Klassieke voorjaar

Welk team domineert het klassieke voorjaar ?

• UAE Team Emirates - XRG

Stemmen: 31 49,2%
  • Alpecin - Deceuninck

Stemmen: 14 22,2%
  • Team Visma | Lease a Bike

Stemmen: 7 11,1%
  • The wolfpack

Stemmen: 2 3,2%
  • Lotto, omdat het kan !

Stemmen: 2 3,2%
  • Lidl - Trek

Stemmen: 6 9,5%
  • Intermarché - Wanty

Stemmen: 0 0,0%
  • Bahrain - Victorious

• Red Bull - BORA - hansgrohe

• Een andere ploeg,...

Stemmen: 1 1,6%

• Totaal aantal stemmers
    63
Echt een prachtig laatste halfuur, wat een strijd, maar tegelijkertijd legt het ook een beetje de problemen van het huidige wielrennen bloot. Als één van de twee zo een wedstrijd skipt (of uitvalt), heb je pure dominantie en is er weinig aan. Ook heeft het echt nog maar weinig nut om de helft van de WT ploegen te sponsoren, alle aandacht gaat naar die paar sterren en hun ploegen. Bij de TV directie doen ze zelfs niet meer de moeite om de doorkomst op e Poggio van de achtervolgende groep in beeld te brengen.

Overigens lijkt mij Van der Poel nog sterker geworden te zijn. Dit was echt fenomenaal. Zijn sprint is ook (nog) beter, viel in Samyn en Tirreno ook al op.

Mooie koers maar nogal een domme sprint gereden van vooral Pogacar om ook nog maar een kleine kans te maken tegen VDP..

Pogacar laat verschillende lengtes en dan de snelheid er ook nog eens uitgehaald vooraleer de sprint écht begint dan weet je op voorhand dat je kansloos bent tegen VDP.

Echt een prachtig laatste halfuur, wat een strijd, maar tegelijkertijd legt het ook een beetje de problemen van het huidige wielrennen bloot. Als één van de twee zo een wedstrijd skipt (of uitvalt), heb je pure dominantie en is er weinig aan. Ook heeft het echt nog maar weinig nut om de helft van de WT ploegen te sponsoren, alle aandacht gaat naar die paar sterren en hun ploegen. Bij de TV directie doen ze zelfs niet meer de moeite om de doorkomst op e Poggio van de achtervolgende groep in beeld te brengen.

Overigens lijkt mij Van der Poel nog sterker geworden te zijn. Dit was echt fenomenaal. Zijn sprint is ook (nog) beter, viel in Samyn en Tirreno ook al op.

ik lees op andere forum dat het om een (voormalige) ploegarts zou gaan van een wielerteam, als je die naam opzoekt kom je uit op Alpecin ;)

ik lees op andere forum dat het om een (voormalige) ploegarts zou gaan van een wielerteam, als je die naam opzoekt kom je uit op Alpecin ;)

Een nieuwe dokter Taus? 🤣🤔

Mooie strijd maar het hedendaagse wielrennen is wel zeer eentonig geworden wat betreft hoofdrolspelers.
Al die andere renners/ploegen moeten toch denken: wat doe ik hier eigenlijk?

Had van Aert hier vandaag meegeweest?
Van Aert is minder explosief als VDP en Pogacar, ik gok dat hij samen met Ganna de achtervolging ging gereden hebben. Maar alleen als hij terug zijn niveau van vroeger haalt. Laat ons hopen van wel, dan maakt hij nog een kans voor PR :)

Bespaar jullie toch de desillusie en zet Van Aert uit uw hoofd. Die wint geen monument, wk of ek. Zal voor hem ook plezanter koersen zijn als e media niet altijd zoveel verwachtingen heeft.

Bespaar jullie toch de desillusie en zet Van Aert uit uw hoofd. Die wint geen monument, wk of ek. Zal voor hem ook plezanter koersen zijn als e media niet altijd zoveel verwachtingen heeft.

Laat ons nu ook niet te hard voorbijgaan aan wat voor een coureur WVA is.
Tegen Pogacar en MVDP zal het altijd lastig zijn, maar als die niet meedoen dan is hij wel altijd de topfavoriet met recht en rede.
Pogacar toch wel sterkste man in koers

Toch een zware uitspraak aangezien hij er niet in slaagde om hem eraf te rijden.
Ik heb Pogacar nog nooit zo diep zien gaan in een aanval, en MVDP bleef koelbloedig in het wiel.
Ja die 1ne aanval pakte hij even een paar meter. Maar andersom toen MVDP aanging had hij ook geen antwoord en duurde het toch ook wel lang voor hij hem terug had gepakt, en dat gat was toch vele malen groter.
Nee gewoon de terecht winnaar, was de sterkste en slimste man in koers. Heeft echt alles correct gedaan en geen fouten gemaakt.

