), mag het nog?

Vorig jaar was er veel meer wind waardoor er vroeg op de koers een waaier wegreed. Ik snap niet waarom ge probeert te vergelijken, en ook niet waarom ge probeert te veralgemenen. 't Is niet omdat sommige mensen de oude finale beter vinden dat ik dat vind, net zoals solo vs. groepsprint gewoon subjectief is. Ik vond het een zeer saaie wedstrijd (en dat was te verwachten), mag het nog?

Je mag het zeker een saaie wedstrijd en parcours vinden (iedereen zijn mening), persoonlijk vind ik het parcours wel goed, maar dat was het oude parcours ook, sinds de omloop deze versie heeft is er al op verschillende manieren gewonnen wat ook net leuk is.
WVA op de Bosberg / van Baarle van ver / groepssprint / ontsnappingen op diverse plekken met kleinere groepen.
(De renners maken de koers, op dit parcours kan het ook mooi zijn en het is zeker niet te zwak)

Maar je hebt zeker gelijk dat qua spektakel dit jaar de minste was.

Sporza geeft Van Aert alvast drie sterren voor morgen.

Terecht natuurlijk, minder zware koers, meer snelle mannen,...???
Ik moet het nog zien.
Op geen enkel moment maakte hij gisteren indruk. Het was allemaal maar wat plattekes en zijn heldenstatus echt onwaardig.

Ik geef WVA nog het voordeel van de twijfel voor vandaag. Hij zei gisteren dat hij slechte benen had, met slechte benen was nog altijd bij de beteren op de hellingen. Maar hij gaat dan wel moeten kijken hoe hij goede benen krijgt voor de RVV en PR :p

Afgaande op wat ik van WVA de laatste weken heb gezien vrees ik eerder dat hij echt een super super dag gaat nodig hebben om of RVV of PR binnen te halen.
MVDP heeft sowieso een betere voorbereiding gehad door een beter jaar en dan nog eens perfect kunnen voorbereiden. En dan hebben we het nog niet gehad over een of andere sloveen die zowat alles wint wat hij wilt winnen.

De omloop en KBK zijn nog nooit waardemeter geweest over al dan niet top zijn in de heilige week dus ik maak me nog geen zorgen. Het openingsweekend is al altijd over roepen geweest in mijn ogen en opgeklopt door de media.

Bahamontes bijvoorbeeld schreef gisteren op Facebook: zalige hoogdag, allemaal
komaan zeg alsof het gisteren al de ronde of roubaix was. Doe eens normaal en vraag na Luik eens aan de gemiddelde supporter wie de omloop won en 80% weet het al niet meer.

Van Aert zijn tijdrit in Algarve was héél goed, dus conditioneel lijkt hij toch niet slecht te zijn. Alleen sprint hij momenteel achteruit.
In de Algarve werd hij nog gehinderd door Fretin maar zijn sprint gisteren was echt wel belabberd. Hij zat vrij goed in positie en wordt de laatste 200m door gasten als Allegaert en Kubis voorbij gesprint, dat is de laatste toch ongezien voor een Van Aert.

De Ronde en Roubaix wordt op conditie gespeeld dus voorlopig geef ik hem ook nog het voordeel van de twijfel. 6 weken tot Roubaix is nog wel een tijdje om beter te worden.

De Lie rijdt KBK niet?
Was niet voorzien dacht ik.

Bahamontes bijvoorbeeld schreef gisteren op Facebook: zalige hoogdag, allemaal
komaan zeg alsof het gisteren al de ronde of roubaix was. Doe eens normaal en vraag na Luik eens aan de gemiddelde supporter wie de omloop won en 80% weet het al niet meer.
Hoogdag is veel gezegd, maar is toch een dag waar ik lang naar uitkijk.
Samen met maten verzamelen om 11u langs het parcours om een dagje koers te kijken.
Wat een zalige dag gisteren :love2:.

Sporza geeft Van Aert alvast drie sterren voor morgen.