Toch een zware uitspraak aangezien hij er niet in slaagde om hem eraf te rijden.
Ik heb Pogacar nog nooit zo diep zien gaan in een aanval, en MVDP bleef koelbloedig in het wiel.
Ja die 1ne aanval pakte hij even een paar meter. Maar andersom toen MVDP aanging had hij ook geen antwoord en duurde het toch ook wel lang voor hij hem terug had gepakt, en dat gat was toch vele malen groter.
Nee gewoon de terecht winnaar, was de sterkste en slimste man in koers. Heeft echt alles correct gedaan en geen fouten gemaakt.

Daar zeg je het zelf al, heeft op de Cipressa en de Poggio in het wiel gezeten.
Zijn goed recht, daar niet van, maar slipstream is hier echt wel bijzonder belangrijk.

Pogacar was de betere maar gewoon niet goed genoeg om MVDP eraf te gooien.

Had van Aert hier vandaag meegeweest?
De Van Aert van dit seizoen zou waarschijnlijk bij de eerste of tweede versnelling op de Cipressa van Pogacar al gelost geweest zijn. De beste Van Aert zou wrs bij Ganna kunnen gebleven zijn, teruggekomen zijn en op zen sprint mikken maar wrs ook van MVDP zen explosiviteit verloren hebben in de sprint.

Laatst bewerkt:
Mooie strijd maar het hedendaagse wielrennen is wel zeer eentonig geworden wat betreft hoofdrolspelers.
Al die andere renners/ploegen moeten toch denken: wat doe ik hier eigenlijk?
Buiten een Jasper Philippsen (MSR) en Remco (LBL) zijn alle monumenten de laatste jaren verdeeld onder MVDP & Pogacar. En ik zie die dit jaar opnieuw alle monumenten onder elkaar verdelen.

Moet idd frustrerend zijn voor de rest. Hopen op pech of een slechte dag maar echt veel pech of slechte dagen hebben die twee ni ^^

Buiten een Jasper Philippsen (MSR) en Remco (LBL) zijn alle monumenten de laatste jaren verdeeld onder MVDP & Pogacar. En ik zie die dit jaar opnieuw alle monumenten onder elkaar verdelen.

Moet idd frustrerend zijn voor de rest. Hopen op pech of een slechte dag maar echt veel pech of slechte dagen hebben die twee ni ^^
Dat heeft ook wel de klasse aan van een VDP en Pogacar. Nooit eens een slechte dag. Van Aert had hier altijd aan de start moeten staan. Ik snap de coureurs van tegenwoordig niet, een training voorang geven aan een worldtour-koers. I don't get it.

Daar zeg je het zelf al, heeft op de Cipressa en de Poggio in het wiel gezeten.
Zijn goed recht, daar niet van, maar slipstream is hier echt wel bijzonder belangrijk.

Pogacar was de betere maar gewoon niet goed genoeg om MVDP eraf te gooien.

Ze reden bergop dus dat kan je niet vergelijken met in het wiel aan 45km/h zitten.
Ja de man in het wiel heeft een bepaald voordeel, maar dat verliest MVDP ook al door bijna 10kg meer dan Pogacar te wegen.

Als je als Pogacar zijnde nooit erin slaagt een groter gat begon te slaan dan 4m dan kan je echt niet zeggen dat hij de betere was.
Hij gaf letterlijk alles wat hij had en sloeg er niet in om het zelfs nog maar uit het wiel te krijgen.
Over de hele koers gezien kan je dan alleen maar concluderen dat MVDP de betere was als compleet plaatje, en fysiek minstens de evenknie.
Dat heeft ook wel de klasse aan van een VDP en Pogacar. Nooit eens een slechte dag. Van Aert had hier altijd aan de start moeten staan. Ik snap de coureurs van tegenwoordig niet, een training voorang geven aan een worldtour-koers. I don't get it.

WVA zijn uiteindelijke doelen liggen verder op het seizoen.
Deze koers is voor hem te veel een loterij en fysiek kan hij gewoon geen antwoorden beiden aan wat we gisteren gezien hebben. Hij gaat ook niet beter worden van 240km in het wiel te hangen freewheelen om op het einde van de koers 38ste te worden.
Onderschat ook niet de impact van afreizen, in een hotel slapen en de hectiek naar de koers toe.

Ja het is jammer dat renners zo moeten denken. Maar het is WVA zijn enige kans om ooit nog eens een monument te winnen.

Terug
Bovenaan