Terecht natuurlijk, minder zware koers, meer snelle mannen,...???
Compleet van de pot gerukt die sterren voor vandaag:
* Milan reed na een geaccidenteerde rit in Valencia op een stevig hellende strook een zeer stevig deelnemersveld het snot voor de ogen + 4 zeges dit jaar incl. in de (voor sprinters) sterk bezette UAE Tour.
* Merlier heeft 4 streepjes staan (incl. 2 in UAE)
* Van Aert heeft buiten een goeie tijdrit nog weinig laten zien en was gisteren gewoon slecht. Ok, hij kwam inderdaad nog 3de boven op de Bosberg maar dat was hijgen, zuchten, piepen... Je zag het aan alles trouwens: heel de tijd vééél ter ver van achter, op de Molenberg de slag missen (dat is niet laten verrassen, iedereen weet dat het daar gebeurd) en als hij van kop af kwam liet hij zich, ipv terug in te schuiven bij de eerste 10 (waar je controle hebt), helemaal uitzakken tot 30-40ste. We weten waarom: "slechte benen", maar op basis van gisteren is er echt geen reden om Van Aert 3 sterren te geven na een op papier makkelijkere koers. Zeker niet als je ziet wie er nog allemaal aan de start staat.
* Philipsen: nog niks gewonnen dit jaar. Wat tegen Milan en Merlier op zich geen schande is maar gisteren was nen binnenkopper en die mist hij dan ook... dat hij dan in een koers waar ook Milan & Merlier starten meer sterren krijgt dan die 2 dan krijg je moeilijk uitgelegd imo.

Als ze gaan koersen zoals gisteren dan winnen Milan en Merlier samen volgens mij in 80% van de scenario's vandaag. Met zoveel sprintersgeweld in huis gaan ze ook de finale van ver genoeg moeten openen als ze een sprint met een grote groep willen vermijden want met Alpecin, Trek, Quick-Step en Bora heb je hier blokken genoeg die liefst een sprint willen vermoed ik. Dan mogen er bv nog een Stuyven en Tratnik van onder muizen, dan heb je nog 2-3 ploegen die niet gaan twijfelen.

Visma heeft ook Kooij dusja lijkt mij een saaie boel te gaan worden. Misschien komt het van UAE die hebben wel Narvaez maar in een massasprint is die gewoon kansloos.

Ik begrijp ook niet op basis van wat ze van Aert nu de beste kansen toedichten aangezien hij gisteren zelfs niet in de buurt kwam. Proberen ze hem een hart onder de riem te steken of een geval van wishful thinking?

Mij mag hij verrassen maar ik zie het niet gebeuren.

Ik begrijp ook niet op basis van wat ze van Aert nu de beste kansen toedichten aangezien hij gisteren zelfs niet in de buurt kwam. Proberen ze hem een hart onder de riem te steken of een geval van wishful thinking?

Het wordt stilaan wat misplaatst chauvinisme. Niets mis met chauvinisme, ik maak mij daar ook vaak schuldig aan maar van een sportredactie wordt dat wel wat vervelend. Laat het blindelings supporteren maar aan het volk over en geef ons neutrale analyses en feiten.

Een finale Milan vs Merlier !?

Hij is Belg, populair, uittredend winnaar, en waarschijnlijk diegene aan de start met het mooiste palmares. Verder moet je het niet zoeken hoor.

Afgaande wat we tot hiertoe van hem gezien hebben, en ook nog eens het parcours en de weersomstandigheden in acht genomen, zou 1 ster meer op zijn plaats zijn idd.

Meeus op die fiets van Lazkano :rofl:

Edit: De Cauwer denkt echt dat er bij Quick-Step maar één man mee doet: Lampaert, Lampaert, Lampaert... en elke keer dat hij dat zegt is aan de mouwen duidelijk te zien dat het geen ex-Belgisch kampioen is... :help:

Laatst bewerkt:
Goeie training voor Van Aert, maar zoals te verwachten was er vandaag geen ontsnappen aan een massaspurt. Te veel goede ploegen met een topsprinter.

Voila, misschien heeft hij er vandaag een beter gevoel aan overgehouden. Nu de sprint aantrekken voor Kooij, maar zal moeilijk worden tegen Merlier en Milan

Terug
Bovenaan